6. 10. 2017 | Mladina 40 | Kultura
Obešalniki in vrela voda
Pretresljiv umetniški projekt Laie Abril sprašuje, zakaj je splav postal predmet merjenja moči v politiki, če gre za človekovo pravico
Pripomočki, s katerimi so morale ženske same končati nosečnost.
© Laia Abril
Od petka je v Galeriji Kresija, v samem središču Ljubljane, na pol poti med ljubljanskim magistratom in frančiškanskim samostanom, na ogled pretresljiva in tesnobna razstava o zgodovini in današnjosti izvajanja nelegalnih prekinitev nosečnosti. Razstavljene so fotografije, ki pričajo o zgodovini kontracepcije, in fotografije pripomočkov, s katerimi so morale ženske same končati nosečnost, ker so se znašle v brezizhodni stiski in jim je bila uradna, zdravniška pomoč prepovedana ali kako drugače, denimo finančno nedosegljiva. Med drugim so uporabljale obešalnike, klešče, zelišča, mila, brizgalke in kadi z vrelo vodo, saj so stoletja mislili, da vrela voda lahko konča nosečnost. S portreti in zapisi so na razstavi predstavljene tudi intimne pripovedi žensk, ki so se zaradi prepovedi splava v svojih državah zatekle k nelegalnim oblikam splava.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.