10. 8. 2018 | Mladina 32 | Kultura
Spregledani zvezdnik
Zakaj so slovenski mediji ignorirali Chrisa Jericha?
Razigrani Chris Jericho (v sredini) in njegova zasedba Fozzy na odru Kina Šiška
© Aleš Rosa/Kino Šiška
V Sloveniji pogosto bentimo, da pri nas ne koncertirajo glasbeniki, ki so trenutno svetovne zvezde, temveč zgolj tisti, katerih zvezda je zašla že pred nekaj desetletji. Do gostovanj odsluženih zvezd smo vedno znova kritični tudi novinarji, ki glasbene dogodke redno obiskujemo, saj so za intervjuje zaradi tega na voljo skoraj sami glasbeniki, ki so vrhunec slave doživeli že v osemdesetih, sedemdesetih in celo šestdesetih letih prejšnjega stoletja. S tem sicer ni nič narobe, očitno se na našem koncertnem trgu nostalgija dobro prodaja, saj so ti nastopi še vedno več kot zadovoljivo obiskani. To pa nas pripelje do zanimive zgodbe, ki se je prejšnji teden dogajala v Ljubljani in pravzaprav še največ pove o slovenskih medijih.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
10. 8. 2018 | Mladina 32 | Kultura
Razigrani Chris Jericho (v sredini) in njegova zasedba Fozzy na odru Kina Šiška
© Aleš Rosa/Kino Šiška
V Sloveniji pogosto bentimo, da pri nas ne koncertirajo glasbeniki, ki so trenutno svetovne zvezde, temveč zgolj tisti, katerih zvezda je zašla že pred nekaj desetletji. Do gostovanj odsluženih zvezd smo vedno znova kritični tudi novinarji, ki glasbene dogodke redno obiskujemo, saj so za intervjuje zaradi tega na voljo skoraj sami glasbeniki, ki so vrhunec slave doživeli že v osemdesetih, sedemdesetih in celo šestdesetih letih prejšnjega stoletja. S tem sicer ni nič narobe, očitno se na našem koncertnem trgu nostalgija dobro prodaja, saj so ti nastopi še vedno več kot zadovoljivo obiskani. To pa nas pripelje do zanimive zgodbe, ki se je prejšnji teden dogajala v Ljubljani in pravzaprav še največ pove o slovenskih medijih.
V ljubljanskem Centru urbane kulture Kino Šiška je 1. avgusta nastopila ameriška rock zasedba Mr. Big, najbolj znana po baladi To Be With You, ki je leta 1991 osvojila tudi MTV-občinstvo. Sodobni hipiji s kitarami v rokah jo še danes prepevajo ob tabornih ognjih in leta 2018 je še vedno stalnica med zimzelenimi hiti na komercialnih radijskih postajah. Nekateri se boste skupine spomnili po spevni priredbi skladbe Cata Stevensa Wild World, redki, tu imamo v mislih predvsem glasbene sladokusce, pa bend najbrž poznate tudi po kakšni trši skladbi, saj sta omenjeni nežnejši v repertoarju Mr. Biga prej izjema kot pravilo.
To, da je v naše kraje neki izvajalec prišel 27 let po svojem največjem hitu, nas ne preseneča, prav tako ne, da je bila koncertna dvorana nabito polna in da je bilo razpoloženje izjemno. A to besedilo ni namenjeno recenziji koncerta, temveč nečemu drugemu. Če ste pozorneje pogledali koncertni plakat, teh po prestolnici v preteklih tednih ni bilo malo, ste poleg imena Mr. Big ter fotografije skupine opazili tudi z malo manjšimi črkami napisano ime Fozzy. Za predskupine je značilno, da so na reklamnih plakatih predstavljene manj vpadljivo, saj se vstopnice, razumljivo, prodajajo zaradi tako imenovanih headlinerjev.
Vsi slovenski mediji so se kakopak zagrebli za intervjuje s skupino Mr. Big, predskupina Fozzy pa je ostala skoraj popolnoma spregledana. A kje drugje, še zlasti pa v ZDA, bi bilo ravno nasprotno. Fozzy je ameriška metalska skupina, za katero bi lahko rekli, da je trenutno na vrhuncu slave – samo videospot za naslovno skladbo njenega zadnjega albuma Judas (to je njen sedmi studijski album) ima na portalu YouTube že več kot 21 milijonov ogledov. Za primerjavo, največji, skoraj tri desetletja star hit skupine Mr. Big jih ima kar polovico manj.
Chris Jericho je zvezdnik, ki presega meje glasbene industrije in se redno pojavlja tudi v najbolj gledanih pogovornih TV-šovih. Na družabnih omrežjih ga spremljajo milijoni.
Večino zaslug za tako množične oglede videospotov skupine na spletu in za medijsko izpostavljenost zasedbe Fozzy ima seveda frontman Chris Jericho, ki je velika televizijska zvezda. Gre za eno od najprepoznavnejših imen milijardnega medijskega koncerna WWE, katerega osrednja panoga je tako imenovani wrestling oziroma koreografirana različica rokoborbe, ki združuje kaskaderstvo, performans in še kaj, med drugim tudi glasbo. WWE ima zelo zvesto občinstvo, ki ga štejejo v milijonih, njegove programe predvajajo v 180 državah v 24 jezikih, zgolj v ZDA je pred kratkim s televizijsko mrežo Fox podpisal pogodbo, vredno kar milijardo dolarjev.
Chris Jericho je del tega koncerna in torej zvezdnik, ki presega meje glasbene industrije in se redno pojavlja tudi v najbolj gledanih ameriških pogovornih TV-šovih, denimo v oddaji The Tonight Show pri Jimmyju Fallonu, pa tudi za omizjem pri legendarnem Larryju Kingu, kar bi (in ne da bi jim s tem želeli karkoli odvzeti) težko rekli za katerega od članov skupine Mr. Big. Jericho ima med drugim tudi izjemno poslušan podkast oziroma spletno radijsko oddajo Talk Is Jericho in v vsako epizodo mu telefonira basist skupine Guns N’ Roses Duff McKagan, njegov dobri prijatelj, in pove šalo. In še nekaj številk, da si boste laže predstavljali, kako očitna je razlika med skupinama, ki ju je na isti večer gostil Kino Šiška; Američani bi ji rekli »star power«. Jericho ima na Instagramu 2,9 milijona sledilcev, na Twitterju 3,4 milijona, na Facebooku pa slabe štiri milijone. Mr. Big jih na zadnjem omrežju nima niti 200 tisoč.
In vrnitev v Slovenijo. Chrisa Jericha, pevca skupine Fozzy, kljub omembi, ki so jo pripravili organizatorji koncerta (KUD Veseli dihurčki), da gre za prav tega slavnega Chrisa Jericha (to je sicer pisalo šele na koncu sporočila za javnost, a kdo bi jim zameril, če gre za predskupino), pri nas ni nihče prosil za intervju. Oziroma je bila prošnja le ena, in še ta s strani majhnega, nišnega medija. Prav tako je ostal brez kakšne posebne medijske napovedi, ki ni bila zgolj »kopipejst« uradnega sporočila za javnost, kjer je Fozzy pričakovano igral drugo violino.
Morda se moramo znova vprašati, zakaj k nam hodijo le ovenele (glasbene) zvezde. V razmislek.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.