6. 8. 2009 | Mladina 31 | Kultura
Kino Šiška dočakal R'N'R
Konec avgusta se v prostorih nekdanjega ljubljanskega kina obeta odprtje Centra urbane kulture Kino Šiška
Ekipa Kina Šiška (od leve proti desni) v prenovljeni dvorani: Darinka Jurečič, poslovna sekretarka; Piera Ravnikar, vodja projektov; Simon Kardum, direktor; Uroš Bonšek, stiki z javnostjo; Matej Bobič, vodja tehnike; Roman Škraba, glavni vzdrževalec; Mitja Brauhar, pomočnik direktorja za menedžment in finance; Matjaž Manček, pomočnik direktorja za glasbo.
© Miha Fras
Vse kaže, da bo Kino Šiška po devetih letih, odkar je v njem potekala zadnja kinoprojekcija, konec tega meseca spet zaživel. Zdaj sicer ne več kot ena od ljubljanskih kinodvoran, temveč kot Center urbane kulture Kino Šiška. Uradno odprtje bo 25. avgusta, redni tedenski program pa se bo začel dobre tri tedne pozneje.
S tem se vsaj po investicijski plati končuje dolgotrajna zgodba o oživitvi in obnovi propadajočega ljubljanskega kulturnega objekta, ki je, podobno kot številne druge mestne kinodvorane, nehal obratovati ob zagonu multikina Kolosej. Kino Šiška je pred tem deloval skoraj štiri desetletja. Dolgo je bil znan po največjem platnu in menda tudi najboljšem ozvočenju v Jugoslaviji, v njem pa se je splačalo gledati predvsem akcijske filme. Kot se spomni eden od pobudnikov oživitve Kina Šiška Igor Vidmar, je bil kino svojčas »morda kul za neki tip preziralcev mainstreamovskega filmskega okusa in ljubiteljev 'balkan treša' s kung fu in podobnimi filmi«. Kot dodaja, sam sicer ni sodil mednje, se mu je pa zdel šišenski kino v primerjavi s kinoma Komuna in Vič bolj »sproščen« in s tem nekakšen predhodnik današnjega Koloseja. Profesor sociologije na Fakulteti za družbene vede dr. Gregor Tomc, eden od ključnih spodbujevalcev revitalizacije Kina Šiška, se spomni, da so se šišenskega kina v velikem loku izogibali cinefili, ki so prisegali na črno-bele madžarske filme. »Tako, kot se bodo v velikem loku novega Kina Šiška izogibali tisti, ki prisegajo na Poletni festival v Križankah,« je prepričan Tomc.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev
Premiera in uvodna osmica
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.