Matic Gorenc

 |  Mladina 8  |  Družba

Omejitve hitrosti / Kdaj zdrava kmečka pamet ni dovolj

Dars je napovedal, da bo na nekaterih avtocestnih odsekih hitrost najverjetneje nižja od 130 kilometrov na uro, najbrž od 100 do 110 kilometrov na uro

Najbolj obremenjeni deli avtocest bodo v prihodnjih letih razširjeni iz štiripasovnic v šestpasovnice, najprej bo razširjen odsek ceste med Domžalami in Zadobrovo na štajerski avtocesti, nato pa predvidoma še odsek med Kozarjami in Vrhniko na primorski avtocesti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Matic Gorenc

 |  Mladina 8  |  Družba

Najbolj obremenjeni deli avtocest bodo v prihodnjih letih razširjeni iz štiripasovnic v šestpasovnice, najprej bo razširjen odsek ceste med Domžalami in Zadobrovo na štajerski avtocesti, nato pa predvidoma še odsek med Kozarjami in Vrhniko na primorski avtocesti.

Dars je napovedal, da bo na teh odsekih hitrost najverjetneje nižja od 130 kilometrov na uro, najbrž od 100 do 110 kilometrov na uro. Že to poletje pa bo začel projekt prilagodljivega omejevanja hitrosti na ljubljanski obvoznici, tako da bo nad avtocesto postavil nove portale, na katerih se bo omejitev spreminjala glede na gostoto prometa. Omejitev se bo začela po potrebi zniževati 20 kilometrov pred ljubljanskim obročem. Vsi ti ukrepi naj bi povečali pretočnost prometa in izboljšali razmere, kar zadeva gnečo.

Nad zniževanjem hitrosti ni navdušena vplivnica in nekdanja podpredsednica SDM Zala Klopčič, saj je v objavi na družbenih medijih zapisala, da »če bomo zmanjšali omejitve na avtocesti, bo torej več časa promet na cesti, Slovenija je že tako tranzitna država, torej bo kaj, ko bomo prepeljali Slovenijo, si še za dodatno uro in pol podaljšali pot? Nastajale bodo še dodatne gneče.«

Zala Klopčič ni strokovnjakinja za promet. Na mariborski Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo so razvili računalniške simulacije prometa, ki kažejo, da se z nižjimi hitrostmi pretočnost prometa poveča, saj se potrebna varnostna razdalja zmanjša, manj je zaviranja in pospeševanja, to pa omogoči konstantnejšo vožnjo. Ugotovili so, da je štiripasovnica, na kateri je omejitev hitrosti 80 kilometrov na uro, bolj pretočna od šestpasovnice, kjer je omejitev 130 kilometrov na uro pri enaki, povečani gostoti prometa. Omejitve hitrosti prav tako pozitivno vplivajo na ozračje, manj je izpustov, največ jih nastane ob stalnem pospeševanju in ustavljanju. V takem prometu se porabi več goriva, to pa nazadnje slabo vpliva na vse voznike.

Zato je prejšnji teden tudi Podnebni svet, »neodvisno znanstveno posvetovalno telo« vlade, predlagal zmanjšanje omejitev hitrosti na avtocestah in tudi v naseljih.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.