Veljko Njegovan

 |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

Tracey Thorn: Love And Its Opposite

2010, Strange Feeling

+ + + + +

Oboževalci bristolske scene se najbrž spomnite dveh komadov z epohalne stvaritve Protection banda Massive Attack, ki sta na neki način označila celotno ploščo. Istoimenski Protection je kot otvoritvena skladba določila njeno rdečo nit, Better Things pa jo je še dodatno nadgradila. Obema skladbama je bilo zares skupno to, da jima je vokale posodila Tracey Thorn, bolj znana kot (boljša) polovica britanskega dueta Everything But The Girl (EBTG). Tracey Thorn je bila takrat že izkušena pevka in glasbenica z dvanajstletno glasbeno kariero. Skupaj z dolgoletnim partnerjem Benom Wattsom sta vztrajala v duetu EBTG, ki se je kot nekakšen izmeček postpunka znašel v blišču popa osemdesetih, kar je zaznamovalo njuno glasbeno pot. Kljub dejstvu, da sta Tracey in Ben vrsto let ustvarjala kakovosten pop in izdala zavidljivo število albumov, je do opaznejšega uspeha prišlo šele po omenjenem sodelovanju, zadetek v polno pa je bil remiks skladbe Missing Todda Terryja z njunega odličnega albuma Amplified Heart (1994), ki ju je dobesedno izstrelil med zvezde plesnega popa. S tem je originalna, precej boljša verzija skladbe ostala prikrajšana, duetu pa so se odprla vrata v svet elektronske plesne glasbe. Logično nadaljevanje je bil plošček Walking Wounded, zmes različnih elektronskih žanrov in Traceyjinih očarljivih vokalov. Uspeh omenjenih ploščkov se je nadaljeval s še eno elektronsko stvaritvijo, albumom Temperamental (1999), mešanico housa, popa in downtempa, po katerem si je par vzel daljši počitek zaradi družinskih obveznosti. Ben Watt se je od takrat uveljavil kot DJ in producent ter ponosni lastnik dveh neodvisnih založb, Thornova pa je pod producentsko taktirko berlinsko-londonskega producenta Ewana Pearsona izdala plesno orientirano samostojno ploščo Out of the Woods (2007).

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Veljko Njegovan

 |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

+ + + + +

Oboževalci bristolske scene se najbrž spomnite dveh komadov z epohalne stvaritve Protection banda Massive Attack, ki sta na neki način označila celotno ploščo. Istoimenski Protection je kot otvoritvena skladba določila njeno rdečo nit, Better Things pa jo je še dodatno nadgradila. Obema skladbama je bilo zares skupno to, da jima je vokale posodila Tracey Thorn, bolj znana kot (boljša) polovica britanskega dueta Everything But The Girl (EBTG). Tracey Thorn je bila takrat že izkušena pevka in glasbenica z dvanajstletno glasbeno kariero. Skupaj z dolgoletnim partnerjem Benom Wattsom sta vztrajala v duetu EBTG, ki se je kot nekakšen izmeček postpunka znašel v blišču popa osemdesetih, kar je zaznamovalo njuno glasbeno pot. Kljub dejstvu, da sta Tracey in Ben vrsto let ustvarjala kakovosten pop in izdala zavidljivo število albumov, je do opaznejšega uspeha prišlo šele po omenjenem sodelovanju, zadetek v polno pa je bil remiks skladbe Missing Todda Terryja z njunega odličnega albuma Amplified Heart (1994), ki ju je dobesedno izstrelil med zvezde plesnega popa. S tem je originalna, precej boljša verzija skladbe ostala prikrajšana, duetu pa so se odprla vrata v svet elektronske plesne glasbe. Logično nadaljevanje je bil plošček Walking Wounded, zmes različnih elektronskih žanrov in Traceyjinih očarljivih vokalov. Uspeh omenjenih ploščkov se je nadaljeval s še eno elektronsko stvaritvijo, albumom Temperamental (1999), mešanico housa, popa in downtempa, po katerem si je par vzel daljši počitek zaradi družinskih obveznosti. Ben Watt se je od takrat uveljavil kot DJ in producent ter ponosni lastnik dveh neodvisnih založb, Thornova pa je pod producentsko taktirko berlinsko-londonskega producenta Ewana Pearsona izdala plesno orientirano samostojno ploščo Out of the Woods (2007).

Tracey Thorn se po triletnem premoru vrača z albumom Love And Its Opposite, ki je njeno najzrelejše delo doslej. Osem močnih avtorskih komadov in dve priredbi predstavljajo Tracey Thorn kot razmišljujočo žensko v drugi polovici štiridesetih, ki svoje intimne življenjske izkušnje strne v odličnih besedilih, pospremi pa jih z minimalistično glasbeno spremljavo. Love And Its Opposite ni še ena plošča, na kateri bi dominirali že nekoliko ceneni beati housa ali drugih elektronskih žanrov; Thornova je tokrat ubrala popolnoma drugačno pot, ki njenemu vokalu omogoča več izraznih možnosti. Minimalistična glasbena spremljava je popolnoma podrejena sugestivnemu vokalu, komadi pa se stilsko gibljejo med popom, folkom in na trenutke celo countryjem. Tematika besedil se nanaša na intimne strahove, želje in svetovne nazore osebe, ki so jo življenjske izkušnje, dolgoletno partnerstvo z Benom Wattsom in materinstvo pripeljali do sklepa, da se je bolje dostojanstveno in kakovostno starati kot se bahati s krhko in minljivo mladostjo, kar je tako značilno za večino današnjih (pod)povprečnih instant pop zvezdnic. Vrhunec ženskega kantavtorstva.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.