23. 10. 2008 | Mladina 43 | Kultura | Plošča
Burnt Friedman & Jaki Liebezeit: Secret Rhythms 3
2008, Nonplace
+ + + + +
Krautrock? Ne, preprosto Friedman in Liebezeit.
© Miha Fras
Burnt Friedman in Jaki Liebezeit zagotovo sestavljata najinventivnejši glasbeni duet, ki izvaja sodobno eksperimentalno godbo, o čemer so se letos prepričali vsi obiskovalci njunega izjemnega nastopa v ljubljanskem klubu Menza pri koritu. Ker sta na nastopu predstavila tudi material s tretje izdaje skrivnostnih ritmov, so njuni zvesti privrženci in poznavalci v živo začutili čarovnijo njunega izjemnega, raziskovalno-eksperimentalnega tripa, ki sta ga glasbenika izvedla, kot bi bila v mističnem transu. Friedmanovo in Liebezeitovo sodelovanje sega v začetek tega tisočletja - seznanila sta se v Kölnu, mestu, v katerem je Liebezeit skupaj s svojo matično zasedbo Can utiral pot nekoliko drugačnim glasbenim praksam, te pa so v poznejših obdobjih nevidno vplivale na vrsto priznanih izvajalcev rock glasbe. Liebezeitova obsesija s free jazzom se je sredi šestdesetih let spremenila v občudovanje enostavnejših in udarnejših ritmov, ki so se razlikovali od takrat prevladujočih vzorcev. Tudi v pocanovskem obdobju je eksperimentiral z ritmi in sodeloval z različnimi glasbeniki, a zdi se, da ga je ravno snidenje s Friedmanom znova postavilo na zemljevid najizvirnejših ritmikov sodobnega časa. Nagnjenost k raziskovanju ritmov in eksperimentiranju z raznoliko paleto žanrov je združila dva izrazito individualistična ustvarjalca in čarovnija skrivnostnih ritmov se je lahko začela. Plošček Secret Rhythms je bil konglomerat najrazličnejših glasbenih vzorcev, ki sta jih glasbenika spretno zavila v smiselno celoto, dodelala z akustičnimi in električnimi inštrumenti ter efekti in uspešno začela zvočno-ritmično mantro, ki traja še danes. Koncept »skrivnostnih ritmov« pravzaprav pomeni odmik od klasične ritmične forme, kot jo poznamo v zahodni kulturi, ki jo Liebezeitov metronomski občutek črpa iz bogate zakladnice svetovnih ritmov, a je zaradi izvirnega in izrazito dodelanega pristopa ni mogoče opredeliti kot svetovno godbo. Etnoelementi so navzoči, vendar niso prepoznavni ali določljivi. Če k temu dodamo še Friedmanovo nagnjenost k procesiranju različnih zvokov in vpeljavo različnih akustično-električnih glasbenih vložkov, dobimo enakopravno, eklektično mešanico žanrov, ki koketirajo z jazzom, dubom, rockom, etnom in eksperimentalno-ambientalno glasbo. Prva izdaja je bila omadeževana s solističnimi vložki različnih elektro-akustičnih inštrumentov, druga z žametnimi vokali Davida Sylviana, plošča Secret Rhythms 3 pa prinaša dodatno poglabljanje v zvočno-ritmične pokrajine. Friedmanov in Liebezeitov glasbeni stroj se v sedmih skladbah dotakne najrazličnejših glasbenih zvrsti, okoli katerih so stkani popolni, ciklični, ponavljajoči se ritmi, ki ob pomoči zdaj že skorajda stalnih sodelavcev sestavljajo barvito strukturo Friedmanove in Liebezeitove glasbene estetike. Krautrock? Ne, preprosto Friedman in Liebezeit ...
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.