25. 10. 2024 | Mladina 43 | Družba
Gen energija vodi pripravo zakona o JEK 2
Kako je mogoče, da je vlogo pripravljavca zakona prevzela kar investicijska družba?
Štirinajstega novembra lani se je tretjič sestala delovna skupina za JEK 2, ki jo vodi Golobov državni sekretar Danijel Levičar. V zapisniku seje je uradna zabeležka: »Iz družbe GEN energija so povedali, da so podpisali pogodbo z izvajalcem, ki bo pričel s pripravo posebnega zakona za JEK 2.« Zabeležka iz javno dostopnega zapisnika razkriva eno od največjih anomalij pri nas, ki je, da si interesne skupine, na primer velika podjetja, same pišejo zakone. Omenjeni najeti izvajalec je bil Inštitut za javno upravo pri Pravni fakulteti, s katerim je Gen energija 6. novembra podpisala pogodbo za 48.900 evrov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
25. 10. 2024 | Mladina 43 | Družba
Štirinajstega novembra lani se je tretjič sestala delovna skupina za JEK 2, ki jo vodi Golobov državni sekretar Danijel Levičar. V zapisniku seje je uradna zabeležka: »Iz družbe GEN energija so povedali, da so podpisali pogodbo z izvajalcem, ki bo pričel s pripravo posebnega zakona za JEK 2.« Zabeležka iz javno dostopnega zapisnika razkriva eno od največjih anomalij pri nas, ki je, da si interesne skupine, na primer velika podjetja, same pišejo zakone. Omenjeni najeti izvajalec je bil Inštitut za javno upravo pri Pravni fakulteti, s katerim je Gen energija 6. novembra podpisala pogodbo za 48.900 evrov.
A kot nam je pred dnevi potrdil dr. Rajko Pirnat, so realizirali le prvo fazo, ki je vključevala pripravo študije primerjalnih ureditev ter zasnove strukture in vsebine bodočega zakona. »Po izvedbi prve faze je naročnik izvajanje pogodbe predčasno prekinil,« pravi Pirnat; Gen energija je inštitutu januarja letos tako plačala 8948 evrov. Pripravo predloga je namreč prevzela decembra lani imenovana ožja delovna skupina znotraj Levičarjeve delovne skupine za JEK 2, v njej pa je ob predstavnikih ministrstev in uprave RS za jedrsko varnost ostal Tomaž Kržan, »samostojni pravni svetovalec Gen energije«. Ob tem spomnimo, da v Levičarjevo delovno skupino za JEK 2 do danes niso vključeni predstavniki civilne družbe oziroma ni vzpostavljen civilni nadzor, kljub stalnim pozivom, tudi premieru Golobu, k povečanju transparentnosti te skupine. Na zakon o JEK 2 je pred dnevi, še pred odpovedjo referenduma, opozoril sam Golob, ko je napovedal, da bo v primeru pozitivnega izida referenduma predlog zakona takoj v parlamentarni postopek vložila kar stranka Svoboda, ne pa pristojno ministrstvo prek vladnih procedur. Na vprašanje, zakaj bi predlog tako pomembnega zakona vložila stranka, so nam iz Golobovega kabineta odgovorili: »S tem, ko bo nad pripravo zakona bdel predsednik vlade in bo to pripravila stranka Svoboda, bo zakon vseboval ustrezne varovalke, ki bodo omogočale pregledno in strokovno odločanje na projektu.« Tako pojasnilo je ob posnetkih, ki jih je razkrila Tarča ter razkrivajo dogovore SDS in Svobode o »izsiljenju« projekta JEK 2, skrb zbujajoče. V kabinetu predsednika vlade napovedujejo, da bo narejen po vzoru zakona o drugem tiru in da bo vseboval določila o vzpostavitvi projektnega podjetja za JEK 2, o postopku odločanja pri projektu, določila o nadzoru nad projektom s civilnim nadzorom vred ter določila, vezana na specifike projekta pri različnih procesih in postopkih. Okoljske organizacije zahtevajo, naj zakon vključuje zagotovilo o izpeljavi investicijskega referenduma – ter odstop Levičarja ter posavskih poslancev Nataše Avšič Bogovič (Svoboda) in Tomaža Lisca (SDS), ki sta sodelovala v izigravanju zakonodaje glede referenduma.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.