4. 12. 2008 | Mladina 49 | Politika
Šibki mediji, bolna politika
Kdo, če ne mediji in velika publicistična imena, lahko po zmedi, ki jo je povzročila finančna kriza, pomaga družbi najti pravo smer?
Zaradi gospodarske krize je v težavah vse več medijskih hiš. Združevanje uredništev, odpuščanje novinarjev in drugi varčevalni ukrepi se iz ZDA zdaj selijo tudi v Evropo. Delovne knjižice zadnje tedne vse pogosteje dobivajo novinarji v Nemčiji, bralci pa imajo v kioskih na voljo vse manjšo ponudbo časopisov. Bernd Kundrun, predsednik uprave družbe Gruner + Jahr, ki je največji založnik časopisov v Evropi, je dejal, da bodo podjetja zaradi gospodarske krize nadpovprečno zmanjšala oglaševanje. Zaradi tega po njegovem ni mogoče izključiti, da se bodo prihodki medijskih hiš od oglasov leta 2009 zmanjšali za več kot 10 odstotkov. Težave grozijo predvsem srednje velikim in majhnim založnikom, nekateri bodo najbrž tudi propadli. »Majhni in srednje veliki založniki, ki nimajo solidne podlage za financiranje in je njihov poslovni rezultat nekje okrog ničle, utegnejo v prihodnjem letu ali dveh zabresti v težave,« je za Frankfurter Allgemeine Zeitung povedal Kundrun. Po njegovem je težko ugotoviti, kaj bi podjetja spodbudilo, da bi spet povečala oglaševanje.
V založbi Gruner + Jahr so povedali, da se jim bo promet v prihodnjih osmih letih v najslabšem primeru zmanjšal za 20 odstotkov. V sklopu varčevalnih ukrepov so v začetku novembra objavili združitev uredništev gospodarskih časopisov Capital, Impulse, Börse Online in Financial Times Deutschland. Povsem razpustili bodo uredništva v Münchnu in Kölnu in vse časopise delali v razširjenem uredništvu v Hamburgu. Zaposlitev bo izgubilo 110 novinarjev, ki pa lahko kandidirajo za delovna mesta v skupnem uredništvu v Hamburgu, a za nižje plače, poleg tega kolektivna pogodba zanje ne bo veljala. Tudi tam delovnih mest ni dovolj za vse, ampak zgolj za slabo polovico. Novinarje je še dodatno razjezil Bernd Buchholz, vodja nemških časopisov pri založbi Gruner + Jahr. Ko je napovedal varčevanje tudi v uredništvu revije Stern, ki prinaša še solidne dobičke, je dejal, da je treba »ljudem, ki se sončijo na strehi, povedati, naj se dvignejo iz ležalnikov in odložijo osvežilne napitke«. Jezni novinarji so menda skoraj uresničili namero, da mu pred vrata naložijo kup ležalnikov, je poročal Spiegel.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.