21. 4. 2017 | Mladina 16 | Politika
Vse za transportne vagone
Se v Sloveniji res splača le še razvijanje logistike?
Turizem ali logistika? Pogled z mogoče turistične obale, ki je nastala po odprtju predora Markovec, proti »lepotam« Luke Koper.
© Tomaž Primožič, FPA
Vsaka naložba spodbudi novo trošenje in vsako novo trošenje pomeni nove naložbe. Ekonomisti v teh primerih govorijo o multiplikatorjih. Multiplikator pristaniške dejavnosti znaša recimo pribižno 1,9, to pomeni, da povečanje ekonomskega prometa na primer v Luko Koper za evro poveča promet v celotnem nacionalnem gospodarstvu za 1,9 evra. Dr. Tanja Mihalič, profesorica ekonomije turizma in prorektorica Univerze v Ljubljani, ki pravkar za gospodarsko ministrstvo piše strategijo razvoja turizma v Sloveniji, pravi, da so številne raziskave naložb v slovenski turizem, ki smo jih delali še za časa Jugoslavije, a tudi po osamosvojitvi, pokazale, da znaša multiplikator v turizmu od 2,4 do 3. To pomeni, da ima vsaka naložba v turistično infrastrukturo, ne samo v hotele, ampak tudi v kolesarske steze, potniška letališča in konec koncev v potniške vlakovne povezave, velike učinke na narodno gospodarstvo. Očitno večje, kot znaša povečanje pristaniške dejavnosti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.