6. 4. 2018 | Mladina 14 | Svet
V postelji s sovražnikom
Zakaj v Melanii vidijo skrivno feministko, ki naj bi Trumpu slej ko prej zadala smrtni udarec
Z roko v roki: Melania in Donald na velikonočni ponedeljek pred Belo hišo
© Profimedia
Melania Trump je od 3. junija 2012 do 11. junija 2015 veliko tvitala – v glavnem fotografije, ki jih je sama posnela. Številne je posnela s Trumpovega stolpa ali iz Trumpovega zasebnega letala, nekatere je posnela v newyorškem Centralnem parku, Washingtonu in Barceloni, a vse iz avta, objavila je tudi nekaj avtoportretov in družinskih fotk, sama z možem, Donaldom Trumpom, pa je bila le na eni – a še na tisti je v ospredju Trump, ona je bolj ali manj skrita v senci, pod kapo, z odrezanim, izbrisanim obrazom, pravi Kate Imbach, ki je v članku Pravljična ujetnica po svoji volji: Fotografsko oko Melanie Trump (Fairytale Prisoner by Choice: The Photographic Eye of Melania Trump), objavljenem aprila lani na spletnem portalu Medium, vse te fotografije lucidno analizirala.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
6. 4. 2018 | Mladina 14 | Svet
Z roko v roki: Melania in Donald na velikonočni ponedeljek pred Belo hišo
© Profimedia
Melania Trump je od 3. junija 2012 do 11. junija 2015 veliko tvitala – v glavnem fotografije, ki jih je sama posnela. Številne je posnela s Trumpovega stolpa ali iz Trumpovega zasebnega letala, nekatere je posnela v newyorškem Centralnem parku, Washingtonu in Barceloni, a vse iz avta, objavila je tudi nekaj avtoportretov in družinskih fotk, sama z možem, Donaldom Trumpom, pa je bila le na eni – a še na tisti je v ospredju Trump, ona je bolj ali manj skrita v senci, pod kapo, z odrezanim, izbrisanim obrazom, pravi Kate Imbach, ki je v članku Pravljična ujetnica po svoji volji: Fotografsko oko Melanie Trump (Fairytale Prisoner by Choice: The Photographic Eye of Melania Trump), objavljenem aprila lani na spletnem portalu Medium, vse te fotografije lucidno analizirala.
Če sta na fotki Trump in mali Barron (in takih fotk je kar nekaj), potem ju je posnela od zadaj, včasih z zadnjega sedeža, tako da je sporočilo jasno: »Melania živi v ozadju.« Moški, pred katerimi je še vse, so spredaj, ženske pa zadaj. Nič nima proti temu: »To je njena norma.« Vsekakor. Nič drugače ni bilo na Trumpovi inavguraciji – Melania, ki vedno rada poudari, da ni »sitna žena«, je stala zadaj.
Fotografije, posnete s Trumpovega stolpa, so brezosebne, pravi Kate Imbach – vse so posnete z iste točke, pogled, kompozicija in panorama so vedno znova isti. Sporočilo je na dlani: prvič, navzlic milijardam veliko časa preživi doma, drugič, zelo je pasivna, in tretjič, zelo uživa v tem vzvišenem pogledu na človeštvo (»Na nas gleda kot kraljica«), to potrjujejo tudi fotke, posnete iz letala.
