STA

 |  Kultura

Na mednarodnem filmskem festivalu stop animacije podelili nagrade

Gavno nagrado po izboru občinstva je prejela Raquel Sancinetti iz Kanade za animacijo Madeleine

Madeleine

Madeleine
© IMDb

Na mednarodnem filmskem festivalu stop animacije StopTrik, ki se je minuli konec tedna zaključil v Mariboru, je glavno nagrado po izboru občinstva prejela Raquel Sancinetti iz Kanade za animacijo Madeleine. Študentsko žirijo so v tekmovalnem programu stop animacije najbolj prepričali Tri tičice Zarje Menart in Očetova pisma Alekseja Evstignejeva.

"Prevzela nas je nežna, a premišljena pripovedovalska tehnika, ki se brezhibno prepleta z občutljivim in prepoznavnim vizualnim slogom te animacije. Z drobnimi vizualnimi namigi se zgodba poglablja v zapletenosti našega notranjega sveta in proces zdravljenja. Odkritje mehkega, pomirjujočega ilustrativnega sloga filma ter umirjene zvočne podobe je ustvarilo močan terapevtski učinek na občinstvo," je glede animacije Tri tičice Zarje Menart zapisala žirija, ki so jo sestavljali Iza Ambrožič Simončič, Dora Pejić Bach in Anej Golčar.

"Prevzela nas je nežna, a premišljena pripovedovalska tehnika, ki se brezhibno prepleta z občutljivim in prepoznavnim vizualnim slogom te animacije. Z drobnimi vizualnimi namigi se zgodba poglablja v zapletenosti našega notranjega sveta in proces zdravljenja. Odkritje mehkega, pomirjujočega ilustrativnega sloga filma ter umirjene zvočne podobe je ustvarilo močan terapevtski učinek na občinstvo."

Žirija o animaciji Tri tičice Zarje Menart

Za Očetova pisma Alekseja Evstignejeva, po rodu iz Rusije, je med drugim izpostavila, da film ponuja prepotreben žarek upanja. "Film ima močan politični podton in je kritičen do zatiralskih režimov. Kljub številnim upodobitvam tematike se nam je ta interpretacija zdela sveža in edinstvena. Globoko žalostna vsebina bi zlahka zdrsnila v past, da bi na platnu postala patetična ali klišejska, če ne bi bilo režiserjevega odmerjenega občutka za čustva in zadržane vizualne pripovedi," je navedla žirija.

"Film ima močan politični podton in je kritičen do zatiralskih režimov. Kljub številnim upodobitvam tematike se nam je ta interpretacija zdela sveža in edinstvena. Globoko žalostna vsebina bi zlahka zdrsnila v past, da bi na platnu postala patetična ali klišejska, če ne bi bilo režiserjevega odmerjenega občutka za čustva in zadržane vizualne pripovedi."

Žirija o filmu Očetova pisma Alekseja Evstignejeva

V mednarodnem tekmovalnem programu stop animacije za otroke od 6 do 8 let starosti je občinstvo podelilo največ glasov animaciji Kopita na drsalkah režiserja Ignasa Meilunasa iz Litve. V starostni skupini od 9 do 11 let je zmagala Lola in zvok klavirja animatorja Augusta Zanovella, v starostni skupini od 12 do 14 let pa Ni vse izgubljeno, pod katero se podpisujeta Daniel Greaves in Ruth Beni, so sporočili organizatorji festivala.

Program Borderlands je zajemal filme, ki eksperimentirajo s tehnikami stop animacije v kombinaciji z drugimi pristopi. Občinstvo je v tej kategoriji najbolj prepričal Toto Klaudie Bochniak iz Filmske šole Lodž, študentsko žirijo pa film fur Zhen Li s Kalifornijskega inštituta za umetnost.

Osrednja tema 14. edicije mednarodnega filmskega festivala stop animacije StopTrik, ki ga prireja Pekarna Magdalenska mreža v sodelovanju s partnerji s Poljske, je bil transhumanizem, program pa je bil tudi v znamenju solidarnosti s Palestinci. Skupno so prejšnji teden v Mariboru prikazali okoli 130 animiranih filmov.

J3-zAOhUJJk

KJFfa-eKiXM

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.