2. 4. 2009 | Mladina 13 | Kultura
Nova srbska scena
Nežni Dalibor in Repetitor v ljubljanski Menzi pri koritu
Dve dekleti in fant: Repetitor v akciji
© Sunčan Patrick Stone
Beograd, nekdanja jugoslovanska prestolnica, že od nekdaj premore dovolj ustvarjalne in intelektualne energije, kar se vsako toliko časa pokaže tudi na glasbenem planu. Glasbeni fenomen, ki že nekaj časa pretresa srbsko prestolnico, je luč dneva zagledal na treh kompilacijah - Jutro će promeniti sve?, Šta treba maloj deci in Zdravo, zdravo, zdravo -, na katerih so še najbolj izstopale skupine Nežni Dalibor, Repetitor in Petrol.
Dejstvo, da bosta dva izmed zgoraj omenjenih bendov nastopila v Ljubljani, je najverjetneje razveselilo vsakega pravovernega oboževalca rock’n’rolla, saj Slovenija že nekaj časa ne premore zadostnega števila rock skupin, ki bi lahko tvorile pojav, ki ga po navadi imenujemo scena. Zakaj je Slovenija v zadnjih letih postala smetišče lastnega rockovskega izraza, ki se polni z mitologizacijo pretekle, slavne rockovske zgodovine? Najverjetneje zaradi prehitrega preoblikovanja vrednot, ki jih mladim ljudem že več kot desetletje servira mačehovska drža države, te pa so že pred časom pripeljale do izumrtja še zadnje resne institucije alternativnega rocka pri nas, festivala Novi rock. Klubski maraton Radia Študent je na kratko sicer zapolnil vrzel, ki je nastala z izumrtjem Novega rocka, očitno mu pa ni uspelo ohraniti njegove svežine in inovativnosti. Če se stvari ne bodo spremenile, v naših logih še nekaj časa ne bomo doživeli pojava, ki so ga pisci srbskega portala Popboks poimenovali Nova srbska scena.
Nastop skupin Nežni Dalibor in Repetitor, ki poleg skupine Petrol predstavljata sveto trojico - recimo temu gibanja -, je dobesedno pretresel ljubljanski klub Menza pri koritu. Trio Nežni Dalibor je ljubljanski publiki predstavil materiale s prvenca Sredstva i veštine, mešanico melodičnega in spevnega indie rocka, ki se precej spogleduje z glasbeno zapuščino britanskega kitarskega rocka iz osemdesetih let. V izrazu skupine lahko zasledimo vplive The Smiths, The Cure, Sonic Youth ali Pixies, ki jih fantje mešajo z lastnimi intervencami in zanimivimi besedili v srbskem jeziku. Nastop Nežnega Daliborja je bil sicer videti samo kot uvertura v vrhunec večera. Repetitor, tudi trio, ki ga sestavljata dve dekleti in mladenič, je namreč ljubljanskemu občinstvu ponudil s prvinsko energijo nabit nastop, med katerim so predstavili svoj prvenec Sve što vidim je prvi put. Nastop je bil očitno prekratek za publiko, ki si je zaradi ekstatičnega navdušenja nad videnim in slišanim uspela izboriti še fenomenalen bis, nabit s surovo postpunkovsko energijo.
Nastop trenutno dveh vidnejših predstavnikov nove srbske scene je eno izmed pomembnejših koncertnih presenečenj letošnjega leta, ker nam vliva upanje v boljšo rockovsko prihodnost, pri vsem tem pa si lahko želimo, da bodo nastopi takšnih bendov v spodbudo tudi mladim slovenskim glasbenikom.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
2. 4. 2009 | Mladina 13 | Kultura
Dve dekleti in fant: Repetitor v akciji
© Sunčan Patrick Stone
Beograd, nekdanja jugoslovanska prestolnica, že od nekdaj premore dovolj ustvarjalne in intelektualne energije, kar se vsako toliko časa pokaže tudi na glasbenem planu. Glasbeni fenomen, ki že nekaj časa pretresa srbsko prestolnico, je luč dneva zagledal na treh kompilacijah - Jutro će promeniti sve?, Šta treba maloj deci in Zdravo, zdravo, zdravo -, na katerih so še najbolj izstopale skupine Nežni Dalibor, Repetitor in Petrol.
Dejstvo, da bosta dva izmed zgoraj omenjenih bendov nastopila v Ljubljani, je najverjetneje razveselilo vsakega pravovernega oboževalca rock’n’rolla, saj Slovenija že nekaj časa ne premore zadostnega števila rock skupin, ki bi lahko tvorile pojav, ki ga po navadi imenujemo scena. Zakaj je Slovenija v zadnjih letih postala smetišče lastnega rockovskega izraza, ki se polni z mitologizacijo pretekle, slavne rockovske zgodovine? Najverjetneje zaradi prehitrega preoblikovanja vrednot, ki jih mladim ljudem že več kot desetletje servira mačehovska drža države, te pa so že pred časom pripeljale do izumrtja še zadnje resne institucije alternativnega rocka pri nas, festivala Novi rock. Klubski maraton Radia Študent je na kratko sicer zapolnil vrzel, ki je nastala z izumrtjem Novega rocka, očitno mu pa ni uspelo ohraniti njegove svežine in inovativnosti. Če se stvari ne bodo spremenile, v naših logih še nekaj časa ne bomo doživeli pojava, ki so ga pisci srbskega portala Popboks poimenovali Nova srbska scena.
Nastop skupin Nežni Dalibor in Repetitor, ki poleg skupine Petrol predstavljata sveto trojico - recimo temu gibanja -, je dobesedno pretresel ljubljanski klub Menza pri koritu. Trio Nežni Dalibor je ljubljanski publiki predstavil materiale s prvenca Sredstva i veštine, mešanico melodičnega in spevnega indie rocka, ki se precej spogleduje z glasbeno zapuščino britanskega kitarskega rocka iz osemdesetih let. V izrazu skupine lahko zasledimo vplive The Smiths, The Cure, Sonic Youth ali Pixies, ki jih fantje mešajo z lastnimi intervencami in zanimivimi besedili v srbskem jeziku. Nastop Nežnega Daliborja je bil sicer videti samo kot uvertura v vrhunec večera. Repetitor, tudi trio, ki ga sestavljata dve dekleti in mladenič, je namreč ljubljanskemu občinstvu ponudil s prvinsko energijo nabit nastop, med katerim so predstavili svoj prvenec Sve što vidim je prvi put. Nastop je bil očitno prekratek za publiko, ki si je zaradi ekstatičnega navdušenja nad videnim in slišanim uspela izboriti še fenomenalen bis, nabit s surovo postpunkovsko energijo.
Nastop trenutno dveh vidnejših predstavnikov nove srbske scene je eno izmed pomembnejših koncertnih presenečenj letošnjega leta, ker nam vliva upanje v boljšo rockovsko prihodnost, pri vsem tem pa si lahko želimo, da bodo nastopi takšnih bendov v spodbudo tudi mladim slovenskim glasbenikom.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.