Mračna plat igričarske panoge

Člani sindikata hollywoodskih igralcev ponovno stavkajo, tokrat zaradi izkoriščanja ustvarjalcev videoiger

© pixabay.com

Čeprav se zdi, da se je stavka igralcev in scenaristov, ki je hollywoodsko produkcijo lani ohromila za skoraj pol leta, šele dobro končala, je ameriški sindikat igralcev SAG-AFTRA, ki ima dobrih 160 tisoč članov, te ponovno pozval, naj gredo na ulice. Tokrat igralci s transparenti ne mahajo pred štabi filmskih studiev in pretočnih platform, temveč protestirajo proti nevzdržnim delovnim razmeram pri produkciji videoiger.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

© pixabay.com

Čeprav se zdi, da se je stavka igralcev in scenaristov, ki je hollywoodsko produkcijo lani ohromila za skoraj pol leta, šele dobro končala, je ameriški sindikat igralcev SAG-AFTRA, ki ima dobrih 160 tisoč članov, te ponovno pozval, naj gredo na ulice. Tokrat igralci s transparenti ne mahajo pred štabi filmskih studiev in pretočnih platform, temveč protestirajo proti nevzdržnim delovnim razmeram pri produkciji videoiger.

Zahteve stavkajočih igralcev, ki se preživljajo s tem, da glas posojajo likom v videoigrah, so precej podobne tistim iz lanske stavke: opozarjajo na nizke honorarje, pa tudi na krivično rabo umetne inteligence. Z njo lahko proizvajalci videoiger že zdaj zelo prepričljivo posnemajo glasove igralcev, zato bodo ti čez čas verjetno ob delo, podjetja pa jim nočejo zagotoviti niti kompenzacije, če bodo pri produkciji iger klonirala njihov glas. »Ne bomo privolili v pogodbo, ki podjetjem dovoljuje zlorabo umetne inteligence v škodo članov sindikata,« je v izjavi za javnost povedala Fran Drescher, predsednica sindikata. Stavka sledi dobremu letu in pol neuspešnih pogajanj s predstavniki velikih studiev, kot so na primer Activision Blizzard (največji igričarski konglomerat), WB Games in Electronic Arts. Manjši, neodvisni proizvajalci tako imenovanih indie videoiger niso na udaru.

Videoigre so najdonosnejša panoga zabavne industrije, saj ustvarijo več dobička kot filmska in glasbena industrija skupaj: po podatkih britanskega analitičnega podjetja Pelham Smithers so se v zadnjem desetletju njeni letni prihodki povečali za več kot sto milijard ameriških dolarjev, vrednost celotnega trga je bila lani ocenjena na več kot 365 milijard dolarjev. Kljub temu je panoga od nekdaj razvpita po izkoriščanju delovne sile: obsceno visoke plače si izplačujejo le tisti na vodstvenih položajih, seveda so njihovi dohodki nesorazmerno višji od honorarjev ustvarjalcev, ne le igralcev, temveč tudi stebrov industrije, kot so programerji, razvijalci, vizualni umetniki, animatorji in zvočni inženirji. Za zdaj stavkajo zgolj igralci.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.