Monika Weiss   |  foto: Borut Krajnc

 |  Mladina 15  |  Družba  |  Intervju

»Kitajska s podporo litijionskih električnih baterij razvija drone, ki so že zmožni prepeljati enega ali dva potnika«

Iztok Seljak, gospodarstvenik

© Borut Krajnc

Iztok Seljak, letnik 1964, je diplomiral na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, že v nalogi MBA ter magistrski in nato doktorski nalogi na IEDC pa se je ukvarjal z brezogljično mobilnostjo prihodnosti in inovacijami poslovnih modelov.

V skupini Hidria, ki je danes eno vodilnih inovativnih podjetij v avtomobilski industriji, dela od leta 1989, krovno družbo Hidria Holding pa vodi od leta 2008.

Je tudi koordinator misije GREMO (GREen MObility), ki združuje slovenske dobavitelje avtomobilske industrije v prehodu v brezogljično mobilnost in je prvi tovrstni skupni razvojni načrt gospodarske panoge pri nas. Od marca lani vodi tudi Združenje Manager, od leta 2021 je častni konzul Madžarske v Sloveniji.

Pogovarjali smo se o razvoju brezogljične mobilnosti – tudi javnega prometa in avtonomnih vozil, premešanih geostrateških kartah in kako pridobivati elektriko. »Leta 1993 so bili vsi avtomobili na Kitajskem nemški. Čez tri do pet let bodo vsi električni avtomobili v Nemčiji kitajski,« je napovedal nedavno.

V letih 2005–2007 ste delali magisterij na temo brezogljične mobilnosti prihodnosti in napovedali prelomnice, ki pa se niso uresničile. Ena od njih je bila, da se bodo od leta 2025 proizvajali in prodajali le električni avtomobili. 

Očitno smo takrat z ekipo čutili, da gre za neko prelomno obdobje – govorim o letih 2005–2007, obdobju začetnega postopnega prehajanja v brezogljično ekonomijo. Ekstrapolirali in križali smo ključne mega trende, ki smo jih takrat prepoznali kot odločilne za mobilnost prihodnosti, in prišli do treh prelomnic. Prva je bila, da bodo do leta 2015 v Evropi vsi avtomobili opremljeni s sistemom »stop-start«, ki ugasne motor med kratkim ustavljanjem, na primer ob zastojih, in zmanjšuje porabo goriva in izpustov. Druga je bila, da bodo do leta 2020 vsi avtomobili serijsko opremljeni s priključnim hibridnim sistemom, torej da bodo ob motorju z notranjim zgorevanjem delovali na elektriko, z baterijo, ki jo bo mogoče polniti s priklopom na zunanji vir. Iz tega pa naj bi se do tretje prelomnice leta 2025 nato zgodil popoln prehod vseh novo proizvedenih in prodanih vozil na elektriko.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.