6. 11. 2008 | Mladina 45 | Kultura
Kriza slovenskega undergrounda?
Finale Klubskega maratona RŠ, ki je bil 31. oktobra v Menzi pri koritu
Kamniški bend Nikki Louder se nagiba k tršim rockovskim prijemom
© Miha Fras
Klubski maraton Radia Študent v slovenskem undergroundu že vrsto let zapolnjuje vrzel, ki je nastala z ugasnitvijo nekoč legendarnega ljubljanskega festivala Novi rock - temu se ni uspelo obdržati, saj se je število kakovostnejših, mladih rockovskih skupin precej skrčilo s širšega jugoslovanskega prostora na Slovenijo, pa tudi zaradi plehke tranzicijske miselnosti, ki si je začela silovito utirati pot tudi na področje popularne godbe.
Radio Študent je tako poskrbel za nadaljevanje nekoč močne underground scene, pri čemer so se snovalci Klubskega maratona poskusili izogniti nekdanji centralizaciji in s tem predstaviti izbrane skupine ter izvajalce rockovskim navdušencem po manjših slovenskih krajih - kar je nekoliko pripeljalo do krepitve klubske scene po Sloveniji. Od leta 2001 do danes se je po slovenskih klubih kotalilo precejšnje število mladih, še neuveljavljenih glasbenih izvajalcev, ki so si z nastopi na maratonu utirali pot do širše slovenske javnosti.
Letošnja sedma izdaja finala Klubskega maratona - ki se zdaj že tradicionalno dogaja v metelkovski Menzi pri koritu - nam je postregla s šestimi novimi upi slovenske glasbene scene. Mlada ljubljanska skupina Grimmski se je prva povzpela na oder in predstavila s precej prežvečenimi glasbenimi vzorci - znanimi iz osemdesetih let prejšnjega stoletja, kar dandanes postaja trend v sodobni glasbeni industriji. Kljub tehnični dovršenosti njihove glasbe ne moremo reči, da so ravno reprezentativen primer undergrounda. To pa zagotovo lahko rečemo za celjskega izvajalca Boruta Peternelja, ki se je predstavil v okviru solističnega noisovskega projekta Amper-O-Mat, med katerim je občinstvu postregel s sila zanimivimi zvoki, ki jih je proizvajal z nenavadnim kuhinjskim pripomočkom (strgalom) in oscilatorjem. Za kamniške Nikki Louder in tudi za mariborsko skupino Mana lahko rečemo, da jih je žirija Radia Študent izbrala zaradi njihove nagnjenosti k tršim rockovskim prijemom, ki pa na odru niso izgledali in zveneli pretirano inovativno. Obdobje kurčjega rocka je že zdavnaj mimo, tudi če ga izvajajo ženske ... Za kakovosten zaključek finala Klubskega maratona sta poskrbeli zanimivi zasedbi: novomeška Dubzilla, ki izvaja glasbo, temelječo na dub in reagge tradiciji, in obenem eksperimentira z različnimi sodobnimi zvrstmi, kar pripelje do izvirnega konglomerata zvokov, in Dance Mamblita iz Dekanov, ki je kljub pozni uri izvedla izvrstno rockovsko predstavo, temelječo na sozvočju basa, bobna in duhovitih vokalov.
In sklep? Slovenija trenutno, z nekaterimi izjemami, ne premore dovolj reprezentativne underground scene, ali pa gre zgolj za malomarnost žirije, saj je letošnja selekcija nastopajočih le polovično zadovoljila pričakovanja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.