30. 4. 2020 | Mladina 18 | Družba
Astronomski virtualni koncert
Spletna igra Fortnite je gostila koncert Travisa Scotta
Koncert Travisa Scotta v virtualnem svetu igre Fortnite
Ker glasbeniki v času pandemije ne morejo nastopati v živo, si pomagajo s spletnim pretokom koncertov. Ljudje, ki načeloma ne smejo zapuščati domov, se pogosto zatekajo k igranju računalniških iger. Najbolj igrana brezplačna igra na spletu Fortnite – ima kar 250 milijonov uporabnikov – je v sodelovanju s Travisom Scottom, enim izmed najpopularnejših trap izvajalcev, na en mah izkoristila oba fenomena sedanjih karantenskih razmer.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
30. 4. 2020 | Mladina 18 | Družba
Koncert Travisa Scotta v virtualnem svetu igre Fortnite
Ker glasbeniki v času pandemije ne morejo nastopati v živo, si pomagajo s spletnim pretokom koncertov. Ljudje, ki načeloma ne smejo zapuščati domov, se pogosto zatekajo k igranju računalniških iger. Najbolj igrana brezplačna igra na spletu Fortnite – ima kar 250 milijonov uporabnikov – je v sodelovanju s Travisom Scottom, enim izmed najpopularnejših trap izvajalcev, na en mah izkoristila oba fenomena sedanjih karantenskih razmer.
V virtualnem svetu, kjer se igričarji navadno borijo za preživetje, streljajo žive mrtvece in sovraga tepejo po glavi, so se posvetili vizualno osupljivemu koncertu ameriškega raperja. Udeležba je bila rekordna. Scottov koncertni spektakel je v živo spremljalo veliko več ljudi, kot jih sprejme katerokoli koncertno prizorišče v resničnem življenju: bilo jih je dobrih 12 milijonov. Udeležencev pa je bilo še veliko več, saj so si dobri trije milijoni ljudi pretok koncerta ogledali na portalih, kot sta Twitch in YouTube. V soboto in nedeljo sta sledili ponovitvi, v ponedeljek pa je Epic Games – podjetje, ki je ustvarilo igro Fortnite – sporočil, da je koncert do izteka konca tedna obiskalo kar 27,7 milijona uporabnikov, številni od teh so si ga ogledali večkrat, saj je podjetje preštelo 45,8 milijona ogledov.
Igra, ki milijarde dolarjev ne služi le z bombardiranjem z oglasi, ampak tudi s tem, da njeni najbolj goreči privrženci kupujejo virtualne pripomočke za igranje, je tako priljubljena, da so podatki o pretoku Scottovih uspešnic takoj po napovedi koncerta poskočili v višave: za več kot 25 odstotkov.
Splet je te dni sicer preplavljen s pretoki živih nastopov, a petkov dogodek, imenovan Astronomical, je pandemično koncertno izkušnjo ponesel na višjo raven: psihedelične vizualizacije so ustvarile nadrealistično izkušnjo, v kateri se je raperjev velikanski avatar usklajeno z glasbo teleportiral z enega konca virtualnega prizorišča na drugega, se izstreljeval v vesolje, potopil v morje, se preobražal v skupek neonskih laserjev ali v kiborga in osuplo občinstvo očaral še z drugimi vragolijami.
Da se igričarske platforme počasi preobražajo v mesta socializacije, je že pred pandemijo dokazal Marshmello, superzvezdnik EDM, ki je februarja lani na virtualnem prizorišču streljačine Fortnite odvrtel didžej set za 11 milijonov igralcev. Njegov nastop je pripravil teren za množično obiskane virtualne nastope, Scott pa je dokazal, da ima ta teren potencial za zagotovitev veličastne koncertne izkušnje. Pri tem je postalo jasno, da se spletna igra počasi preobraža v novo obliko družabnega omrežja: decembra so Tima Sweeneyja, direktorja podjetja Epic Games, na Twitterju vprašali, ali v Fortnitu vidi igro ali platformo. Odgovoril je, da je za zdaj še igra, a naj ga isto še enkrat vprašajo čez 12 mesecev. S tem je namigoval na potencialno preobrazbo Fortnita v družabno omrežje prihodnosti; šušlja se celo, da naj bi se platforma prestavila v virtualno resničnost.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.