5. 7. 2024 | Mladina 27 | Kultura
Adriana Maraž / Velika mojstrica globokega tiska
Adriana Maraž je bila spregledana desetletja, čeprav je bila ena najpomembnejših slovenskih grafičark, letos pa so se ji poklonili v kar treh ljubljanskih razstaviščih hkrati
Adriana Maraž – na sliki Lastna podoba (olje na platnu) je upodobila sebe – je svojo umetniško pot začela kot slikarka, v drugi polovici šestdesetih let pa se je slikarstvu povsem odpovedala ter se usmerila v grafiko. Razlogov za to odločitev je morda več, gotovo pa so k njej prispevale različne življenjske okoliščine.
© ZDSLU, hrani Goriški muzej Kromberk – Nova Gorica
Vsako obdobje ima svoj odnos do umetnosti, pogosto zelo drugačnega od predhodnega obdobja. Umetnostnozgodovinske interpretacije so bile vedno del sistematizacije umetnostne zgodovine. Med tistimi, ki so sistematizirali in vrednotili, pa so ves čas prevladovali moški. Prevladovali so v sferi tistih, ki so sistem vzpostavljali, in med umetniki, ki so bili sistematizirani in uvrščeni v nacionalni kanon. Šele v prvih desetletjih 21. stoletja je slovenska umetnostnozgodovinska veda začela prepoznavati vrednost in vlogo žensk v umetnosti in postavila zasnove za novo sistematizacijo domačega umetnostnozgodovinskega polja. V to dogajanje lahko umestimo tudi letošnji hommage eni najpomembnejših slovenskih grafičark Adriani Maraž (1931–2015).
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.