27. 9. 2019 | Mladina 39 | Družba
Ameriška tovarna
Zakaj kitajski model kapitalizma tako zlahka osvaja Zahod
Neusmiljeni magnat, direktor in lastnik korporacije Fuyao Glass, alias »chairman Cao«, skoraj »chairman Mao«, »kralj stekla« na plakatu motivacije v tovarni
© Arhiv dokumentarnega filma Ameriška tovarna
Ob koncu decembra 2008 – ob izbruhu velike finančne krize in recesije – so delavci v orjaški avtomobilski tovarni General Motorsa v Daytonu (Ohio) izdelali zadnji avto, zadnji SUV. Nanj so napisali: »The End.« To je bil konec. Tovarno so zaprli. Potem so se objeli – in razšli. Vsak je šel svojo pot. Na tisoče jih je bilo ob delo, toda izgubili so tudi stanovanja in hiše, avtomobile in prijatelje. Rednega dela niso več dobili. Nekateri so se preselili k sorodnikom – v kleti. Nobeden pa ni ostal pripadnik srednjega razreda.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.