16. 11. 2018 | Mladina 46 | Kultura
V gledališče prihodnosti
… z »gentskim manifestom« režiserja Mila Raua
Gledališki režiser Milo Rau in avtor manifesta
© Profimedia
Čeprav so si posamezni režiserji zadnja leta z obravnavo tem na nove načine in novimi produkcijskimi postopki prizadevali iztrgati evropska mestna gledališča iz domicilne meščanske ideologije in jih približati sodobni misli in urbanemu življenju, so takšni poskusi v glavnem spodleteli. Ne le zato, ker se vodilne gledališke hiše bojijo osipa gledalcev, temveč ker takšni gledališki vizionarji pogosto posežejo v produkcijske razmere v gledališčih. Ni naključje, da so politične sile (in kulturna elita) v strahu za položaje – če navedemo le najbolj znan primer – tako rekoč »zmlele« prizadevanja režiserja Matthiasa Lilienthala, ki je skušal münchenski Kammerspiele odpreti z vključevanjem naturščikov in beguncev v predstave tega gledališča.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.