Črni diamanti
Letošnji nagrajenec Prešernovega sklada, slikar Sandi Červek, z monokromatičnimi slikami dokazuje, da se barva rojeva med svetlobo in temo
Sandi Červek je najodličnejši predstavnik svoje generacije; v času postmodernizma se je povzpel v sam vrh slovenske umetnosti, a se pri tem ni prilagodil postmoderni ikonografiji, temveč je iskal referenčne točke v modernizmu in v sliki kot avtonomnem likovnem delu.
© Uroš Abram
Na prekmurskih ravnicah je Upravni odbor Prešernovega sklada našel kar dva letošnja lavreata – pisatelja Ferija Lainščka in slikarja Sandija Červeka. Oba imata za seboj izreden opus in oba si zaslužita najvišje priznanje Republike Slovenije za dosežke v umetnosti. Pa vendar so se komisarji odločili, da bo 8. februarja Lainšček dobil veliko Prešernovo nagrado za življenjsko delo, Červek pa »le« nagrado Prešernovega sklada za umetniško ustvarjanje v zadnjih dveh letih, četudi je njegov celotni opus »že« vreden velike nagrade. Kakorkoli obrnemo, sta nagradi vendarle pomembno priznanje velikima ustvarjalcema. To je dejstvo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.