Jaša Bužinel

 |  Mladina 44  |  Kultura  |  Plošča

Različni izvajalci: ISKRA DELTA - Onboarding Soundscapes

2021, Nimaš Izbire / MGLC

+ + + +

Ko je leta 1995 Microsoft zaprosil Briana Ena, naj napiše glasbeno temo, ki bo spremljala zagon operacijskega sistema Windows 95, je glasbenik za izhodišče dobil le dolg seznam pridevnikov, kot so univerzalen, optimističen in futurističen, a tistih sedem sekund še danes požene kri po žilah vsakega, ki se je v devetdesetih letih prvič priklopil v kiberprostor. Postale so del kolektivnega zvočnega imaginarija neke generacije, podobno kot zvonjenje nokie 3310 ali prvega iPhona. Pred primerljivim izzivom oblikovanja zvočnega ambienta prihodnosti so se v sklopu 34. mednarodnega grafičnega bienala Ljubljana znašli glasbeniki, ki jih najdemo na tej spekulativno-futuristični kompilaciji. V fokusu letošnjega bienala so vizualne umetnice, glasbeniki in teoretičarke postinternetne kulture iz generacije milenijcev in generacije Z, ki se pri svojih praksah napajajo iz konceptualne umetnosti, sodobnih tehnologij, spletnih subkultur, memov, raznih futurizmov, teorij hipersticije, spekulativne fikcije, grajenja svetov in drugih miselnih orodij za premišljevanje o trikotniku preteklost-sedanjost-prihodnost.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Jaša Bužinel

 |  Mladina 44  |  Kultura  |  Plošča

+ + + +

Ko je leta 1995 Microsoft zaprosil Briana Ena, naj napiše glasbeno temo, ki bo spremljala zagon operacijskega sistema Windows 95, je glasbenik za izhodišče dobil le dolg seznam pridevnikov, kot so univerzalen, optimističen in futurističen, a tistih sedem sekund še danes požene kri po žilah vsakega, ki se je v devetdesetih letih prvič priklopil v kiberprostor. Postale so del kolektivnega zvočnega imaginarija neke generacije, podobno kot zvonjenje nokie 3310 ali prvega iPhona. Pred primerljivim izzivom oblikovanja zvočnega ambienta prihodnosti so se v sklopu 34. mednarodnega grafičnega bienala Ljubljana znašli glasbeniki, ki jih najdemo na tej spekulativno-futuristični kompilaciji. V fokusu letošnjega bienala so vizualne umetnice, glasbeniki in teoretičarke postinternetne kulture iz generacije milenijcev in generacije Z, ki se pri svojih praksah napajajo iz konceptualne umetnosti, sodobnih tehnologij, spletnih subkultur, memov, raznih futurizmov, teorij hipersticije, spekulativne fikcije, grajenja svetov in drugih miselnih orodij za premišljevanje o trikotniku preteklost-sedanjost-prihodnost.

Idejni okvir razstave in kompilacije je že dolgo neobstoječe pionirsko slovensko računalniško podjetje ISKRA DELTA, ki se je v osemdesetih letih kosalo z ameriškimi tekmeci, konceptualno izhodišče pa premisa, kako bi podjetje kot visokotehnološka velesila danes delovalo v vzporednem vesolju, kjer Jugoslavija ni razpadla. Za boljše razumevanje bienala, ki odlično nagovarja strahove, pričakovanja in ambicije generacij, katerih pripadniki imamo zaradi nemoči pri krojenju sedanje politike opraviti z medgeneracijskim resentimentom in se prepuščamo različnim fikcijam kiberprostora, priporočamo obisk razstave. Kako bi zvenel sprehod po preddverju, hodnikih in pisarnah fiktivnega tehnološkega giganta, ki bi recimo domoval v alternativni solarpunk različici stolpnice TR3 na Trgu republike, pa lahko odkrijete na tej ambiciozni kompilaciji.

Kompilacijo psevdokorporativne glasbe so sestavili Gabriele Steffe in Dorian Šiško, člana kolektiva Nimaš Izbire, ter Tjaša Pogačar, kustosinja letošnjega grafičnega bienala.

Kompilacijo psevdokorporativne glasbe so sestavili Gabriele Steffe in Dorian Šiško, člana kolektiva Nimaš Izbire, ter Tjaša Pogačar, kustosinja letošnjega grafičnega bienala.
© Marijo Zupanov

Na njej najdemo 17 glasbenih del, od sistemskih džinglov in abstraktnih zvočnih kulis do dolgih atmosferičnih kosov in hiperaktivne elevatorske glasbe, v katerih se kot fraktali prelamljajo postinternetne glasbene estetike. Slovenska pobuda povezuje globalno skupnost ustvarjalcev, ki se pri sintezi svoje psevdokorporativne muzike v obliki evforičnih melodij in ultrasintetičnih zvokov napajajo pri slogovnih prvinah hyperpopa in dekonstruiranih klubskih muzik ter prisegajo na transžanrski eklekticizem. Med pisano množico najdemo tudi domače kolonizatorje prihodnosti, kot so avant elektronski dvojec Warrego Valles in mladi nadobudneži Kristjan Kaluža, Ascyth in msn gf., ki predstavljajo svojo vizijo muzik za nastajajoči metaverzum Marka Zuckerberga. Vznemirljiva zaušnica techno nostalgiji in zlajnanemu retrofuturizmu ter poziv k ustvarjalnemu branju jugoslovanske zgodovine in zamišljanju prihodnosti, ki bodo (bolj) naše.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.