Macbeth po Shakespearu
Slovenska praizvedba drame Heinerja Müllerja
© Miha Fras
Po Medeji materialu (2003) in Kvartetu (2007) je Macbeth po Shakespearu že tretje besedilo evropskega dramatika Heinerja Müllerja, pod katerega se podpisuje hrvaški režiser Ivica Buljan. Gre za besedilo, ki je takoj po nastanku v začetku 70. let izzvalo burne polemike. Müller je na podlagi Shakespearove predloge besedilo sicer zgostil - ne začne se več s čarovnicami, nadnaravne sile ne igrajo več pomembne vloge, zločini sledijo eden drugemu, monologi so korenito skrajšani, nobeden od junakov pa ni predstavljen v pozitivni luči. Premiera predstave, ki je nastala v koprodukciji Mini teatra, Cankarjevega doma, Novega kazališta Zagreb in ZeKaEm, bo 30. januarja ob 20.00 v Cankarjevem domu.
Več o predstavi nam je povedal sam Buljan: “S to predstavo nadaljujem cikel Heinerja Müllerja v Mini teatru. Performans odpravlja metafizično podlago in optimistični konec ter se ne začenja več s čarovnicami. Zgodovina nasilja nima konca, poetičnih in metafizičnih trenutkov iz Shakespeara ni več. Besedilo in izvedba sta brutalna, kot gledališki strip ali realizacija filmskega scenarija. Müller je radikalno ateističen, tukaj tudi ni komunistične utopije in vere v revolucijo. Vztraja pa pri komičnih vidikih: ‘V trivialnosti je nekaj osvobajajočega. Nismo izpostavljeni resnični grozi, ampak usmerjeni v to, da o njej razmišljamo.’ Marko Mandić in Milena Zupančič sta zame idealen par Macbethovih morilcev. Ikoni, popolna igralca in celovita umetnika. Vizualna skupina son:da je poskrbela za svetlobno instalacijo. Po Ljubljani sledi še premiera v Zagrebu.”
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.