18. 12. 2008 | Mladina 51 | Kultura | Plošča
Grace Jones: Hurricane
2008, Wall Of Sound
Črna panterka Grace Jones se vrača po skoraj dvajsetih letih premora.
© Mark Mawston
Ob omembi imena gospe Grace Jones se najbrž vsi spomnite elegantne figure, globokega vokala in hitov, ki jih je proizvajala v sedemdesetih in osemdesetih letih, seveda ob asistenci številnih pomočnikov iz sveta šovbiznisa. Za začetek velja omeniti Andyja Warhola, ki je iz Grace naredil globalno modno iko-no. Temnopolta Jamajčanka animaličnega, prvinskega videza je bila tudi redna gostja razvpitega nočnega kluba Studio 54 v New Yorku, ki je bil takrat prostor svetovnega jet seta, nočnega življenja in disco glasbe. Zatorej ne preseneča, da so bili prvi trije albumi Portfolio (1977), Fame (1978) in Muse (1979) usmerjeni v bolj diskoidne vode, kar ji je takrat odprlo vrata v sam vrh komercialne glasbene produkcije. Sprememba, ki je nastala zaradi producentske palice v rokah Alexa Sadkina in Chrisa Blackwella, pozneje pa tudi razvpitega Trevorja Horna, je samo utrdila njen sloves na tedanji sceni. Priredbe različnih priznanih izvajalcev, ki so se znašle na albumih Warm Leatherette (1980) in Nightclubbing (1981), so jo ustoličile kot svojevrstno kraljico plesne glasbe, temelječe na novovalovskem izrazu s kopico ritmičnih intervenc z rodne Jamajke. Z omenjenima ploščkoma ji je bila zagotovljena bliskovita kariera, nizale so se filmske vloge, modne revije, fotografije na naslovnicah razvpitih magazinov. A vsaka srečna zgodba ima tudi svoj konec in njen blišč je v drugi polovici osemdesetih let začel bledeti. Po uspešnih reggae-dub popovskih izletih na ploščah Living My Life (1982) in Slave To the Rhythm (1985) ji je začel ugašati navdih, saj je bil album Bulletproof Heart (1989) precejšnja polomija v njeni karieri. Kaj je torej spodbudilo šestdesetletno Grace Jones, da po skoraj dvajsetletnem diskografskem premoru posname ploščo? Morda popularnost glasbenih žanrov iz osemdesetih, ki zadnje čase kraljujejo na svetovnih glasbenih lestvicah? Še zadnja priložnost konzumiranja nekdanjega blišča ali kljubovanje letom? Najbrž vse po malem, poleg vsega pa še nemirni duh, zaradi katerega ji je uspelo narediti album, ki je nedvomno nadaljevanje tistih iz njenega najuspešnejšega obdobja in je ustrezno podkrepljen s sodelovanjem zvenečih imen iz sveta popularne glasbe: Briana Ena, Trickyja, Wendy & Lise, Wallyja Badarouja in še številnih herojev osemdesetih in devetdesetih let prejšnjega stoletja. Jonesova se na sceno vrača v velikem slogu, z devetimi izvrstno produciranimi skladbami, ob katerih bodo oboževalci uživali, saj pesmi večinoma vsebujejo značilno pop-dub-reggae formulo, ki jo je negovala pred več kot dvajsetimi leti. V tekstih je opaziti večjo zrelost in intimnost, vprašanje pa je, ali ji bo s Hurricanom uspelo ponoviti uspeh zlatih osemdesetih. Živimo namreč v 21. stoletju, v katerem se je popularna glasba profilirala v nešteto žanrov in njihovih podžanrov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.