Goran Kompoš  |  foto: Uroš Abram

 |  Mladina 16  |  Kultura  |  Portret

.čunfa, elektronski producent in beatmaker

... ki prisega na upočasnjenost in »kasetni« šum

Svoj prvenec, malo ploščo Analog Mind, je objavil pred natanko dvema letoma. In po tistem, sploh pa po lanskem izidu albumskega prvenca Obsolete, se je Jan Bajc Funa, bolj znan kot .čunfa ( ja, s piko na začetku), dodobra uveljavil na domači alter glasbeni sceni. Je eden naših najvidnejših in najdejavnejših producentov oziroma beatmakerjev na presečišču elektronske glasbe in hiphopa, ki z vsako novo ploščo in nastopom potrdi, da budno spremlja aktualne svetovne smernice. Zato ni naključje, da je bil prejšnji petek med peščico izbrancev, ki so nastopili na prvem slovenskem Boiler Roomu in se v živo prek spletnega video prenosa predstavili svetovnemu občinstvu.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš  |  foto: Uroš Abram

 |  Mladina 16  |  Kultura  |  Portret

Svoj prvenec, malo ploščo Analog Mind, je objavil pred natanko dvema letoma. In po tistem, sploh pa po lanskem izidu albumskega prvenca Obsolete, se je Jan Bajc Funa, bolj znan kot .čunfa ( ja, s piko na začetku), dodobra uveljavil na domači alter glasbeni sceni. Je eden naših najvidnejših in najdejavnejših producentov oziroma beatmakerjev na presečišču elektronske glasbe in hiphopa, ki z vsako novo ploščo in nastopom potrdi, da budno spremlja aktualne svetovne smernice. Zato ni naključje, da je bil prejšnji petek med peščico izbrancev, ki so nastopili na prvem slovenskem Boiler Roomu in se v živo prek spletnega video prenosa predstavili svetovnemu občinstvu.

Po naključju je ravno tisti dan dopolnil osemnajst let. Ja, komaj osemnajst. Ko torej govori o svoji preteklosti, se je treba ves čas opominjati, da njegov »nekoč davno tega« v resnici pomeni pred tremi, štirimi leti. Ko se spominja svojih prvih resnejših glasbenih poizkusov v oddaljenih osnovnošolskih dneh, to denimo pomeni, da se je takrat pisalo leto 2012. In ko ga med pogovorom o še danes trendovskih ustvarjalcih, ki so ga navdihovali, vprašate, ali se je morda udeležil njihovih koncertov pri nas, se izkaže, da je takrat morda ravno prestopil prag prvega razreda ...

Toda poznavalce domačega (ob)klubskega glasbenega dogajanja je kljub mladosti prepričal. Njegova glasba iz plošče v ploščo postaja bolj dovršena, izpiljena in vse bolj zaznamovana tudi z avtorskim pečatom. Sam sicer pravi, da je z objavami prvih malih plošč, ki jih še vedno lahko slišite na spletnem portalu Bandcamp, preveč hitel in da bi bilo bolje, če bi te posnetke obdržal zase. Toda ti ponujajo lep uvid v njegov producentski razvoj, ki je kulminiral na lanskih ploščah Obsolete in 0 0 0 1 6 1 8 ep. Obe sta se znašli na lestvici najboljših domačih plošč leta 2016 po izboru Radia Študent. Izvrstni referenci, da se je ustvarjanja lotil na pravem koncu, pa sta tudi založbi Beton, ki deluje pod taktirko našega verjetno največjega hiphop poznavalca Jizaha in pri kateri je objavil albumski prvenec, ter za beat glasbo specializirana RX:TX, pri kateri naj bi mu še letos objavili novo ploščo.

Ker prihaja z Obale, ki je domačemu in svetovnemu občinstvu dala hiphopovske oziroma beatovske mojstre, kot so Gramatik, Blaž in Žiga Murko, bi pomislili, da je bila .čunfova odločitev za sorodno glasbo logična. A bi se motili.

Najprej se je kot kitarist preizkušal v trših kitarskih, metalskih muzikah. Sledili sta krajši obdobji različnih izpeljank indieja in basovskih muzik, v hiphop pa ga je zaneslo šele proti koncu osnovne šole, ko so se s prijatelji ohlajali ob glasbi ameriškega raperja Maca Millerja. Takrat je tudi prvič slišal za približno desetletje starejše prej omenjene »soobalnike«, s katerimi so se konec lanskega leta skupaj predstavili na izvrstni kompilacijski plošči Giro.

Skupaj s še nekaterimi producenti s te plošče smo ga v živo slišali tudi na letošnjem festivalu Ment, ki mu je v lepem spominu ostal predvsem zaradi dodelanega seta. Živi pristop k podajanju beatovske glasbe, nad katerim se je navdušil, ko je v živo poslušal Žigo Murka ob izidu njegove plošče Green Room, še vedno nadgrajuje, a je ta že zdaj na tako visoki ravni, da so ga opazili številni domači koncertni promotorji. Med drugim je nastopil na Festivalu nasedlega kita v Velenju, v okviru Mladininega odra na festivalu Lent v Mariboru, v Novem mestu, ljubljanskem Rogu in več metelkovskih klubih. Kar zadeva prepoznavnost sonastopajočih, pa najbolj izstopata njegova nastopa pred koncerti britanskega post dubstep dvojca Mount Kimbie v Kinu Šiška in ameriškega raperja Samiyama v Gali Hali.

Žal ima še najmanj priložnosti za nastopanje doma na Obali. Potem ko so oblastniki kulturnike pregnali iz izolskega Arga in je občina prevzela delovanje koprskega MKC-ja, je edini prostor, odprt za tovrstno glasbo in kulturo, le še skvot Inde. S somišljeniki zato sami iščejo rešitve in ustvarjajo možnosti za javno predstavljanje glasbenih trendov, ki so jim blizu. Že pred časom so pod znamko Roof Tiles na strehah hiš začeli prirejati DJ-nastope, kjer priložnost praviloma dobivajo producenti in didžeji, ki se šele uveljavljajo. Vse z »naredi-sam« logiko, na katero .čunfa prisega tudi pri ustvarjanju svoje glasbe.

Trenutno se osredotoča predvsem na izoblikovanje še bolj prepoznavnega avtorskega pečata, ki pa je kljub stilskim razlikam lepo osmišljen že na obeh njegovih zadnjih ploščah. Ker ga zanimajo raznoteri izrazi, ga boste verjetno kmalu imeli priložnost slišati tudi pod kakšnim novim psevdonimom, denimo Kanomotis, pod katerim se spogleduje z grimerskim izrazom. Kako se didžejanja in živih nastopov loteva kot .čunfa, pa že konec prihodnjega tedna lahko preverite v ljubljanskem Pritličju ali pa poleti v okviru festivala Urbano dejanje.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.