Igor Jurekovič

 |  Mladina 29  |  Družba

Medijski monopol?

Navzkrižni interesi pri novem lastništvu Pro Plusa 

Društvo novinarjev Slovenije (DNS) se je odzvalo na menjavo lastništva medijske hiše Pro Plus. Novi lastnik bo postala skupina United Group, ki je lastnik telekomunikacijskega operaterja Telemach. Ob zamenjavi lastništva je Društvo novinarjev Slovenije Agencijo za varovanje konkurence pozvalo, »naj skrbno pretehta vse vidike povezovanja, z ustreznimi ukrepi in zavezami pa stori vse za zaščito ostalih igralcev na medijskem trgu«. DNS dodaja, da združitev Pro Plusa, ki ima v lasti Kanal A, Pop TV in najbolj obiskano slovensko spletno stran 24ur, in Telemacha, ponudnika televizijskih in mobilnih storitev, »utegne imeti velik vpliv na oglaševalski trg in posledično na ostale medije«.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Igor Jurekovič

 |  Mladina 29  |  Družba

Društvo novinarjev Slovenije (DNS) se je odzvalo na menjavo lastništva medijske hiše Pro Plus. Novi lastnik bo postala skupina United Group, ki je lastnik telekomunikacijskega operaterja Telemach. Ob zamenjavi lastništva je Društvo novinarjev Slovenije Agencijo za varovanje konkurence pozvalo, »naj skrbno pretehta vse vidike povezovanja, z ustreznimi ukrepi in zavezami pa stori vse za zaščito ostalih igralcev na medijskem trgu«. DNS dodaja, da združitev Pro Plusa, ki ima v lasti Kanal A, Pop TV in najbolj obiskano slovensko spletno stran 24ur, in Telemacha, ponudnika televizijskih in mobilnih storitev, »utegne imeti velik vpliv na oglaševalski trg in posledično na ostale medije«.

Zakon o medijih določa, da je opravljanje telekomunikacijske, radijske in televizijske dejavnosti neskladno z 61. členom zakona o medijih: »Operater, ki izvaja telekomunikacijske storitve, ne more biti tudi izdajatelj radijskega ali televizijskega programa in ne sme razširjati programskih ali oglaševalskih vsebin, razen kadar pridobi dovoljenje za izvajanje radijske ali televizijske dejavnosti iz 105. člena tega zakona.« V skladu s tem členom dovoljenje izda Agencija za komunikacijska omrežja in storitve.

Izjeme za izvajalce telekomunikacijskih storitev ter radijskega in televizijskega programa so bile sprva mišljene za »lokalne kabelske operaterje, ki bi radi izvajali še lokalni informativni program«, je povedal Marko Milosavljević, izredni profesor na Fakulteti za družbene vede. Težava ohlapnih meril za izjeme se pojavi, ko se skušajo uporabiti pri največjih telekomunikacijskih operaterjih. Milosavljević opozarja, da »za precedenčni primer navzkrižja izvajanja telekomunikacijskih storitev in radijskega ali televizijskega programa velja Telekomova ustanovitev Planeta TV«. V obdobju druge vlade Janeza Janše je Telekom Slovenije, največji izvajalec telekomunikacijskih storitev v državi, ustanovil danes po gledanosti drugo največjo komercialno televizijo Planet TV. Leto kasneje je imel sicer prek hčerinskega podjetja Tsmedia v lasti 49 odstotkov, 51 odstotkov pa grška družba Antenna Group. Telekom Slovenije je lani dokapitaliziral hčerinsko podjetje in ponovno postal večinski lastnik Planeta TV.

»Zdajšnji prevzem Pro Plusa, ki ga je izpeljal United Group, je zrcalna slika Telekoma in Planeta TV,« pravi Milosavljević. Tokrat United Group, lastnik drugega največjega ponudnika telekomunikacijskih storitev Telemacha, prevzema Pro Plus, medijsko hišo z največjo slovensko komercialno televizijo Pop TV. Ne glede na upravičene pritožbe DNS pa se Milosavljević boji, »da je primer Telekoma in Planeta TV postavil precedens, na katerega se lahko zdaj sklicujejo, vsaj ko gre za povezovanje med telekomunikacijskim operaterjem in televizijsko hišo.«

Za zdaj ni znano, kako točno bo videti prevzem Pro Plusa, ali bosta imeli podjetji dve upravi in se bosta tako zavarovali pred pravnimi pomisleki glede lastništva ali bosta kako drugače zaobšli zakonodajo. Marko Milosavljević meni, »da mora Agencija za varovanje konkurence preučiti vse relevantne trge, kjer nastopata omenjena akterja, in ugotoviti, ali bi kje prišlo do prevelike koncentracije oziroma škodljivih posledic za trg in druge akterje oziroma potrošnike.«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.