Luka Volk

 |  Mladina 25  |  Politika

Dolge lovke propagandnega aparata stranke SDS

Širjenje obzorij

Oče in sin, prvi vodi vlado, drugi registrira portale za strankarska glasila

Oče in sin, prvi vodi vlado, drugi registrira portale za strankarska glasila
© Arhiv Mladine

Propagandni aparat stranke SDS se širi. Ob bok štiriindvajsetim strankarskim trobilom – pretežno lokalnim derivatom Demokracije in Nove24, kot so Utrip Ljubljane, Moje Posavje, e-Maribor in podobni – se pridružujejo štirje novi. Družba Nova obzorja je namreč v razvid medijev pred kratkim vpisala spletne portale Po poteh, Ljudski glas, Kulturni marksizem in Slovenski šolar. Kot zatrjuje direktor družbe Jože Biščak, si prizadevajo, da bi začeli delovati do konca julija.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Luka Volk

 |  Mladina 25  |  Politika

Oče in sin, prvi vodi vlado, drugi registrira portale za strankarska glasila

Oče in sin, prvi vodi vlado, drugi registrira portale za strankarska glasila
© Arhiv Mladine

Propagandni aparat stranke SDS se širi. Ob bok štiriindvajsetim strankarskim trobilom – pretežno lokalnim derivatom Demokracije in Nove24, kot so Utrip Ljubljane, Moje Posavje, e-Maribor in podobni – se pridružujejo štirje novi. Družba Nova obzorja je namreč v razvid medijev pred kratkim vpisala spletne portale Po poteh, Ljudski glas, Kulturni marksizem in Slovenski šolar. Kot zatrjuje direktor družbe Jože Biščak, si prizadevajo, da bi začeli delovati do konca julija.

Pod vse štiri nove medije se podpisujejo sveže pečeni odgovorni uredniki, ki so z dosedanjimi prispevki že tako ali drugače izkazali pripadnost velikemu vodji in njegovim idealom – Petra Janša, Bogdan Sajovic, Lucija Kavčič in Andrej Potokar.

Še posebej zanimivo je, da se je kot nosilec spletnih domen pod njih sprva podpisal Žan Janša, sin Janeza Janše – a je njegovo ime, njegov elektronski naslov kot nosilec domene izginilo iz registra kmalu zatem, ko smo se z vprašanji, kaj točno naj bi Žan Janša počel na Novih obzorjih, obrnili na družbo.

Kot nam je zagotovil Biščak, naj Žan Janša tam ne bi bil zaposlen, a da imajo, ker so malo podjetje in majhna redakcija, »za opravljanje nekaterih storitev najete zelo različne sodelavce«, ki razen tega, da so za njih opravili storitev, »nimajo nikakršne povezave z Novimi obzorji«. Zdi se torej, da je težje dobiti službo na Novih obzorjih kot pa v Bruslju – Žan Janša se je namreč skupaj s partnerico še pred leti kot asistent evropskih poslancev sprehajal po evropskem parlamentu.

Čeprav bi lahko dokaj preprosto sklepali, kakšna bo vsebina novih spletnih portalov in zakaj so se odločili za širitev, smo se s tem vprašanjem obrnili na Biščaka. Ta nam je podal dokaj skop, a poveden odgovor – za teme in področja, ki jih bodo portali obravnavali, so se odločili, ker so »presodili, da je v slovenskem medijskem prostoru bodisi tržna niša bodisi obstaja še prostor za uveljavitev«.

Stranka SDS vedno uspe najti dodaten prostor, ko gre za poskus prevzema medijske krajine – to je, kot je pokazal tudi medijski razpis ministrstva za kulturo, lahko donosen posel. A ob tem je treba vzeti v zakup tudi oglaševalski prostor, ki ga taki portali prinašajo. Kot je razkrival Domen Savič iz zavoda Državljan D, ministrstva pod trenutno vlado rada razporejajo davkoplačevalski denar v nasprotju s strokovnimi predlogi oglaševalskih agencij in ob tem dajejo prednost strankarskim medijem – ustvarjanje novih tako pomeni tudi dodatne obvode za posredno financiranje političnih strank, kot sta SDS in NSi, ki si lastita številne »kvazi-medije« in spletne portale.

Ob tem Savič opozarja še na predlog priporočil za izvedbo oglaševalskih kampanj ministrstev, organov v sestavi ministrstev in vladnih služb, ki ga je lani spisal vladni urad za komuniciranje (Ukom), vlada pa ga je potrdila na seji oktobra 2020. V njem najdemo priporočila, s katerimi si je Ukom želel zagotoviti pojavnost blagovne in storitvene znamke »I FEEL SLOVENIA« tako, da bo predvajanje oglasnih sporočil ministrstev, organov v sestavi in vladnih služb »omogočeno v vseh medijih pod enakimi pogoji«. Ob pregledu priporočil je Savič ocenil, da je Ukom »vzpostavil sistem nadzora nad kanaliziranjem javnega denarja za strankarsko propagando« in zagotovil, »da bodo propagandistična trobila avtomatično vključena v vse oglaševalske kampanje«.

Bo po medijskem »uravnoteženju« sledilo še uravnoteženje državnega oglaševanja?

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.