Goran Kompoš

 |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

The Maghreban: 01DEAS

2018, R & S Records

Aymana Rostoma, od leta 2014 bolj znanega pod imenom The Maghreban, se je prijela oznaka »producent producentov«. Je tiste vrste producent, ki z glasbenimi avanturami navdušuje kolege. Raje od sklepanja kompromisov in nagovarjanja poslušalcev z uveljavljenimi obrazci pušča prosto pot domišljiji. V preteklosti se je z izvirno house estetiko vsaj ohlapno držal plesišča, z dolgometražnim prvencem pa se je zakopal globoko podenj, v izraze, ki so zadnja tri desetletja oplajali house glasbo, pa tudi mimo njih. Zato je logično, da mu je ploščo O1DEAS izdala kultna založba R & S Records, ki je v 35 letih delovanja izdala kopico prelomnih plošč najdrznejših elektronskih producentov.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš

 |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

Aymana Rostoma, od leta 2014 bolj znanega pod imenom The Maghreban, se je prijela oznaka »producent producentov«. Je tiste vrste producent, ki z glasbenimi avanturami navdušuje kolege. Raje od sklepanja kompromisov in nagovarjanja poslušalcev z uveljavljenimi obrazci pušča prosto pot domišljiji. V preteklosti se je z izvirno house estetiko vsaj ohlapno držal plesišča, z dolgometražnim prvencem pa se je zakopal globoko podenj, v izraze, ki so zadnja tri desetletja oplajali house glasbo, pa tudi mimo njih. Zato je logično, da mu je ploščo O1DEAS izdala kultna založba R & S Records, ki je v 35 letih delovanja izdala kopico prelomnih plošč najdrznejših elektronskih producentov.

Štiridesetletni Rostom na glasbenem prizorišču ni novinec. Pod pravim imenom se je s prvimi ploščami sredi devetdesetih let znašel v primežu takrat izjemno priljubljenega jungla. Naklonjenost zvočnemu vzorčenju je pod imenom Dr. Zygote od konca devetdesetih let nato izpopolnjeval kot hiphoperski beatmaker. Med house producenti pa se je pred petimi leti znašel bolj ko ne po naključju, zaradi hitrejšega tempa vzorcev, ki jih je nabiral po raznoterih obskurnih ploščah in kasetah. Ni presenetljivo, da se je na to hiphopersko prakso zdaj močno oprl tudi s ploščo 01DEAS.

Ta že pri prvem poslušanju navduši z eklektičnostjo. In to ne le simbolično. Žanrski zasuki si sledijo s tako hitrostjo, da je zgolj iz glasbe tako rekoč nemogoče razvozlati Rostomov izvor. Njegovo ime seveda spomni na severnoafriško regijo, iz tamkajšnjih (psihedeličnih rockovskih) muzik si izposodi tudi elemente (arabske) ritmike in melodike. Kontrast pa ponuja sintovsko manevriranje po zgledu (soulovskega) housa, za katerega se pojavi vtis, da je lahko nastal le v posvečenih detroitskih studiih. Da se je Rostom iz domačega Guildforda preselil v bližnji London, deloma oznanijo subtilni rejverski vzorci. Ja, 01DEAS ne zveni nič kaj britansko, je pa hkrati res, da bi na prav vsaki sceni deloval kot »outsider«.

The Maghrebanov dolgometražni prvenec je starošolski, a zveni izrazito sodobno.

The Maghrebanov dolgometražni prvenec je starošolski, a zveni izrazito sodobno.
© R & S Records

Pa vendar se zdi, da drugačnost ni nujno Rostomov temeljni vzgib. Njegov izjemni posluh in občutek za mojstrsko spajanje na prvi posluh nezdružljivih izrazov pričata, da izkušnje s temi glasbami nosi globoko v sebi. Z arabsko glasbo ga je že v otroštvu zaznamoval oče, sicer egiptovski imigrant. Iz družinske zbirke plošč je nato spoznaval soul, jazz in dub glasbo, v času, ko je lahko začel obiskovati partije, pa je na Otoku cvetel rejv. Starošolski, patinasti zven plošče 01DEAS zato nikakor ni presenetljiv, vendar to še ne pomeni, da zveni zastarelo.

Celo nasprotno. Glasba je izrazito sodobna, to potrjujejo tudi The Maghrebanovi vse pogostejši nastopi na najbolj trendovskih klubskih prizoriščih in festivalih. Je glasba, ob kateri bi se pri nas lahko razvajali v klubu K4 ali pa na festivalu Druga godba.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.