Deja Crnović

 |  Mladina 49  |  Kultura

Kdo za vraga so ti ljudje?

Lahko You Tube postane relevanten medij in nadomesti televizijske vsebine in prave zvezdnike? Za kakšen dan že.

\

\"Pravi“ zvezdnik Joe Satriani in You Tube zvezdnik FunTwo na You Tube Live

Konec novembra je spletni videoportal You Tube prvič organiziral prireditev, imenovano enostavno Live, ki so jo prenašali zgolj prek spleta. Šlo je za prvi uspešni primer, ko se stvar ni sesula po nekaj minutah in naj bi pri vseh uporabnikih delovala nemoteno. A bolj kot tehnološka razsežnost je presenetila izbira nastopajočih. Tisti, ki se še nikoli niso zares potopili v ponudbo You Tuba, ne vedo, kdo so Julia Nunes, Michael Buckley, Lisa Nova in čemu oddaja Will it blend?. Kdo so ti ljudje? Bodo čez nekaj let pravi zvezdniki?
Ideja spletnega videoportala You Tube, ustanovljenega leta 2005, je bila preprosta: omogočiti vsakomur, da na spletu objavi svoj video na čim enostavnejši način. Pred vzpostavitvijo portala You Tube je nalaganje videoposnetkov na splet omogočalo malo strani, postopek pa je bil zapleten.
You Tube je že v prvem letu privabil milijone uporabnikov, julija 2006 je bilo na stran dodanih 65.000 posnetkov na dan, stran pa je imela tudi po 100 milijonov ogledov na dan. Isto leto je Google za 1,65 milijarde dolarjev kupil You Tube, katerega ustanovitelji so trije nekdanji zaposleni pri PayPalu. Po Forbesovih ocenah naj bi imel You Tube okoli 200 milijonov dolarjev prihodkov.
Pa postaja You Tube tudi relevanten medij, ki na primer lahko nadomesti televizijske vsebine in prave zvezdnike? Res lahko vsak postane internetna zvezda? Za sodelovanje potrebujete le spletno kamero in mikrofon, pripomočka, ki sta danes sestavni del vsakega malo boljšega računalnika. You Tube je odprl vrata v spalnice in delovne sobe več tisoč uporabnikov, ki so svoje talente želeli predstaviti javnosti. Postal je podaljšek fenomena reality showov, ekshibicionizma, pomešanega z oportunizmom. Kajti za objavo posnetka na You Tubu ni potrebna prijava na avdicijo, niti pogodba medijske hiše ali predhodna psihološka analiza.
Najbolj gledani videoposnetki imajo po nekaj milijonov ogledov. In res so nekateri, ki so posnetke iz svoje sobe objavili na spletu, zasloveli. Seveda tudi s tem, da si jih redno izposojajo drugi mediji. Zvezde You Tuba je v oddaji že gostila Oprah, med drugimi tudi Matta s posnetka Where the Hell is Matt (Kje za vraga je Matt), ki potuje po svetu in na najbolj znanih svetovnih lokacijah prismuknjeno pleše. Risana serija South Park je del ene od svojih novejših epizod posvetila najbizarnejšim videoposnetkom, kot so »dramatična veverica«, kihajoča panda, Numa Numa man, ki pleše na romunsko pop uspešnico, in drugi. You Tube Live pa je opozoril na nekatere, ki so na tem spletnem portalu začeli glasbeno kariero.
Julia Nunes je študentka iz New Yorka, ki igra ukulele. Da bi ostala v stiku s prijatelji, je v svoji sobi v študentskem domu začela snemati pesmi. Nekatere je napisala sama, nekatere so priredbe njenih najljubših izvajalcev. Po odigrani pesmi strese še kakšno šalo, soba, v kateri snema, je vedno razmetana, včasih pa se ji pri petju pridruži kakšna cimra. Njeni videoposnetki imajo po pol milijona ogledov, Into the Sunshine, njen avtorski komad, pa kar milijon in pol. Tako se je med gledalci znašel tudi ameriški glasbenik Ben Folds in Julijo povabil, naj nastopi pred njegovim koncertom v New Yorku.
Podobno usodo je doživela Esmée Denters, najstnica iz neke nizozemske vasice. Njeno petje v spalnici je opazil Justin Timberlake in ji poleg nastopa na svojem koncertu omogočil tudi izdajo lastnega albuma. Druga uporabnica z vzdevkom Giftofmelody je v spletno kamero zapela različico hita skupine Sugababes About you now. Ko so Sugababes nastopile na britanskem radiu, so svoj hit zapele tako, kot so videle, da to počne neko dekle na You Tubu. Počasna različica je postala tako popularna, da so jo Sugababes uvrstile na novi album.
Poleg tega, da You Tube omogoča glasbeni uspeh, je tudi pravo zbirališče bizarnih zvezdnikov, kakršen je Tom Dickson, ki v svoj mešalnik v oddaji Will it Blend? vsakič vrže drug predmet, od najnovejšega iPhona do metle, ki jo je na primer zmlel na prireditvi You Tube Live. Vedno več ogledov je deležen tudi Francoz Remi Gaillard, nekdanji prodajalec čevljev, ki snema nenavadne videopotegavščine. Tako se na primer vtihotapi med nogometne igralce, ki so pravkar osvojili prvenstvo, se izdaja za kapetana ragbi moštva ... Seveda pa je njihov rok trajanja približno tak kot rok trajanja zvezdnikov reality showov. Preboj z You Tubom je sicer cenejši, a zato veliko bolj prepuščen naključju. Verjetnost za uspeh med več kot 80 milijoni videoposnetkov je minimalna.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.