6. 8. 2009 | Mladina 31 | Kultura
Rockovska drznost in jazzovska virtuoznost
Nastop tria Jean Louis na festivalu Sajeta
© Igor Bijuklič
Poletno dopustniško vzdušje nas je tudi letos odpeljalo iz prestolnice v nekoliko odročnejše slovenske kraje, kjer se zaradi atraktivne naravne lokacije vsako leto zgodi nekaj odmevnejših glasbenih festivalov. Najbolj očiten primer takšnega kraja je Tolmin, ki na sotočju Tolminke in Soče gosti večje festivale, kot sta Metal Camp in Soča Reggae Riversplash, zadnji dnevi julija pa so po navadi rezervirani za nekoliko radikalnejše glasbene vsebine ter zahtevnejšo in zrelejšo publiko. Kreativnemu taboru Sajeta, ki je letos doživel svojo jubilejno, deseto ponovitev, je po zaslugi velikega entuziazma organizatorjev in priljubljenosti med že rednimi obiskovalci uspelo ohraniti sloves enega izmed nenavadnejših ter bolj simpatičnih poletnih festivalov v Sloveniji. Na pravljičnem prizorišču Sajete se je med 28. julijem in 1. avgustom zvrstilo pohvalno število raznovrstnih glasbenih žanrov, ki imajo nekaj skupnih značilnosti, med katere zagotovo sodita nagnjenost k eksperimentiranju in igranje z radikalnimi glasbenimi formami. Poleg slovenskih eksperimentatorjev, kot sta Tomaž Grom ali Bogdana Herman z artistično ekipo vizualno-zvočne instalacije Cirkulacija, so na letošnji Sajeti najbolj izstopali tuji glasbeniki: predvsem letošnja zvezda festivala, britanski saksofonist Trevor Watts, ki je v duetu z violinistom Petrom Knightsom izvedel igrivo glasbeno predstavo, in seveda novi upi srbske rockovske scene, trio Repetitor. Presenečenje letošnjega festivala pa je bil zagotovo francoski jazzovski trio Jean Louis, ki je sicer nekoliko umirjen in hermetičen sredin večer sklenil z eksplozivno mešanico elektrificiranega jazza, funkoidnimi ritmičnimi prijemi in postpunkovsko drznostjo. V pariškem triu, ki ga sestavljajo kontrabasist, bobnar in trobentač, je zaslediti precejšen vpliv zlatega obdobja jazz-rocka, a mu zaradi tega ne moremo očitati neinventivnosti. Res je, da se sicer v triu vodilni trobentač Aymeric Avice spogleduje z zapuščino velikega Milesa Davisa, a to počne s precej večjo dozo eksperimenta, k čemur pripomorejo tudi številni elektronski efekti, ki njegovo trobento spremenijo v širok diapazon obskurnih in neprepoznavnih zvokov. Med nastopom je celotna glasbena slika tria podrejena eksperimentalnim, na trenutke psihedeličnim zvokom njegove trobente, ki jo na udaren, rockovsko-funkovski način spremlja silovita, dinamična ritem sekcija. Trio Jean Louis je zagotovo največje presenečenje letošnjega kreativnega tabora Sajeta.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.