9. 7. 2021 | Mladina 27 | Kultura | TV
Če je to sanjski moški, je čas, da moške v Slovenijo začnemo uvažati
Vse, česar nismo želeli videti
Sanjski moški na zmenku z eno od finalistk
© Pop TV, zajem zaslona
Zdaj, ko smo prišli do zaključka velike pomladne romance Sanjski moški, ko se je pol Slovenije nehalo nasmihati robatim slaboumnostim in cenenemu neokonservativnemu pogledu na razmerja, druga polovica pa je že potrta, ker je sanjska zveza trajala le do trenutka, ko so pospravili sceno te stare licenčne oddaje, si bomo seveda tudi mi privoščili mnenje o vsem skupaj.
Sanjski moški je res stara licenčna oddaja, zastarela je bila že, ko je prišla na plano, danes pa je pač to zabava, ki jo imamo radi mi med Tirolsko in Bolgarijo – domačijski populizem in neokonservativna zahojenost, hohoho, se režimo ter komentiramo, ampak veselo seveda gledamo.
POP TV je, ko gledamo te njene licenčne oddaje in njihovo umestitev v slovenski prostor, res od nekdaj prava ljudska televizija – že ves čas se dela, da je urbana, hkrati pa pridno reproducira sladkobno in ogabno domačijskost, zarobljenost in hovdrast diskurz. Seveda, že sam koncept oddaje Sanjski moški je problem. A bi jo bilo mogoče nadgraditi, jo zapeljati drugače, ji dati neko drugačno vsebino.
A seveda ne, POP TV obožuje to, hoče to latentno prostaškost in cenenost.
Kar ostanimo pri tem. Ne gre le za koncept, ampak tudi za izbor. Torej ta moški je po mnenju POP TV sanjski? Ki evidentno ni prebral ene omembe vredne knjige, ni pogledal enega resnega filma, ki v vsej nanizanki ni izrekel enega resnega in družbenega stavka, tale površen možakar?
Brada, oprijete skini hlače in rendom namišičinjeno telo, kot je bilo moderno leta 2009, pa še to le v trgovinah MediaMarkt na Bavarskem, pa še tam le na oddelku televizorjev, kamor najraje zahajajo pivo-kavč-žar-fuzbal moški? No, saj morda si slovenski moški zasluži ta izbor. Morda so pa to hoteli reči? Slovenci, takole izgledate. Pač brezvezni, nezanimivi, pa še skini hlače nosite, ker mislite, da ste zato moderni in kul. Mimogrede, grozljiv izbor oblačil.
Piska teh vrstic sicer noče izpasti nergajoča matrona, ki bo govorila o slabem vplivu na odraščajočo mladino. Ampak mimo tega, da so še bolj grozljiv vtis pustile mlade ženske, pa kljub temu ni mogoče. Kdo jih je vzgojil? Mar nismo že prešli dobo podredljive žene, ki si želi le moža, ki bo dal hišo, otroke in dopust, prvomajski in julijski? Ali pa je le POP TV izbrala te ženske po nekem nam tujem kopitu? Saj vendar niso te mlade ženske res kakorkoli reprezentativen vzorec slovenske mlade ženske?
Ker če so, potem smo lahko res zgolj in samo pretreseni. Kako je lahko po vsem obveznem in nadaljnjem izobraževanju danes slovenska mlada ženska tako nevedna, tako preplašena, tako podredljiva, da si dovoli, da se znajde v položaju, ko se ji lahko zdi tale kombinacija piščančjega mesa, riža, telovadnih prehranskih dodatkov in praznih misli zanimiva?
Naj bo zaključek raje optimističen. Ne, tole, kar smo videli v tej oddaji, ni mlada slovenska ženska. Niti ni Gregor mlad slovenski moški. To je res le izbor POP TV.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.