14. 7. 2023 | Mladina 28 | Kultura | TV
TV komentar / Zastoji! Ko Jani Muhič naredi korak naprej in nas neizmerno razveseli
V torek zvečer smo se sicer najprej razveselili teme, ki so jo za osrednjo izbrali v oddaji 24ur zvečer. Promet.
Voditelj Jani Muhič ter gosta Tanja Bolte in Valentin Hajdinjak v oddaji 24ur zvečer
© POP TV
V torek zvečer smo se sicer najprej razveselili teme, ki so jo za osrednjo izbrali v oddaji 24ur zvečer. Promet. To je resna tema, izzivi na tem področju so izjemno resni, predvsem okoljski, Slovenija pa pri tem izjemno zaostala. Veselili smo se, da bodo v studiu spet prometni strokovnjaki, morda kakšen geograf, upali smo na kakšen prispevek iz naprednih evropskih držav, kjer so se okoljskih težav zaradi prometa že resno lotili. Se bodo morda na POP TV lotili simulacije možnega razvoja javnega prometa? POP TV namreč takšne prispevke sem in tja naredi res odlično! Pokažejo primere, se vozijo s tramvaji po Dunaju (to smo pričakovali), predstavijo električna kolesa, s katerimi se vozi vse več Francozov (to smo tudi pričakovali), morda nam bodo celo pokazali kot tramvaj dolge ekološke avtobuse, ki jih je danes že mogoče srečati po avtocestah in mestih po Evropi. Z drugimi besedami: bili smo polni pričakovanj!
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
14. 7. 2023 | Mladina 28 | Kultura | TV
Voditelj Jani Muhič ter gosta Tanja Bolte in Valentin Hajdinjak v oddaji 24ur zvečer
© POP TV
V torek zvečer smo se sicer najprej razveselili teme, ki so jo za osrednjo izbrali v oddaji 24ur zvečer. Promet. To je resna tema, izzivi na tem področju so izjemno resni, predvsem okoljski, Slovenija pa pri tem izjemno zaostala. Veselili smo se, da bodo v studiu spet prometni strokovnjaki, morda kakšen geograf, upali smo na kakšen prispevek iz naprednih evropskih držav, kjer so se okoljskih težav zaradi prometa že resno lotili. Se bodo morda na POP TV lotili simulacije možnega razvoja javnega prometa? POP TV namreč takšne prispevke sem in tja naredi res odlično! Pokažejo primere, se vozijo s tramvaji po Dunaju (to smo pričakovali), predstavijo električna kolesa, s katerimi se vozi vse več Francozov (to smo tudi pričakovali), morda nam bodo celo pokazali kot tramvaj dolge ekološke avtobuse, ki jih je danes že mogoče srečati po avtocestah in mestih po Evropi. Z drugimi besedami: bili smo polni pričakovanj!
Že ko se je pojavil Jani Muhič, smo vedeli, da bo vse skupaj morda malce bolj skromno. Brez Dunaja, koles in novodobnih avtobusov. Ampak vseeno, bodo pa dobri gostje, smo si mislili. Potrebovali smo le nekaj sekund, da smo ugotovili, da je zadeva zastavljena še ožje, da bo govor le o avtomobilih – da nas torej sploh ne čaka poglobljen prispevek, ampak le še eden od tistih »Kdaj bo zgrajen tretji pas ljubljanske obvoznice« in »Kdaj bodo razširjene vpadnice«. Promet je v Sloveniji pač avtomobilski promet in trpljenje slovenskih voznikov.
Ampak treba je biti dobrosrčen: ljudje so res vse bolj v stiski, življenje na cesti postaja vse bolj neznosno – čeprav se kljub temu nič več ljudi ne vozi z javnim prometom. A smo se kljub temu odločili prispevek in pogovor vzeti kot informativni prispevek k razumevanju stanja. In zato smo bili čisto zadovoljni, da je eden od dveh gostov prvi mož Darsa Valentin Hajdinjak, ki je direktorsko mesto v času prejšnje vlade dobil kot nagrado za dolgoletno politično predanost v Janševih koalicijah. In Hajdinjak nas je dejansko presenetil: povedal je, da imajo dokumentacijo za razširitev vpadnic v avtocestni oklep okoli Ljubljane že pripravljeno, a kaj, ko morajo zdaj pridobiti okoljevarstveno soglasje. Smo prav slišali? Predsednik uprave državne družbe se zgraža, ker mora pridobiti okoljevarstveno soglasje za avtocestno razširitev? Mar ne ve, da je promet glavni vir podnebnega segrevanja? Je to zanj res le tehnična motnja? Seveda Hajdinjak sploh ne dvomi, da bodo dobili okoljevarstveno soglasje. Še dobro, da je bila tam Tanja Bolte z ministrstva za okolje, ki je Hajdinjaku pojasnila, da to ni zgolj tralala postopek, formalnost, ampak da gre za resno presojo. Tudi Tanja Bolte je seveda za širitev vpadnic v Ljubljano, tega sploh ne skriva.
A nato nas je Jani Muhič presenetil – jasno se je postavil na stališče, da je rešitev dejansko le v prenovi javnega prometa. Tanja Bolte mu ni ponudila nobenega resnega odgovora. Muhič pa je še kar nadaljeval in nas navduševal z vprašanji o javnem prometu, pa o skupnostnih vožnjah, na koncu je zaključil, da je morda res velik problem v dovoljenjih za gradnjo in širitev cest, a glavni problem je v glavah, v mentaliteti.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.