30. 11. 2018 | Mladina 48 | Politika
Državna podjetja je bilo sram
Kako je prva Janševa vlada med letoma 2004 in 2008 manipulirala z državnim oglaševanjem
Propagandna brezplačnika stranke SDS Slovenski tednik in Ekspres, ki sta začela izhajati pred volitvami leta 2008, sta bila predhodnika Nove24. Kot je kasneje razkrila parlamentarna preiskovalna komisija, so njun izid omogočila državna podjetja s svojimi javnimi, še raje pa s skrivnimi donacijami.
Vsaka oblast si želi naklonjenih medijev in monopola nad interpretacijo informacij, le redki oblastniki pa pri tej želji prestopijo rubikon in namesto besed uporabijo alternativne mehanizme nadzora in podrejanja. Najbolj očitno, grobo in sistematično je to mejo prestopila prva vlada Janeza Janše med letoma 2004 in 2008. Tedanja koalicija ni le spremenila zakona o RTV Slovenija tako, da je omogočila neposredni vpliv poslancev na kadrovsko najpomembnejši programski svet. Spremenila je tudi zakon o medijih, s pomočjo katerega so politiki prek pravice do popravka dobili neposredni dostop do medijskih vsebin, SDS je tedaj začela neposredno upravljati Delo, Slovenske novice, Večer in Primorske novice, poleg tega so v SDS tedaj začeli vršiti pritisk na kritične medije tudi z oglaševanjem.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.