Vanja Pirc

 |  Mladina 25  |  Politika

Odstranjena ovira

Je vlada sveta dveh kulturnih institucij prevetrila zato, da bi svojemu direktorju omogočila sprejetje spornih načrtov? 

Moderna galerija

Moderna galerija
© mg-lj.si

Kadrovski stampedo, ki ga uprizarja vlada pod vodstvom SDS, je te dni spet dosegel področje kulture. Vlada je kadrovala v Tehniškem muzeju Slovenije (TMS) in Moderni galeriji, v obeh je imenovala po dve novi članici sveta, najvišjega muzejskega organa. Z vidika SDS je največja pridobitev nova članica sveta Moderne galerije Margarita Maria Dolinar, znana tudi kot Marjetka Dolinar, saj je goreča podpornica največje vladne stranke. Na listi SDS je v Ljubljani kandidirala za članico sveta četrtne skupnosti, je tudi članica Odbora 2014, redno retvita najvidnejše člane stranke, no, pa tudi denimo z neonacističnimi idejami povezano gibanje rumeni jopiči.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 25  |  Politika

Moderna galerija

Moderna galerija
© mg-lj.si

Kadrovski stampedo, ki ga uprizarja vlada pod vodstvom SDS, je te dni spet dosegel področje kulture. Vlada je kadrovala v Tehniškem muzeju Slovenije (TMS) in Moderni galeriji, v obeh je imenovala po dve novi članici sveta, najvišjega muzejskega organa. Z vidika SDS je največja pridobitev nova članica sveta Moderne galerije Margarita Maria Dolinar, znana tudi kot Marjetka Dolinar, saj je goreča podpornica največje vladne stranke. Na listi SDS je v Ljubljani kandidirala za članico sveta četrtne skupnosti, je tudi članica Odbora 2014, redno retvita najvidnejše člane stranke, no, pa tudi denimo z neonacističnimi idejami povezano gibanje rumeni jopiči.

A vrnimo se korak nazaj; še bolj od imen novih članic obeh svetov (v Moderni galeriji je to še likovna pedagoginja Ana Čepin, v TMS pa arhitektka Špela Hudnik in kulturnovarstvenica Ernesta Drole) je zanimivo, zakaj je do teh menjav prišlo ravno zdaj. V vsakem od svetov bi po enega od članov lahko zamenjali že novembra lani – že takrat je profesorica umetnostne zgodovine na ljubljanski Filozofski fakulteti Katja Mahnič, ki je delovala v obeh svetih (v TMS kot predsednica, v Moderni galeriji kot članica), iz obeh protestno izstopila. S tem je izrazila nestrinjanje z ravnanjem ministrstva za kulturo – z izbiro novih direktorjev muzejev in sočasnim samovoljnim spreminjanjem ustanovitvenih aktov v nekaterih muzejih, ki je znižalo standarde ter omogočilo imenovanja nestrokovnih in nekompetentnih kandidatov.

Kljub odstopoma je Mahničeva v obeh svetih delovala vse do zdaj. Vlada, ki bi morala njena odstopa formalizirati s sklepom, tega ni in ni storila. Zakaj, ne ve. »Vsebinskega pojasnila za tak razvoj dogodkov kljub večkratnemu povpraševanju na ministrstvu nisem prejela,« pravi. Morda je šlo za nagajanje, morda so čakali, da svetoma potečeta petletna mandata, kar se bo zgodilo že kmalu, čez približno pol leta. A zavlačevanja je konec. Vlada jo je prejšnji teden »nenadoma« razrešila.

Zanimivo pa je, da je to storila v času, ko bi se morali na dnevni red sveta Moderne galerije uvrstiti načrti Aleša Vaupotiča, ki je bil tudi sam še nedavno član tega sveta (zato je vlada imenovala dve novi članici), aprila pa je bil v skladu s posebej zanj znižanimi standardi imenovan za direktorja Moderne galerije. Vse odtlej si prizadeva, da bi zaposlili »pomočnika direktorja za področje strokovnega dela«. To bi bil unikum, saj bi moral biti strokovnjak s področja, ki ga muzej pokriva, že sam direktor, medtem ko so pomočniki direktorjev specialisti za pravo ali finance.

A politično-birokratska sprega, ki je zrušila dolgoletno direktorico Moderne galerije Zdenko Badovinac in izsilila Vaupotičevo imenovanje, mora nekako poplačati »dolg« umetnostnemu zgodovinarju Robertu Simonišku, ki je kot v. d. direktorja Moderne galerije vskočil v vmesnem času, med decembrom in aprilom, in to naj bi storili z njegovo zaposlitvijo na položaju pomočnika direktorja. S tem bi hkrati pokrili Vaupotičev hrbet, saj novi direktor po izobrazbi ni umetnostni zgodovinar, temveč komparativist.

Vaupotič mora, da bi svoje načrte uveljavil, najprej spremeniti sistematizacijo Moderne galerije in s tem tudi akt o sistematizaciji delovnih mest. Za to potrebuje podporo sveta. Vendar je v dosedanji sestavi ni imel. Načrtom je nasprotovala tudi Mahničeva. »Čeprav seje sveta na to temo uradno še nismo izvedli, sem sama dala jasno vedeti, da tega predloga nikakor ne bom podprla, saj se mi zdi sporen s strokovnega vidika, še bolj pa z vidika smotrne in namenske porabe javnih finančnih sredstev,« pravi.

Zato ne preseneča, da so Katjo Mahnič po sedmih mesecih zavlačevanja razrešili ravno zdaj. Tudi sama si »nenadno« razrešitev razlaga izključno v tej luči. Razmerja moči v svetu so se s tem najverjetneje nagnila v Vaupotičevo korist. Računa lahko že na glas stranki SDS lojalne Dolinarjeve, sicer likovne pedagoginje in akademske slikarke, ki je na pobudo Jožeta Dežmana pred leti pripravila sliko za vhod v Barbarin rov v Hudi jami, nekakšno samooklicano »slovensko Guernico«. Vaupotič se ji bo za podporo gotovo znal oddolžiti.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.