Damjana Kolar

 |  Kultura

Je mogoče najti lepoto življenja v trenutku, ki je zaznamovan z razkrojem vrednot?

Fotografska razstava enega najvidnejših slovenskih fotografov srednje generacije

DK: Hommage à Maljevič

DK: Hommage à Maljevič

V Mali galeriji Cankarjevega doma Ljubljana bo od 3. novembra do 12. decembra na ogled fotografska razstava DK: Preostanki. DK je eden najvidnejših slovenskih fotografov srednje generacije. V svoji dolgoletni fotografski praksi se, ne glede na dano temo posameznih serij, posveča predvsem konceptu pogleda in vrzeli med dejanjem opazovanja ter dejanskega videnja.

Tokrat se predstavlja s premierno razstavo serije fotografij z naslovom "Preostanki". Ta je rezultat večletnega raziskovanje horizonta percepcije, ki ga je pripeljala do prevpraševanja, kaj podobi dodeli vrednost in kako gledalec pristopa k razumevanju podobe.

"V Preostankih preizprašujem, kaj vse je lahko podoba. Ali lahko neko pomensko podobo, morda celo lepoto, najdemo v zavrženih preostankih nečesa, kar je bilo nekoč namenjeno kot nosilec podobe? Posledično preizprašujem, ali je mogoče najti pomen in morda celo lepoto življenja v današnjem sodobnem trenutku, ki je zaznamovan z razkrojem vrednot ter sistemov in podsistemov, torej nosilcev tistega, čemur smo rekli človeštvo, človeška družba," je zapisal avtor.

"V Preostankih preizprašujem, kaj vse je lahko podoba. Ali lahko neko pomensko podobo, morda celo lepoto, najdemo v zavrženih preostankih nečesa, kar je bilo nekoč namenjeno kot nosilec podobe? Posledično preizprašujem, ali je mogoče najti pomen in morda celo lepoto življenja v današnjem sodobnem trenutku, ki je zaznamovan z razkrojem vrednot ter sistemov in podsistemov, torej nosilcev tistega, čemur smo rekli človeštvo, človeška družba."

DK

Skladno s sodobnim trenutkom pa DK pomena ne išče v prikazu vidnega in oprijemljivega, temveč v marginalnem in spregledanem. Kajti živimo čas, ko je življenje večinoma spregledano in odrinjeno na margino izpraznjenih procesov našega večno sodobnega trenutka.

DK (1970) je magistriral na sloviti fotografski šoli (FPS) v Münchenu. Že več kot trideset let deluje kot član umetniško-kulturnega produkcijskega kolektiva Strip Core. S svojim delom se odziva na aktualna družbeno-politična in kulturna vprašanja ter s kreativno metodo, osnovano na umetniškem raziskovanju, podaja ambivalentne, a pronicljive vizualne metafore duha časa.

DK je svoje delo nedavno predstavil na fotografskem sejmu Photo Basel, v dunajski Fotogalerie in na obsežni rastavi Scotoma v ljubljanski Galeriji Jakopič. Njegovo delo je bilo predstavljeno v mednarodnem prostoru in objavljeno v mnogih publikacijah ter dveh monografijah. 

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.