Notranjost doma posname pod čudnimi koti, zato zlati predmeti, zlati stoli in zlati stropi, ki so napol zatemnjeni, izgledajo še toliko nenavadneje. »Vse skupaj se zdi kot tisto, kar vidi prestrašena deklica, ujetnica v gradu pravljične pošasti, ko zbere toliko poguma, da skrivoma poškili skozi prste.«
Če posname svoj obraz, ga bodisi tako popači ali osvetli, da se ne vidi dobro (kaj šele prepozna), ali pa ga zakrije, običajno s sončnimi očali, ali preprosto odreže, tako da jo vidimo le do vratu. To, da nekdanja manekenka in zelo eksponirana javna oseba – oh, in »ena izmed najbolj fotografiranih žensk na svetu«, kot so sprva zapisali njeni odvetniki v tožbi, vloženi proti časopisu Daily Mail, ki je pisal, da naj bi bila nekoč »escort« – tako skriva obraz, je paradoks. »Skriva se tudi tedaj, ko se predstavlja.«
Melania je Trumpova ujetnica, zaprta v stolpu, toda ne proti svoji volji, pravi Kate Imbach, zato »uživa v predvidljivosti in repetitivnosti svojega ujetništva«. Od nje ne pričakujte veliko. »Njena potreba po skrivanju je tako silna, da ji je za vse druge povsem vseeno.« Za nikogar se ne bo pretegnila. »Živi v mračni pravljici, v pravljicah pa ženske, ujetnice v stolpih, ne rešijo nikogar, razen sebe.«
Toda te fotografije je mogoče tolmačiti tudi drugače – kot klic na pomoč, kot derivat Dekline zgodbe. V skrivanju obraza, v vzvišenih pogledih, v čudnih, protinaravnih snemalnih kotih in v fotkah, na katerih je oba moška, moža in sina, posnela od zadaj, bi bilo mogoče videti signal, da jo skušajo izbrisati, da je ugrabljena in odpeljana daleč stran, da jo odrivajo, da je utišana, da se ne more premakniti in da tam, v tistem ujetništvu (v tistem samostanu, če hočete), vztraja le zaradi sina.
Kot rečeno, Melania je na inavguraciji med pridigo Franklina Grahama, prvega evangeličana, stala za Trumpom – ko se je obrnil proti njej, se je sladko in prešerno nasmehnila, ko pa se je obrnil stran (in pogledal naprej), je njen obraz takoj, v trenutku, tako rekoč avtomatično zamrznil, zaledenel. Ljudi je ob pogledu na to nenadno ohladitev kar streslo, da ne rečem zmrazilo. Kaj je to? Njen prehod iz vedrine v namrščenost je bil tako srhljiv in tako robotski (spletni portal Slate je izdelal »forenzično analizo« tega grozljivega, pogubnega preskoka), da je izgledal kot sporočilo. Nam sporoča, da v zakonu s Trumpom ni srečna? Da ga ne ljubi? Da ga prezira? »Zelo mučno je bilo, ko se je Donald Trump hčerke Ivanke dotikal, kot da je njegova žena, žene Melanie pa se je komaj dotaknil,« je tvitnil Omar Moore, urednik portala The Popcorn Reel. Marsikdo je začel sočustvovati z njo, pojavilo se je gibanje za osvoboditev Melanie Trump (#FreeMelania, #SaveMelania, #SadMelania), na velikem Ženskem maršu smo videli transparente, ki so pozivali k rešitvi Melanie Trump. Nekateri so pisali: »Melania, pomežikni dvakrat, če potrebuješ pomoč!« Drugim je bilo dovolj, da pomežikne le enkrat. V Melanii so videli žrtev. Emmo Bovary. Ano Karenino, ki nam mežika. Rešite me! Osvobodite me!
