16. 10. 2008 | Mladina 42 | Kultura
Neprepričljiv nastop mladega upa reške scene
Klaus na festivalu Mesto žensk
Klaus je projekt mlade reške glasbenice Nore Turato, ki ji pri nastopih v živo pomagata še kitarist in bobnar
© Miha Fras
V letu, ko je izšla jubilejna kompilacija Riječki novi val, pospremljena z nastopi legendarnih reških novovalovskih skupin, bi moral pojav mladega in obetavnega (one man) benda z ravzpite reške scene pomeniti še eno potrditev njene superiornosti v širšem, pojugoslovanskem kontekstu. Klaus je projekt mlade reške glasbenice Nore Turato, ki ga je zmaga na letošnjem Art & Music festivalu v Pulju katapultirala v višave najperspektivnejših mladih skupin pri nas. Skupina, ki je pravzaprav sestavljena iz zgolj ene osebe, avtorice glasbe in vseh aranžmajev, se na nastopih v živo pojavlja kot trio, pri čemer avtorici, vokalistki in basistki, pomagata še kitarist in bobnar.
Verjetno ni naključje, da so se organizatorji letošnjega festivala Mesto žensk odločili izbrati Klaus kot del spremljevalnega koncertnega programa, saj je gonilna sila skupine (ali bolje rečeno projekta) mlado, energično, sodobno dekle, ki poleg vseh naštetih lastnosti pooseblja žensko kot neodvisno, inventivno in močno osebnost, kar je v času pomehkuženih samcev še kako dobrodošlo. Vendar se po kratkem in predvsem nespretno izpeljanem nastopu v ljubljanskem klubu Menza pri koritu zastavlja vprašanje, ali je Klaus zares skupina, ki bi lahko potrdila vse zgoraj naštete atribute - potrdila sloves reške rockovske scene in enakopravnost spolov na področju rock glasbe. Sodeč po slišanem in videnem, žal ne. Klaus so se na oder povzpeli šele opolnoči, na kar so pred maloštevilno publiko odigrali kratek nabor svojih komadov, ki po glasbeni izraznosti in senzibilnosti precej črpa iz punkovskega in postpunkovskega obdobja - po katerem si je Reka uspela priboriti status vodilnega jugoslovanskega rockovskega mesta. Zmes energičnega, distorziranega basa, industrial ritmov, zanimivih vokalov in karakterističnih noisov-skih kitar na studijskih posnetkih zveni sveže in inovativno, a Nori in spremljajočima glasbenikoma tega ni uspelo ponoviti na ljubljanskem nastopu. Celoten nastop je bil izpeljan precej klavrno, pri čemer je povprečen opazovalec koncerta dobil občutek, da je skupina na odru: a) neuigrana, b) nerazpoložena in c) preveč pretenciozna z ozirom na trajanje celotnega nastopa (dobre pol ure). Klaus so tako, kljub uspešnosti na različnih festivalih v regiji, dobesedno pogoreli na ljubljanskem nastopu, kot mladi up reške scene predstavili svoje mesto v slabi luči in neuspešno ubranili mit o enakopravnosti spolov v rocku. Mogoče kdaj drugič ...
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.