Borut Mekina

 |  Mladina 12  |  Politika

Katera domača podjetja dajejo največ za oglaševanje v medijih SDS?

Tretjino so prispevala slovenska podjetja

Ko je bil Aleš Hojs še direktor Nova24TV, mu je Izet Rastoder plačal skupaj 122 tisoč evrov za oglaševanje banan. Takoj ko je Aleš Hojs postal notranji minister, se je njegov takratni državni sekretar Franc Breznik urgentno sestal z Izetom Rastoderjem. Seveda zaradi donacije banan.

Ko je bil Aleš Hojs še direktor Nova24TV, mu je Izet Rastoder plačal skupaj 122 tisoč evrov za oglaševanje banan. Takoj ko je Aleš Hojs postal notranji minister, se je njegov takratni državni sekretar Franc Breznik urgentno sestal z Izetom Rastoderjem. Seveda zaradi donacije banan.

Medijska skupina SDS, ki jo sestavljajo televizija Nova24, njena spletna stran in leta 2018 še okoli 13 lokalnih ali regionalnih spletnih strani, je po bančnih podatkih, s katerimi razpolagamo, tedaj na leto stala okoli milijon evrov. Največji delež, okoli 70 odstotkov, so k temu prispevala madžarska gradbena podjetja, ki so blizu vladi Viktorja Orbána in denar v večjem delu dobivajo od države in projektov EU. Ta denar v medijsko skupino prihaja v obliki nikoli vrnjenih posojil ali dokapitalizacij. A prav tako zavidanja vredno vsoto, dobro tretjino, so po našem izračunu prispevala slovenska podjetja v obliki stroškov za oglaševanje. V letih 2017 in 2018 je bil sodeč po naših podatkih tako daleč največji oglaševalec oziroma plačnik

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Borut Mekina

 |  Mladina 12  |  Politika

Ko je bil Aleš Hojs še direktor Nova24TV, mu je Izet Rastoder plačal skupaj 122 tisoč evrov za oglaševanje banan. Takoj ko je Aleš Hojs postal notranji minister, se je njegov takratni državni sekretar Franc Breznik urgentno sestal z Izetom Rastoderjem. Seveda zaradi donacije banan.

Ko je bil Aleš Hojs še direktor Nova24TV, mu je Izet Rastoder plačal skupaj 122 tisoč evrov za oglaševanje banan. Takoj ko je Aleš Hojs postal notranji minister, se je njegov takratni državni sekretar Franc Breznik urgentno sestal z Izetom Rastoderjem. Seveda zaradi donacije banan.

Medijska skupina SDS, ki jo sestavljajo televizija Nova24, njena spletna stran in leta 2018 še okoli 13 lokalnih ali regionalnih spletnih strani, je po bančnih podatkih, s katerimi razpolagamo, tedaj na leto stala okoli milijon evrov. Največji delež, okoli 70 odstotkov, so k temu prispevala madžarska gradbena podjetja, ki so blizu vladi Viktorja Orbána in denar v večjem delu dobivajo od države in projektov EU. Ta denar v medijsko skupino prihaja v obliki nikoli vrnjenih posojil ali dokapitalizacij. A prav tako zavidanja vredno vsoto, dobro tretjino, so po našem izračunu prispevala slovenska podjetja v obliki stroškov za oglaševanje. V letih 2017 in 2018 je bil sodeč po naših podatkih tako daleč največji oglaševalec oziroma plačnik

Mercator, ki je Nova24TV in njeni spletni strani v dveh letih nakazal kar 270.267 evrov. Na Mercator smo se obrnili za pojasnilo teh številk, ki se zdijo neverjetne in ekonomsko neopravičljive, a so nam odgovorili, da poslovnih razmerij ne morejo komentirati.

Na drugem mestu je v obeh letih podjetje Rastoder, ki je Nova24TV za oglaševanje svojih banan blagovne znamke Derby v obeh letih plačalo 122 tisoč evrov. Tudi ta znesek se zdi neverjeten. Njegov lastnik Izet Rastoder ima namreč na področju banan v Sloveniji monopol in oglaševanja praktično ne potrebuje. Je pa res, da podjetje posel v zadnjih letih širi na druga področja. Pred nekaj leti je kupilo trgovski del športnega parka Stožice, nekdanji hotel Bellevue v Ljubljani, v Šiški gradi dve 21-nadstropni stanovanjski stolpnici, od leta 2018 pa se s prevzemom mariborske Surovine ukvarja tudi z odpadki. Torej s področjem, na katerem so na vidiku večje zakonske spremembe. Ob tako velikih finančnih transakcijah SDS medijem velja izpostaviti, kaj je član SDS in tedanji državni sekretar na ministrstvu za notranje zadeve Franc Breznik povedal 2. aprila 2020, ko se je po naključju razkrilo, da se je sestal z Izetom Rastoderjem. Kot je znano, so ga policisti tedaj ustavili zaradi prehitre vožnje in ugotovili, da vozi pod vplivom alkohola, zaradi česar je tudi odstopil z mesta sekretarja. A z Rastoderjem naj bi se tisti dan srečal zaradi »donacije večje količine banan in čebule za občino Lenart v Slovenskih goricah«.

Na tretjem mestu po višini oglaševalskih stroškov pa je družba Telekom v pretežni državni lasti. Telekom Slovenije je za oglaševanje na Nova24TV v dveh letih skupaj plačal 68 tisoč evrov, oziroma verjetno še več, saj Telekom oglašuje tudi prek podjetja Pristop Media, ta pa je leta 2017 Nova24TV nakazal skupaj 82 tisoč evrov. Iz Telekoma so nam odgovorili, da sodelujejo z več kot 100 slovenskimi mediji nacionalnega, lokalnega in regionalnega dosega, »saj želimo na ta način s svojimi sporočili nagovarjati čim širšo ciljno skupino. Konkretne višine sredstev, ki jih namenjamo posameznim medijskim hišam, zaradi konkurenčne občutljivosti ne razkrivamo.« Iz Pristopa pa so sporočili, da dogovorov z njihovimi več kot 150 različnimi naročniki ne morejo razkrivati, a da upoštevajo njihove želje, v katerih medijih naj se pojavljajo oglasi: »Mnogi med njimi imajo različne poglede na uspešnost in učinkovitost sodelovanja z različnimi mediji. Naše sodelovanje z dobavitelji je vedno pogojeno z željami in potrebami naših naročnikov, ki so v tem primeru ocenili, da je takšno sodelovanje z njihovega stališča smiselno.«

POVEZAVA DO GLAVNEGA ČLANKA >>

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.