»Kdo bo naslednji zapustil Belo hišo?«
Še vedno mežika. »Vse slabše je: namesto da bi šla Melania z možem v Davos, je šla v Muzej holokavsta, da bi se malce razvedrila,« je ob koncu januarja v televizijskem šovu Real Time dahnil ameriški komik Bill Maher in dodal, da je v knjigo vtisov zapisala: »Poznam ta občutek.«
Vici o tem, da se Melania ob Trumpu ne počuti dobro in da je Trumpova ujetnica, niso nič novega. »Melanii je uspelo v življenju, razen štirikrat do sedemkrat na mesec, ko nanjo zleze Donald Trump,« se je v šovu šalil Jimmy Kimmel. »Z meditativnim procesom, imenovanim erotična hipnoza, je mogoče doživeti brezdotični orgazem – in Melania je bila takoj za,« pa se je v šovu pošalil Seth Meyers, ki se je pošalil tudi: »Ne vem, kaj je pri Trumpu bolj skrb zbujajoče – to, da verjame, kar govori, ali to, da ima stanovanje zapečateno. Verjetno je zasačil Melanio, ko je skušala pobegniti.« Ko je Maher namignil, da se Melania v zakonu s Trumpom počuti tako, kot so se Judje počutili v nacističnih taboriščih smrti, je le utečene vice malce poživil, a s tem je obenem nehote intoniral govorice, ki so »izbruhnile« te dni: Joe Scarborough in Mika Brzezinski, voditelja oddaje Morning Joe, ki jo predvaja TV-mreža MSNBC, sta poročala, da naj bi bila Melania tik pred odhodom iz Bele hiše. Že pakira kovčke! Razlog: razkritje, da naj bi jo bil Trump pred leti varal s porno zvezdnico Stormy Daniels, ki ji je potem njegov odvetnik Michael Dean Cohen tik pred predsedniškimi volitvami plačal 130 tisoč dolarjev za molk. Če te vprašajo, ali si imela razmerje s Trumpom, zanikaj! Kako bi to zanikala, ni bilo čisto jasno: leta 2011 je o aferi s Trumpom sama pripovedovala reviji In Touch. In če bi to afero – seks brez kondoma s tipom, ki je sploh ni privlačil, kot je nedavno povedala v televizijski oddaji 60 Minutes – že ravno zanikala, ne bi mogla zanikati, da so ji tik pred volitvami izplačali 130 tisoč dolarjev. Zakaj bi ji 130 tisoč dolarjev plačali za molk o seksu, ki naj bi ga ne bilo?
Ergo: Trump doma težko reče, da gre le za fake news.
Ker so ga očitno zasačili brez hlač, ker mu teče voda v grlo in ker naj bi bil zaradi vsega skupaj zelo zaskrbljen, o tej zadevi – o tej aferi, o tem škandalu oziroma teh škandalih, saj so se kmalu javile še tri ženske, dve porno zvezdnici, Alana Evans in Jessica Drake, ter Karen McDougal, nekdanja Playboyeva zajčica – nič ne tvita. Nobenih tviteraških ofenziv, nobenih duhovičenj, nobenih poziranj, nobenih kurčenj. To, da se zelo zadržuje, pa ne preseneča: če bi Melania odšla iz Bele hiše, če bi se torej od njega separirala ali celo ločila, bi bila to zanj bržkone politična katastrofa, saj bi se podpora belcev evangeličanske vere, ki sestavljajo največji in najlojalnejši del njegove volilne baze (zanj so glasovale štiri petine belcev evangeličanske vere, več kot za Ronalda Reagana in Georgea W. Busha!), dramatično in morda že kar usodno zmanjšala.
To, da je serijski spolni nadlegovalec (in da lahko vsako žensko »zgrabi za pičko«, ker je znan), jih ni prav zares motilo: moški lahko z ženskami počne, kar hoče! To, da je ženo varal s porno zvezdnico, pa je bilo že moteče. Vsaj za nekatere – od razkritja, da je Melanio varal s Stormy, se je podpora evangeličank zmanjšala za 13 odstotkov. Če bi se Melania odselila (in recimo vložila zahtevo za ločitev), bi moral uporabiti vse trike in vsa »alternativna dejstva« svoje postresnične mašine, da bi preprečil množični eksodus belcev evangeličanske vere in svoj padec. Ne, za evangeličane ne bi bil več »sanjski predsednik«. Toda z evangeličani stoji in pade.
Kaj to pomeni – da je Melania res tako zelo vplivna? Da ima takšno politično moč? Da je jeziček na tehtnici? Da ga lahko odnese in pogubi? Da je od nje odvisna politična prihodnost Donalda Trumpa? Melania odide – in Trump pade?
