Matic Gorenc

 |  Mladina 48  |  Svet

Prelom v razmišljanju

Švicarji so na referendumu zavrnili razširitev cestne infrastrukture

© Wikimedia Commons

V Švici je bila prejšnja nedelja referendumska, Švicarji so na državni ravni odločali o štirih vprašanjih. Eno izmed njih je bilo, ali volivci podpirajo projekt širitve avtocest, vreden pet milijard švicarskih frankov in pol. S 53 odstotki glasov proti so volivci predlagano širitev zavrnili.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Matic Gorenc

 |  Mladina 48  |  Svet

© Wikimedia Commons

V Švici je bila prejšnja nedelja referendumska, Švicarji so na državni ravni odločali o štirih vprašanjih. Eno izmed njih je bilo, ali volivci podpirajo projekt širitve avtocest, vreden pet milijard švicarskih frankov in pol. S 53 odstotki glasov proti so volivci predlagano širitev zavrnili.

Desne in sredinske stranke so v parlamentu načrt za širitev avtocest sprejele lani. Zajemal je širitev vozišč na treh točkah, na poti med Ženevo in Luasannom in okoli prestolnice Bern, ter gradnjo treh predorov. Poudarjale so, da prometni zastoji povzročajo ogromno škodo švicarskemu gospodarstvu, s širitvijo cest in gradnjo novih pa naj bi se gneča na cesti zmanjšala. A s parlamentarno večino se niso strinjali v levih in zelenih strankah, zato so predlagali referendum, saj so hoteli sredstva preusmeriti v druge oblike mobilnosti, kot sta javni prevoz in kolesarjenje. Opozorili so še, da širitev cest ne zmanjša gneče na cestah, lahko je povzroči celo več. S tem ko cesto razširimo, ljudi spodbudimo, da jo uporabljajo, čeprav bi lahko izbrali kakšen drug način prevoza.

To, da je referendumska pobuda uspela, je bilo presenečenje. »Nisem pričakoval takšnega izida. To moram iskreno povedati. Pred nekaj leti bi zlahka zmagali,« je o nedeljskih izidih dejal Fabio Regazzi, poslanec desnosredinske stranke Mitte. Albert Rösti, minister za promet, pa je dejal, da »nam v kantonih brez projektov ni uspelo dovolj prepričljivo dokazati, da bi bila širitev avtoceste potrebna za celotno Švico. To je treba priznati.« Vendar moramo dodati, da je tudi velik delež volivcev v kantonih, kjer bi projekti potekali, glasoval proti.

V stranki Zeleni so v sporočilu za javnost izrazili zadovoljstvo z izidom referenduma: »Danes se v Švici začenja prometna tranzicija. Prebivalstvo je zavrnilo nazadnjaško prometno politiko zveznega sveta.« Ministra Röstija so pozvali, naj teh pet milijard frankov raje usmeri v javni promet, spodbujanje osebne mobilnosti, kar je na primer kolesarjenje, in vzdrževanje cest, ki so že v rabi. Morda bo podoben referendum kmalu potreben tudi pri nas, saj gospodarstvo vedno glasneje poziva k razširitvi avtocest.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.