Goran Kompoš

 |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

Kombo: Biči

2009, Zvočni izviri

O globoki sledi, ki jo je najpomembnejši sodobni slovenski tolkalec Zlatko Kaučič v sedaj že več kot tridesetletni karieri pustil v domačih in evropskih improviziranih in jazzovskih muzikah, najbrž ni treba izgubljati besed. Med dolgoletnim vandranjem po Evropi je s samosvojim, inovativnim, pa tudi nekonvencionalnim razširjanjem vloge bobnov in tolkal skupaj s številnimi, med njimi najuglednejšimi muziki odkrival in nadgrajeval (predvsem) svobodnjaške zvočne prakse. Svoje bogate izkušnje sedaj že več let prenaša na mlajše rodove slovenskih glasbenih entuziastov - v sklopu številnih glasbenih delavnic in s še bolj poglobljenim delom z mladimi v svoji glasbeni šoli v Novi Gorici. Učenci tam glasbo spoznavajo v njenem najširšem kontekstu, ki se praviloma izmika akademskemu formalizmu. Spoznavajo glasbo, ki navdih išče v odprtosti do novih idej, dasiravno plošček Biči morda ni najočitnejši dokaz te miselnosti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš

 |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

O globoki sledi, ki jo je najpomembnejši sodobni slovenski tolkalec Zlatko Kaučič v sedaj že več kot tridesetletni karieri pustil v domačih in evropskih improviziranih in jazzovskih muzikah, najbrž ni treba izgubljati besed. Med dolgoletnim vandranjem po Evropi je s samosvojim, inovativnim, pa tudi nekonvencionalnim razširjanjem vloge bobnov in tolkal skupaj s številnimi, med njimi najuglednejšimi muziki odkrival in nadgrajeval (predvsem) svobodnjaške zvočne prakse. Svoje bogate izkušnje sedaj že več let prenaša na mlajše rodove slovenskih glasbenih entuziastov - v sklopu številnih glasbenih delavnic in s še bolj poglobljenim delom z mladimi v svoji glasbeni šoli v Novi Gorici. Učenci tam glasbo spoznavajo v njenem najširšem kontekstu, ki se praviloma izmika akademskemu formalizmu. Spoznavajo glasbo, ki navdih išče v odprtosti do novih idej, dasiravno plošček Biči morda ni najočitnejši dokaz te miselnosti.

Kolektiv Kombo leta 2004 v ljubljanskem Kudu

Kolektiv Kombo leta 2004 v ljubljanskem Kudu
© © Nada Žgank

Drugi album (prvenec Skriti kotički svetlobe je izšel leta 2006) kolektiva Kombo, sestavljenega iz učencev Kaučičeve glasbene šole, postreže z razmeroma prežvečenimi vsebinami, iz katerih le ponekod pronicajo domišljenost, duhovitost in vedoželjnost, ki smo jih vajeni iz Kaučičevih mnogoterih projektov. Po svoje je to razumljivo. Vse prej naštete prvine se pač izoblikujejo šele skozi dolgoletno ustvarjalno izkušnjo, zato od mladih glasbenikov, iz katerih sestoji jedro zasedbe Kombo, ne bi bilo upravičeno pričakovati presežne nadgradnje osnov. Navsezadnje je za uspešno spoznavanje svojega potenciala treba začeti pri temeljih, iz katerih se šele sčasoma lahko izoblikuje občutek za tisto bolj drzno ustvarjalno glasbeno delovanje.
Pet bobnarjev in tolkalcev, dva klaviaturista, trije kitaristi in gostujoči saksofonist Javier Girotto s posnetki, nastalimi na koncertu ob 30-letnici ustvarjanja Zlatka Kaučiča, posežejo v večplastno nrav igrivega fusiona, znotraj katerega le izjemoma najde prostor kakšen izrazitejši svobodnjaški motiv. Eden takih obetavnejših trenutkov se pojavi v energični skladbi Kings Bar, ki preseneti z razgibano ritmiko in ponudi edini pravi kontrast na ploščku. Ne kaže sicer dvomiti, da ima takšno ustvarjanje terapevtski učinek za sodelujoče glasbenike, poslušalcu pa preživeta glasba iz polpretekle zgodovine vendarle ne ponudi kakšnega presežka.
Kaučičevo delo s podmladkom si seveda zasluži vse pohvale, saj so podalpski mladci v iskanju stika s tistimi zanimivejšimi, kreativnejšimi plastmi glasbenega delovanja najpogosteje prepuščeni svoji iznajdljivosti. A seveda bi si ob tem želeli tudi nekoliko sočnejše, predvsem pa bolj sveže in aktualne zvočne podobe.


Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.