Trump je na začetku marca na slavnostni večerji kluba Gridiron, najstarejše ameriške novinarske organizacije (zelo elitne, to je že treba reči), pokal vice, med drugim pa je povedal tudi vic o Melanii, ki so ga – navzlic vicu o Kim Džong Unu, ki da bo imel, če se odloči za srečanje z njim, Trumpom, »opraviti z norcem« – razglasili za »vic večera«: »Rad imam preobrate. Rad imam kaos. To je dobro. Zato se zdaj vsi sprašujejo, kdo bo naslednji zapustil Belo hišo: Steve Miller ali Melania?«
Je Trump, ne ravno najboljši pripovedovalec vicev, to rekel zato, da bi malce relativiziral mučni, zoprni, vse neznosnejši položaj, v katerem se je znašel po razkritju, da je ženo varal s porno zvezdnico, in ki se je iz dneva v dan vse bolj stopnjeval? Ali pa so govorice o tem, da je Melania tik pred odhodom iz Bele hiše, le nadaljevanje tega vica? Kaj če je Trumpov vic, da Melania odhaja iz Bele hiše, le nadaljevanje Maherjevega vica, da se Melania pod Trumpom počuti tako, kot so se počutili Judje pod Hitlerjem? In kaj če je vse to le stranski produkt sanjarij tistih, ki si neskončno želijo, da bi Trump padel, pa ga nič – noben škandal, nobena afera – ne odnese, tako da vse stavijo na Melanio, v kateri vidijo skrivno feministko, ki bo pokopala Trumpa?
Melania Trump izgleda kot zadnje upanje progresivne Amerike, kot zadnje upanje ameriške osvobodilne fronte, kot zadnje upanje protitrumpovskega odporniškega gibanja.
»Ne sramujem se svojega telesa«
Da je Melania v resnici tajna, skrivna feministka, da je torej dvojna agentka, naj bi kazalo več reči. Za začetek, med predsedniško predvolilno kampanjo se ni kaj dosti kazala – ni hotela ustvarjati vtisa, da je le možev okras. Dalje, še dolgo po Trumpovi inavguraciji se ni hotela preseliti v Belo hišo. Hotela je živeti sama, ločeno, v svojem stanovanju – hotela je imeti svojo sobo, svojo zasebnost, svojo kariero. Dalje, ni hotela biti prva dama, možev privesek in podaljšek – to vlogo in čast je raje prepustila Trumpovi hčerki Ivanki. Sploh pa: zakaj bi opravljala službo, za katero ni plačana? To bi bilo tako seksistično – in tako šovinistično. V času, ko ugotavljajo, da so ženske za opravljanje enakega dela, kot ga opravljajo moški, še vedno plačane slabše od moških, bi bilo res antifeministično, če bi Melania službo prve dame opravljala brezplačno. Dalje, ker je ni bilo v Beli hiši in ker ni hotela igrati vloge prve dame, pomeni, da se ni ukvarjala s cvetličnimi aranžmaji v Beli hiši. Ali bolje rečeno: arhaičnih, retardiranih »dolžnosti« prve dame se je znebila. Na seksistične zahteve se ne odziva. Ker je ni bilo v Beli hiši, tudi pomeni, da se je odrekla medijskemu božanju, ki so ga po vselitvi v Belo hišo deležne vse prve dame. Noče, da jo božajo le zato, ker je predsednikova žena! Noče, da jo definira mož!
Melania ne izgleda kot ženska, ki hoče, da jo rešijo in osvobodijo, temveč kot ženska, ki se najbolj boji prav tega, da bi jo skušal kdo rešiti in osvoboditi.
