9. 2. 2025 | Družba
»Politični voditelji sploh ne pričakujejo, da jim bomo verjeli«
IZJAVA DNEVA
"Ekonomija pozornosti je nov fenomen, kjer moramo razumeti psiho ljudi. Z družbenimi mediji je mogoče zelo uspešno manipulirati s čustvi volilcev. Od Cambridge Analytice naprej na globalni ravni nismo prav veliko naredili, da bi se glede tega kaj spremenilo. Sama nisem optimistična. Mislim, da bo v prihodnosti še bolj prišlo do tega, da bo vsak imel svojo resnico. Ne bo več identifikacije z nikomer, ki bi bil tudi samo minimalna avtoriteta na področju znanosti."
"Problem danes ni le to, da vsak išče svojo lastno resnico, ampak da to, kaj je resnica in kaj so dejstva, ni več važno. Politični voditelji sploh ne pričakujejo, da jim bomo verjeli. Glavno je, da dobijo pozornost. Z bombastičnimi izjavami, ki so daleč od resnice ali dejstev, to pozornost hitro dobijo. Na žalost tudi algoritmi na družbenih omrežjih dajejo več pozornosti lažnim novicam in teorijam zarote."
(Filozofinja in sociologinja Renata Salecl o ekonomiji pozornosti; v intervjuju za Dnevnikov Objektiv)
Renata Salecl
© Luka Dakskobler
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.