22. 11. 2024 | Mladina 47 | Kultura
Joker Out / Računajte na njih
Joker Out po zavidanja vredni koncertni kilometrini na tujem s tretjo ploščo vstopa v zrelejše obdobje ustvarjanja
Zasedba Joker Out na nastopu v studiu Vala 202
© Valter Leban
Kaj preostane slovenskemu bendu, ki je že kakih pet let prej, preden bodo njegovi člani dopolnili 30 let, razprodal ljubljanske Stožice, zastopal Slovenijo na Evroviziji in nato koncertiral v polnih dvoranah po vsej Evropi ter tako postal širokim množicam eno od najprepoznavnejših glasbenih imen iz Slovenije? Lahko zgrabi priložnost in se začne artistično razvijati. In zasedba Joker Out je s tretjim, ravnokar izdanim albumom Souvenir Pop, na katerega so poslušalke in poslušalci čakali več kot 800 dni ter so ga prejšnji četrtek prvič predstavili v studiu Vala 202, storila prav to. Nova plošča se poigrava s precej bolj eksperimentalnimi zvoki in poskuša tudi v besedilih najti svoj prostor v sodobnem svetu, v katerem se (mlad) posameznik utaplja v poplavi družbenih omrežij in lažnih novic, obenem pa ga dušijo apokaliptične napovedi o negotovi prihodnosti, ki so jo zasedli kapital, sovražni govor in populizem. V brezupni položaj mladih v teh razmerah je Joker Out sicer dregnil že v pesmi Novi val s prejšnje plošče, ob poslušanju katere je dvakratni grammyjevec Elvis Costello sam predlagal, da bi jo v angleški različici odpel skupaj z njimi. Ali pa v evrovizijski Carpe Diem, ki jo najdemo na novi plošči: »Igra sovraštva je za vas. Hvala lepa, ne računajte na nas.«
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
22. 11. 2024 | Mladina 47 | Kultura
Zasedba Joker Out na nastopu v studiu Vala 202
© Valter Leban
Kaj preostane slovenskemu bendu, ki je že kakih pet let prej, preden bodo njegovi člani dopolnili 30 let, razprodal ljubljanske Stožice, zastopal Slovenijo na Evroviziji in nato koncertiral v polnih dvoranah po vsej Evropi ter tako postal širokim množicam eno od najprepoznavnejših glasbenih imen iz Slovenije? Lahko zgrabi priložnost in se začne artistično razvijati. In zasedba Joker Out je s tretjim, ravnokar izdanim albumom Souvenir Pop, na katerega so poslušalke in poslušalci čakali več kot 800 dni ter so ga prejšnji četrtek prvič predstavili v studiu Vala 202, storila prav to. Nova plošča se poigrava s precej bolj eksperimentalnimi zvoki in poskuša tudi v besedilih najti svoj prostor v sodobnem svetu, v katerem se (mlad) posameznik utaplja v poplavi družbenih omrežij in lažnih novic, obenem pa ga dušijo apokaliptične napovedi o negotovi prihodnosti, ki so jo zasedli kapital, sovražni govor in populizem. V brezupni položaj mladih v teh razmerah je Joker Out sicer dregnil že v pesmi Novi val s prejšnje plošče, ob poslušanju katere je dvakratni grammyjevec Elvis Costello sam predlagal, da bi jo v angleški različici odpel skupaj z njimi. Ali pa v evrovizijski Carpe Diem, ki jo najdemo na novi plošči: »Igra sovraštva je za vas. Hvala lepa, ne računajte na nas.«
Joker Out, ki so letos večinoma gulili odre v tujini, od Anglije, Nemčije, Italije, Francije, Nizozemske, Švedske, Norveške in Finske do celotne vzhodne Evrope in celo Carigrada (in te »turneje« še kar ni konec), bodo ta petek in soboto nastopili v ljubljanski Cvetličarni. Oba koncerta sta pričakovano razprodana. Po vsej verjetnosti bi vstopnice pošle tudi, če bi dodali tretjega – a vrnimo se raje k ustvarjanju oziroma k sveži plošči, pod katero se je kot producent podpisal mojster izostrenega sluha Žare Pak. Souvenir Pop je tako rekoč nadnacionalna tvorba, saj spaja skladbe v slovenskem, (srbo)hrvaškem in angleškem jeziku, žanrsko pa se giblje med britpopom in jugopunkom. »Ovo nije rokenrol / ovo je muzika za decu,« v uvodnem komadu prepeva frontman Bojan Cvjetićanin, v naslednjem Šta bih ja, ki je medtem že postal odrski hitič, pa deklarira: »U ovom gradu samo internet još spaja / me sa licem kojeg volim ja.«
Da je nekaj mesecev življenja v Londonu pustilo svoj pečat, se pozna predvsem pri skladbi Stephanie, ki se sliši, kot da bi jo vzeli s plošče Arctic Monkeys in bi jo odpel Alex Turner – kar tokrat lahko zapišemo kot kompliment. V angleščini sta na plošči Souvenir Pop sicer le še dve skladbi, industrialna Lips, v kateri v ozadju slišimo bitje srca, in sklepna Everybody’s Waiting, v kateri najdemo tudi vložke reggaeja, ščepec beatlovskih harmonij in redhotchillipepperske nostalgije.
Ovitek nove plošče Souvenir Pop
Moramo omeniti tudi najbolj črnogledo pesem z albuma, Mesto duhov, ki je sicer nastala v angleškem jeziku, a so jo kasneje prevedli v materinščino. Med drugim govori o smrti glasbe in smeha, nato pa z vmesnimi melodičnimi vokalnimi linijami želi doseči nasprotni učinek, ki poslušalca na silo zbudi iz pesimistične kome.
In potem je tu Sonce. Čeprav Joker Out ni bend z jasnimi političnimi stališči, daleč od tega, so se njegovi člani v preteklosti javno izrekli zoper vojni v Ukrajini in Gazi. Slednja pa je kasneje neposredno navdihnila skladbo Sonce, ki jo je za klavir uglasbil in aranžiral kitarist Jan Peteh. »Lepše te zgodbe z glasbo ne bi mogel povedati,« je na predstavitvi plošče dejal Bojan Cvjetićanin, ki je za to pesem ustvaril svoje po vsej verjetnosti najbolj tenkočutno besedilo doslej. V njem sin po smrti komunicira z mamo: »Izgubil sem vse, čemur ti si rekla sonce. Ko pade zadnja kaplja, mene več ne bo. Pazi na korak, da ti prehitro ti ne mine. Ko zajemaš zrak, dihaj še spomine. Učila si me, da sem vse, a očitno vreden nič. Tudi brez mene se vrti naprej – preliva kri v kič. Mogoče pa nisva dovolj glasno jokala. Mogoče pa ni dovolj jasno bilo, kako sva se bala. Mogoče so najine solze odveč, za ceno udobja vsi kriki preveč – mogoče le naju bolelo bo ... da ni naju več.«
Ta konec tedna (in nato še 6. decembra v mariborskem Štuku) bomo z Joker Out znova lahko »celo noč plesali, ljubili se in se igrali«, pa tudi vreščali. Hkrati pa bomo skupaj z zasedbo stopili v zrelejše obdobje njenega ustvarjanja. Souvenir Pop je dober začetek in Joker Out z njim sporoča, da nanj lahko računamo tudi v prihodnje.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.