Dalje, ko jo je skušal Trump prijeti za roko, se je nekajkrat – recimo v Izraelu, Rimu in Severni Karolini, ko sta stopila iz letala Air Force One – lepo videlo, da je njegovo roko odrinila. Aha! Kot so rekli: povsem jasno je, da se s tem moškim noče držati za roke. Ali bolje rečeno: noče, da jo okrog vzvišeno in pokroviteljsko vodi za roko. Saj ni otrok! Dodajte še njen obraz, ki se je na Trumpovi inavguraciji iz nasmeha sunkovito namrgodil v led (ne zadnjič), pa dobite popolni vihar feministične govorice telesa. Glede na to, da v njunem odnosu ni zaznati nobene prave nežnosti (in da spita ločeno, kot piše Michael Wolff v knjigi Ogenj in bes), ne bi nihče verjel, da je radijskemu voditelju Howardu Sternu pred leti po telefonu razlagala, da se s Trumpom žgeta večkrat na dan (in da je »zdajle« skoraj gola). Dalje, pojavila se je celo teorija, da Melania uporablja dvojnico, kar je seveda mit o tem, da je skrivna feministka, še dodatno okrepilo – da se ji ne bi bilo treba poniževati ob Trumpu in z njim, mu je dala svojo dvojnico, igralko, fake Melanio, sama pa se je kot Julia Roberts v filmu V postelji s sovražnikom preprosto odselila. Dalje, med inavguralnim plesom se je izmikala Trumpovemu obrazu, s Trumpom ni odšla v Davos na Svetovni gospodarski forum (kar naj bi bil znak njene »tihe radikalnosti«, kot je v New York Timesu zapisala zgodovinarka Kate Andersen Brower), ko pa je v kongres, kjer je imel Trump 20. januarja letni govor (State of the Union), prišla v belem hlačnem kostimu, so v tem videli njeno tiho solidarizacijo z ženskim gibanjem. In ja: pred kongresno palačo se ni pripeljala skupaj s Trumpom, ampak ločeno, s svojim avtomobilskim sprevodom. Dalje, na očitke, da je nekoč pozirala gola, je odvrnila: »Ponosna sem na tiste fotografije. Ne sramujem se svojega telesa. Tiste fotografije so umetniške, slavijo pa žensko telo.« Kar naj bi bil feministični odgovor.
In končno, iz socialističnega bloka, ki je stal nekje za železno zaveso (v Sevnici), se je »inspirativno« prebila v Belo hišo (»rags to riches«, bi rekli Američani), kar naj bi bil ultimativni znak ženskega opolnomočenja. Če pomislite, da je Trump pred leti v oddaji Larry King Live povedal, da se je v Sloveniji zadržal le 13 minut (»Pristali smo. Rekel sem, živjo, ata. Živjo, mama. Adijo.«), potem je res prišla daleč. Zdaj lahko zgodovini seksizma pokaže rit!
»Melania Trump igra Melanio Trump, in to je v dobi permanentnih kampanj vse hvale vredno,« je v Washington Postu poudarila Lauren A. Wright, ki je feministke pozvala, naj »disidentsko« Melanio sprejmejo za svojo.
Jasno, Lauren A. Wright je bila članica Trumpove tranzicijske ekipe. Verjetno si je rekla: če nam je uspelo Trumpa preleviti v ameriškega predsednika, potem nam bo uspelo tudi Melanio preleviti v feministično ikono! In če bi si to rekla, bi imela v nekem smislu vendarle prav, navsezadnje, precej verjetneje je bilo, da bo Melania postala feministična ikona, kot pa da bo Trump postal ameriški predsednik.
Na eni strani imate torej progresivce (antitrumpovce), ki so tako obupani, da v Melanii vidijo feministko, ki bi lahko Trumpu usodno škodila – na drugi strani pa imate regresivce (protrumpovce), ki so tako obupani, da v Melanii vidijo feministko, ki bi lahko Trumpu usodno koristila.
»Tujka brez afinitete do domovine«
Je Melania feministka? Nehajte: bi se feministka sploh poročila s človekom, kot je Trump, ki je rekel, da bi jo, če bi postala žrtev hude prometne nesreče, še vedno ljubil, toda le, če bi njene prsi ostale nedotaknjene? Bi ga feministka branila, ko bi se izkazalo, da je serijski spolni nadlegovalec, ko bi ga torej spolnega nasilja obtožila kopica žensk? Bi feministka rekla, da je šlo le za »fantovsko govoričenje« (boy talk), ko bi se izkazalo, da je rekel, da lahko moški, ki je znan, vsako žensko »zgrabi za pičko«? Bi feministka ostala nema, ko bi sprejemal uredbe, ki diskriminirajo spolne manjšine (npr. transspolne), ali pa zakone (Global Gag Rule), po katerih izgubijo ameriško pomoč vse tuje organizacije, ki ženskam pomagajo pri abortusu, pa četudi jim zgolj povedo, kje lahko varno in povsem legalno opravijo abortus? Bi ga feministka javno podprla, ko bi lunatično in rasistično »dokazoval«, da se predsednik Barack Obama ni rodil v Ameriki? Bi – čeprav je priseljenka! – mirno in hladno in brez sočutja gledala, ko bi začel množično preganjati in brutalno izganjati priseljence, tudi tiste, ki so v Ameriki že dolga leta in ki so tja prišli še, ko so bili otroci, tako rekoč dojenčki?
