8. 4. 2010 | Mladina 14 | Družba
Prihajajo visoke Kitajke z velikimi modrimi očmi
Po podatkih neke raziskave naj bi si 47 odstotkov Kitajcev želelo, če bi le imeli dovolj denarja, z lepotnim posegom spremeniti ta ali oni del telesa. Najpogosteje obraz. Lepotno operacijo si torej želi 600 milijonov ljudi.
Ko so novinarji oddaje East Asia Today na britanski televiziji BBC leta 2003 poročali o 23-letni Hao Lulu, si seveda niso mogli predstavljati, kakšno verižno reakcijo bo sprožila njena zgodba, o kateri so kasneje poročali tudi vsi kitajski mediji. V Pekingu rojena hči mandžurskih staršev se je po magistrskem študiju gemologije v Londonu tistega leta vrnila v domovino in se odločila za več lepotnih operacij, s katerimi naj bi si izdatno polepšala videz. Čeprav na Kitajskem velja, da poseganje v telo, kakršnega nam je namenila narava, prinaša nesrečo, je Lulu v sedmih mesecih imela sedemnajst posegov, njene »prenovljene« veke, obrvi, nos, brado, dojke, trebuh, stegna in posvetljeno kožo pa so hoteli v objektiv ujeti vsi pomembnejši mediji, televizije so ji ponujale nastope v reklamnih oglasih, vodila bi lahko oddaje, povsod po državi je postala simbol nove kulturne revolucije. Ne le da si je z javnim nastopanjem in z izdano knjigo znatno izboljšala življenjsko raven, mladim rojakinjam je postala zgled, čeprav se je zdaj, ko jih šteje 30, zredila za 20 kilogramov, ima težave s kožo, ker je pretiravala s posvetljevanjem, in mora življenje preživljati v lepotnih salonih, trgovinah s kozmetiko in vse pogosteje tudi na klinikah za liposukcijo. Čeprav od njene »pravljične lepote«, za katero je, kot je priznala, zapravila že več kot 50 tisoč evrov, ni ostalo veliko, jo mediji še vedno obletavajo, Kitajska pa tudi zaradi nje ne bo nikoli več takšna, kot je bila. Marsikateri kitajski moški si menda želi, da bi bila njegova žena tako pogumna in sodobna, kakor je bila ona, saj naj bi bili do grla siti pojmovanja ženske lepote, kot ga je narekoval Mao Zedongov režim, torej robate žene, oblečene v enako uniformo kot moški, ki mu je morala biti tudi čim bolj podobna. Hao Lulu je postala eden od simbolov razvojno usmerjene, v prihodnost obrnjene Kitajske.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.