Luka Volk

 |  Mladina 23  |  Politika

Oblikovanje za telebane

Dobili smo logotip slovenskega predsedovanja Svetu EU

Logotip slovenskega predsedovanja Svetu EU - nov dosežek vladne oblikovalske stroke

Logotip slovenskega predsedovanja Svetu EU - nov dosežek vladne oblikovalske stroke

V vladnem uradu za komuniciranje (Ukom) so se očitno odločili, da zasnovana podoba predsedovanja, ki je nastala pod Šarčevo vlado in za katero je ta odštela 11 tisoč evrov, ni bila dovolj dobra. Tako so že izdelan logotip, izbran na natečaju kot najboljši izmed prispelih 33 del, zavrgli in si izmislili novega. Namesto razpisa novega natečaja so se odločili, da bodo oblikovanje raje prepustili svojemu hišnemu oblikovalcu.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Luka Volk

 |  Mladina 23  |  Politika

Logotip slovenskega predsedovanja Svetu EU - nov dosežek vladne oblikovalske stroke

Logotip slovenskega predsedovanja Svetu EU - nov dosežek vladne oblikovalske stroke

V vladnem uradu za komuniciranje (Ukom) so se očitno odločili, da zasnovana podoba predsedovanja, ki je nastala pod Šarčevo vlado in za katero je ta odštela 11 tisoč evrov, ni bila dovolj dobra. Tako so že izdelan logotip, izbran na natečaju kot najboljši izmed prispelih 33 del, zavrgli in si izmislili novega. Namesto razpisa novega natečaja so se odločili, da bodo oblikovanje raje prepustili svojemu hišnemu oblikovalcu.

Zaupali so ga Danijelu Kovačiču Grmeku. O njem je v oblikovalskih vodah sicer znanega bolj malo, a grafično znanje naj bi bil pridobil med šolanjem v programu tehnik računalništva. Ni skrivnost, da je privrženec vladajoče stranke, saj je bil na njen predlog imenovan v uredniški odbor Pivškega lista. Kovačič Grmek je v vladnem uradu za komuniciranje zaposlen kot oblikovalec, čeprav je spletni portal Necenzurirano.si poročal, da tam menda skrbi tudi za operativno komunikacijo med uradom in sedežem stranke SDS. Ukom teh navedb ni komentiral.

Morda si lahko oddahnemo, ker se v novem logotipu ni pojavil karantanski panter. Imamo torej silhueto Triglava, ki naj bi predstavljala 30-letno suvereno državo, trije vrhovi pa države, ki sodelujejo pri vodenju – Slovenijo, Nemčijo in Portugalsko. Triglav, oblikovan iz traka, naj bi prikazoval vzpone in padce evropskega integracijskega procesa. Na njem se razkazuje slovenska zastava, nad njim pa se dviga sedem zlatih zvezd v polkrogu – in preden bi pomislili, da jih pet manjka, ugotovimo, da gre simbolično za sedmo kitico Zdravljice.

»Postopek izpeljave znaka je v bistvu precej simptomatičen primer stanja v slovenski oblikovalski stroki, kjer imajo prijatelji, sorodniki in strankarski člani prednost pred strokovnjaki,« so kritični v oblikovalskem studiu Ljudje, kjer logotip označujejo za kičast in vsebinsko zmeden. »Tudi če odmislimo tehnične pomanjkljivosti v izvedbi, kar je logična posledica neprofesionalnosti, znak ne bo ravno osvajal oblikovalskih nagrad. Nepričakovano pa najbolj spominja na znamenite začetke filmov produkcijske hiše Paramount.«

»Nihče ni zares pričakoval, da bodo notorični plagiatorji državniških govorov in večni sledilci škodljivim družbenim idejam prišli do dobre rešitve,« pripominja oblikovalka Teja Ideja. Še do pred kratkim smo bili vsaj praviloma vajeni poslušati stroko, pod sedanjo vlado pa je to vse prej kot pravilo – nič drugače ni niti pri oblikovanju. Vlada se »na vsakem koraku otepa stroke, saj se boji, da bi kak mislec omajal njeno izposojeno, na robovih obrabljeno in nekoliko zamazano prepričanje«.

Oblikovalski dosežki sedanje oblasti sicer niso nič novega. Spomnimo se, kako je hitela spreminjati celostno grafično podobo vlade, lansko proslavo ob dnevu državnosti pa je poleg ograj zaznamoval ravno njen izvirni odnos do vizualnega komuniciranja. Na platnu za odrom so se predvajale podobe srečnih družin, ki so bile odkupljene od ponudnika fotografij za komercialno rabo. Imamo torej oblast, ki si na državnih proslavah predvaja posnetke srečnih ljudi, svojim pa hkrati ne zaupa dovolj, da bi opravljali delo, za katero so strokovno usposobljeni. Kot v pogovoru ugotavlja tudi Ideja, tukaj že dolgo ne štimata ne zvok ne slika. »Aparat je pokvarjen.«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.