Ne, Melania ne izgleda niti kot borka za ženske pravice niti kot zagovornica enakosti. Ravno nasprotno, pravi Jill Filipovic (CNN), njen »plastični feminizem je le kritje za Trumpovo mizoginijo«. In da ne bo kakega nesporazuma: Melania zagotavlja res dobro kritje – ker je »všečna, konvencionalno feminilna«, ker je »pokorna in mirna«, ker daje vtis, da »od moških ničesar ne zahteva«, in ker je »konvencionalno lepa, vsa bela in vitka«. Ljudje si rečejo: moški, ki ima takšno žensko, ne more biti protižensko razpoložen! In tako lahko Trump z Melanijino pomočjo – s kritjem, ki mu ga zagotavlja – ženskam v Ameriki in po svetu otežuje življenje. Lahko se pretvarja, da dela za ženske, v resnici pa dela proti njim.
Melania goji imidž skrivnostne, oddaljene, nepristopne ženske – v glavnem molči, skriva se za sončnimi očali in bujno pričesko, njen obraz je pasiven, brezizrazen. Delovati skuša mistično. Prav v tem pa je trik: njena mistična pasivnost, poganjek njene »feministične« skrivnostnosti, je le tiha afirmacija Trumpovih politik, le tiho, pasivno prikimavanje Trumpovi blaznosti. Ali bolje rečeno: njena skrivnostnost daje Trumpovim politikam seksapil, glamur, karizmo, romantični pridih. To je njena naloga, njena funkcija, njena vloga: zaradi nje Trumpovi zakoni in izvršna povelja izgledajo seksi. Zaradi njene »feministične« mistike so sprejemljivejši, kot bi bili sicer.
Melanie ne moremo kriviti za seksistične, šovinistične, rasistične, nativistične reči, ki jih počne njen mož, pravijo nekatere feministke, ki žensk nočejo soditi po dejanjih njihovih moških, kar pa je popoln nesmisel, če pomislite, da je Melania s kritjem, ki ga permanentno zagotavlja možu, sokrivka – komplic. Melania sploh ne izgleda kot feministka, pravi Jill Filipovic, temveč »kot prototipični Trump«.
Ko Melanio zagledate na vrtoglavih, ekstremno visokih petkah (kar je pogosto), ne vidite Carrie Bradshaw, ki v Seksu v mestu oznanja svobodo izbire, temveč žensko, ki je voljna trpeti za moževe fantazije – ki je torej voljna trpeti, da bi se čim bolje podala kriterijem seksističnega diktata. Ekstremno visoke petke za večino žensk niso stvar svobodne izbire, pravi Nina Burleigh (Newsweek), ki ne skriva, da so se ženske, ki nosijo visoke petke, podvrgle strogi disciplini, vsakodnevnemu urjenju in sistematičnemu izgubljanju teže (mar ni Trump radijskemu voditelju Howardu Sternu v živo rekel, da je dal Melanii po rojstvu otroka »en teden«, da izgubi težo?), britanski psiholog Paul Morris pa opozarja, da jih Trumpove ženske nosijo zato, da bi poudarile svoj biološki spol – da bi hodile kot ženske. »Moški se odzivajo na značilno žensko hojo – na gibanje ženske medenice. In visoke petke močno poudarijo ženskost hoje.« Trumpove ženske jih nosijo zato, ker »verjamejo v tradicionalno binarno delitev na moške in ženske«.
Ni feministke, ki bi se strinjala s to logiko. Feminizem je prav nestrinjanje s to »delitvijo«. Ekstremno visoke petke, ki jih nosi Melania, so le altokalcifilični stiletto Trumpovega porniča. In ko Melania – z ekstremno visokimi petkami, »perfektno« pričesko, postkirurškim obrazom, neprestanimi modnimi revijami in vonjem po pilatesu – prikimava seksističnim standardom, pravi Polly Vernon (Stuff), moške utrjuje v prepričanju, da ženske zanje tekmujejo in da se posmehujejo fizičnemu videzu drugih žensk.
