20. 11. 2020 | Mladina 47 | Svet
»Google ni zloben«
Razkrita lobistična kampanja proti EU
Evropski komisar za notranji trg Thierry Breton kani omejiti vsemogočnost Googla
© Profimedia
»Ne bodi zloben« je besedna zveza, ki jo je Google že pred 20 leti zapisal v korporacijski etični kodeks in je od tedaj neke vrste moto tega internetnega konglomerata in njegovih zaposlenih. »Ne bodi zloben, če vidiš kaj, kar misliš, da ni prav – spregovori,« piše v zadnji različici pravil iz leta 2018. Ker pa je težko biti hkrati dober in poslovni model graditi na neplačevanju davkov in izkoriščanju monopolnega položaja, je ta fraza zadnja leta postala tarča številnih zbadljivk.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
20. 11. 2020 | Mladina 47 | Svet
Evropski komisar za notranji trg Thierry Breton kani omejiti vsemogočnost Googla
© Profimedia
»Ne bodi zloben« je besedna zveza, ki jo je Google že pred 20 leti zapisal v korporacijski etični kodeks in je od tedaj neke vrste moto tega internetnega konglomerata in njegovih zaposlenih. »Ne bodi zloben, če vidiš kaj, kar misliš, da ni prav – spregovori,« piše v zadnji različici pravil iz leta 2018. Ker pa je težko biti hkrati dober in poslovni model graditi na neplačevanju davkov in izkoriščanju monopolnega položaja, je ta fraza zadnja leta postala tarča številnih zbadljivk.
Da so Googlova korporacijska sporočila o tem, kako si prizadeva za boljši svet, zgolj prazne marnje, vedo že dolgo tudi v evropski komisiji, kjer so v zadnjih treh letih zaradi nepoštenih poslovnih praks podjetje kaznovali s plačilom 8,25 milijarde evrov. Še hujši udarec za Google in druge spletne velikane pa bo sledil že prihodnji teden, 2. decembra, ko naj bi komisar za notranji trg Thierry Breton in komisarka za konkurenčnost Margrethe Vestager predstavila prenovljena pravila o digitalnih storitvah.
Kakšne novosti točno bodo spremenjena pravila prinesla, še ni znano, je pa jasno, da bodo najbolj prizadele največje, predvsem ameriške spletne velikane, ki poslujejo v Evropi. Sodeč po nekaterih napovedih bo recimo komisija promoviranje nekaterih vsebin med rezultati iskanja po spletu razglasila za nepošteno poslovno prakso. Internetni velikani monopolnega položaja ne bodo več smeli izkoriščati, z drugimi podjetji ali regulatorji bodo morali deliti več informacij, prevzeti bodo morali tudi večjo odgovornost za lažnive podatke ali nezakonite vsebine. Če pa se temu ne bodo uklonili ali če bodo pravila večkrat kršili, jih bo po napovedih lahko doletela tudi popolna ali delna prepoved delovanja na evropskem trgu.
Skratka, EU, ki je doslej poskušala internetne velikane regulirati s prepričevanjem in je upala na njihovo tako imenovano samoregulacijo, bo kmalu preklopila na pravilo palice. Da bo reforma spletnega poslovanja v EU ena izmed novih velikih bitk, pa je postalo jasno prejšnji teden. Komisar Breton naj bi bil po poročanju Financial Timesa med videokonferenco z Googlovim direktorjem Sundarjem Pichaiem temu pomolil pod nos dokument – Googlovo lobistično strategijo za prihodnja dva meseca, s katero se je ta nameraval osebno lotiti Bretona.
Po poročanju Financial Timesa je Google želel kampanjo proti novim pravilom EU utemeljiti na napadih na komisarja Bretona in sporočilu ljudem, da bodo nova pravila za potrošnike pomenila dodatne stroške in da želi EU s tem omejevati vse potenciale interneta. »Ko sem videl dokument, nisem bil presenečen. Nisem naiven. Sem si pa mislil, da je to malce zastarel način,« je komisar po videokonferenci z Googlom dejal novinarjem.
Komisar Breton naj bi bil med pogovorom z direktorjem Googla temu še dejal, da »internet ne more ostati Divji zahod«, ta pa naj bi se mu domnevno opravičil, češ da dokumenta ni videl in da seveda to ni način, na katerega Google deluje.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.