3. 7. 2008 | Mladina 27 | Kultura
Pester jazzovski uvod
Začel se je 49. jazz festival
Zim Ngqawana’s Zimology Quartet je pripravil nepozabno predstavo karakteristične južnoafriške improvizirane godbe
© Miha Fras
Med poletnimi festivali zagotovo izstopa tradicionalni ljubljanski jazzovski festival, katerega 49. izdaja pravkar poteka v Cankarjevem domu in čudovitih Križankah, ki so se v dolgih letih izkazale za najboljši prostor za uživanje v pustolovščinah improvizirane afroameriške godbe. Organizatorji so v naše loge spet pripeljali zavidanja vredno druščino prekaljenih jazzovskih glasbenikov, med katerimi še posebej izstopajo legendarni tenorski saksofonist Pharaoh Sanders s svojim kvartetom, pa tudi mednarodno priznani, v najrazličnejših glasbenih vodah plavajoči Manu Katche in legendarni kontrabasist Charlie Haden.
Letošnji festival je odprla italijanska banda Roy Paci Aretuska, katere nastop so z osrednjega ljubljanskega trga, žal, prestavili v precej resnejši prostor Kluba Cankarjevega doma. Desetčlanska banda trobentača in vokalista mafijskega videza bi na Prešernovem trgu zagotovo poskrbela za veselo napoved letošnje prireditve in promocijo nadaljnjega poteka enega najstarejših jazzovskih festivalov v Evropi. V Klubu Cankarjevega doma pa je njena predstavitev delovala zgolj kot cenen nastop evropske skupine, ki v svoj glasbeni izraz vključuje najrazličnejše prvine popularne godbe od reggaeja, duba, funka pa vse do različnih latinskoameriških ritmov in italijanske tradicije. Seveda, namen omenjene zasedbe je predvsem zabavati sebe in občinstvo, zato je s svojim komičnim nastopom bolj primerna za kakšen poletni festival lahkotnejših not kot za resen jazzovski festival.
Prvemu večeru torej ni uspelo zadovoljiti pričakovanj, že drugi pa je postregel z dvema izjemnima dogodkoma: mlada kranjska pianistka se je predstavila s projektom Acropolis, ki združuje mlade in obetavne slovenske jazzovske glasbenike - ti so se izkazali z zanimivim, udarnim nastopom, ki je temeljil na mešanici tradicionalnega in avantgardnega jazza s primesmi klasične glasbene tradicije. Mešanica različnih ritmov, ki včasih koketirajo s svetovno godbo, se je preprosto zlila z izrazitim, senzualnim klavirjem Kaje Draksler, njen izvrstni nastop pa napoveduje še veliko presenečenj.
Zaključek drugega večera je popestril kvartet Zimology južnoafriškega saksofonista Zima Ngqawane, ki je tako rekoč v enem dihu odigral nepozabno predstavo karakteristične južnoafriške improvizirane godbe, v katero je poleg izvrstnih improvizacijskih izletov v avantgardnejše zvrsti vključil tudi tradicionalno afriško izročilo, kamor sodita igranje na tradicionalne piščali in še posebej zanimivo, nekoliko mistično petje.
Ljubljanski jazzovski festival preseneča s kakovostjo tudi po 49 letih obstoja ...
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.