Borut Mekina

 |  Mladina 52  |  Politika

Pregled leta: Prizemljitev

Nova lekcija iz divje privatizacije

Sporočila zaposlenih v Adrii, po tem, ko so dobili delavske knjižice

Sporočila zaposlenih v Adrii, po tem, ko so dobili delavske knjižice
© Borut Krajnc

Ko smo leta 2014 prodajali Adrio Airways, so številni komentatorji vzklikali, da je treba to izgubarsko podjetje čim prej prodati, da se na njem ne bodo pasli domači lobiji. »Prodajmo Adrio Airways,« so pisale Finance in vse druge rešitve označevale za komunizem in pajdaški socializem. Tako je Slovenski državni holding (SDH) oziroma vlada pohitela in nacionalnega prevoznika prodala prvemu, ki je prišel mimo. Bolj ali manj naključno je bil to neki sklad iz davčnih oaz, v katerem so sedeli finančni »eksperti« brez letalskih izkušenj.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Borut Mekina

 |  Mladina 52  |  Politika

Sporočila zaposlenih v Adrii, po tem, ko so dobili delavske knjižice

Sporočila zaposlenih v Adrii, po tem, ko so dobili delavske knjižice
© Borut Krajnc

Ko smo leta 2014 prodajali Adrio Airways, so številni komentatorji vzklikali, da je treba to izgubarsko podjetje čim prej prodati, da se na njem ne bodo pasli domači lobiji. »Prodajmo Adrio Airways,« so pisale Finance in vse druge rešitve označevale za komunizem in pajdaški socializem. Tako je Slovenski državni holding (SDH) oziroma vlada pohitela in nacionalnega prevoznika prodala prvemu, ki je prišel mimo. Bolj ali manj naključno je bil to neki sklad iz davčnih oaz, v katerem so sedeli finančni »eksperti« brez letalskih izkušenj.

Torej, antipod komunistom. A ko je Adria letos pod špekulativnim tujim lastnikom šla v stečaj, pri čemer smo s 558 zaposlenimi izgubili letalske izkušnje, nakopičene v 60 letih, so se ponovno oglasili ti komentatorji s sporočili tipa, hvala bogu, da je crknilo še eno podjetje s sedežem v Sloveniji in slovenskimi zaposlenimi, naj končno pride prava Lufthansa, bodo letalske vozovnice vsaj poceni! Videti je, da pri nas strahu pred socializmom ni nikoli dovolj. Socializma se bojimo, če so podjetja v državni lasti, in letos smo se naučili, da se ga bojimo celo, če prihaja, milo rečeno, razredčen v homeopatskih odmerkih.

Zanimivo sicer je, da najbolj kapitalistične države ravnajo drugače. Isti mesec, ko je propadla Adria, je skorajda bankrotiral tudi nemški regionalni prevoznik Condor. Deželna vlada mu je takoj priskočila na pomoč s premostitvenim posojilom 380 milijonov evrov. Požvižgala se je celo na pravila EU o državni pomoči, ker je letalstvo pač strateška panoga. Ne le da brez njega ni turistov, brez njega ni niti kongresov niti domača podjetja, ki so izvozno usmerjena, ne morejo po svetu opravljati storitev. Gospodarska zbornica Slovenije je v jesenskem poročilu o gospodarskih gibanjih ugotavljala, da je k pomembni upočasnitvi rasti izvoza storitev prispeval segment potrošnje tujih turistov. Znatna upočasnitev rasti prenočitev turistov, predvsem pa njihove potrošnje naj bi bila povezana predvsem z Adrijinim stečajem.

Ko je v Estoniji pred leti bankrotiral nacionalni letalski prevoznik, so še isti dan ustanovili novega, ker je letalstvo tudi v Estoniji strateškega pomena. In kaj je naredila vlada Marjana Šarca naslednji dan? Ustanovila je komisijo in začela »analizirati« položaj. Vlada napovedane odločitve, da bo država ustanovila novo Adrio, do zaključka redakcije še ni sprejela in domnevamo, da spet zato, ker je nekoga strah komunizma.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.