Zdaj, ko so mediji razkrili Trumpove afere s porno zvezdnicami in Playboyevimi zajčicami, ni nikjer zaznati kakih znakov solidarnosti ali sočustvovanja z Melanio.
Melania, »fizični testament Trumpovi možatosti« (Vanity Fair), izgleda kot ženska, ki je zamudila avdicijo za film Petdeset odtenkov sive, v katerem bi lahko tržila svoj brend »feminizma« – zdaj, ko sem svobodna (in bogata in dobro poročena ipd.), lahko moški z mano spet počne, kar hoče! Zdaj, ko sem svobodna, lahko spet uživam v podrejenosti! V njenem početju ni nič transformativnega.
Ne, Melania ni feministka – feministka ne bi bila nikoli le možev odmev, pravi Megan Garber (Atlantic). In seveda, če bi že ravno rekla, da se bo posvetila boju proti cyberbullyingu, bi vsaj opazila, pravi Evgenia Peretz (Vanity Fair), »da je poročena z največjim cyberbullyjem na planetu«. Nič: »Melania Trump je le popolno telo, na katero lahko obesiš brend,« pravi Lauren Collins (New Yorker), ki v Melanii vidi »tujko brez afinitete do svoje domovine« in »manekenko s preteklostjo nune«, »njena življenjska zgodba pa je tako prazna, da od domišljije že kar terja, da zapolni luknje v njej«.
Težava je le v tem, da je brend, ki ga trži Melania, antifeminističen, celo antiženski, saj žensko zvede na vlogo slavilke moževe slave, moževe genialnosti, moževe osupljivosti. Tisti, ki v Melanii vidijo feministko, so verjetno spregledali, da je tisto, kar izgleda kot Melanijina hladnost do Trumpa, v resnici le Melanijina zapetost. Kot je reviji Vanity Fair povedal fotograf Matthew Atanian, ki jo menda zelo dobro pozna, saj je bil v New Yorku njen cimer: »Vedno je bila nekako toga. Zato ni bila uspešna manekenka, ker se je s težavo gibala.«
Brez usmiljenja
Lani oktobra sta s Trumpom odletela v Teksas – na prizorišče opustošenja, ki ga je povzročil hurikan Harvey. Melania je na letališče, pred Air Force One, prikorakala v ekstremno visokih petkah – kot da se odpravlja na snemanje porniča. Mediji so ponoreli: na prizorišče strašne naravne katastrofe gre v visokih petkah! To je dokaz, da je izgubila stik z realnostjo! Toda ko se je v Teksasu izkrcala, ni bila v visokih petkah, temveč v belih snikerjih. Kar pomeni, da stika z realnostjo vendarle ni izgubila, so rekli. V resnici je zagrešila nekaj hujšega: ljudi je prisilila, da so namesto o naravni katastrofi, na katero se je Trump spet slabo in z zamudo odzval, govorili o njenih čevljih! S to diverzijo pa je spet le »pokrila« brezčutnega moža.
Razlog več, da zdaj, ko so mediji razkrili Trumpove afere s porno zvezdnicami in Playboyevimi zajčicami, ni nikjer zaznati kakih znakov solidarnosti ali sočustvovanja z njo. Au contraire: vsi so do nje – do njene »bolečine«, do njenega »ponižanja« – povsem apatični. Odgovor na vprašanje, ali si zasluži »naše« simpatije, se povsod glasi: NE!
Kar je čudno – če se razkrije, da je moški visokega profila prevaral ženo, je ta navadno deležna še kar opazne javne podpore. Melania te javne podpore ni dobila.
A po drugi strani – Melania ne izgleda kot ženska, ki hoče, da jo rešijo in osvobodijo, temveč kot ženska, ki se, kot pravi Megan Garber (Atlantic), najbolj boji prav tega, da bi jo skušal kdo rešiti in osvoboditi.
Melanio od feministične ikone ločujejo stoletja, toda obenem ji do feministične ikone manjka le korak – samo zapustiti mora Trumpa.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.