12. 8. 2010 | Mladina 32 | Svet
Prevelik optimizem
Ob ugodnih podatkih o rasti proizvodnje v Nemčiji in evroobmočju ugledna ameriška ekonomista svarita pred nerealnimi pričakovanji
Strojegradnja, ključna panoga nemške industrije, je v prvih šestih mesecih letos imela v primerjavi z enakim obdobjem lani za 32 odstotkov več naročil. Domače povpraševanje se je v enakem obdobju povečalo za 27 odstotkov, tuje povpraševanje za 34 odstotkov. Samo junija so nemška podjetja s področja strojegradnje imela za 67 odstotkov več naročil kot v enakem obdobju lani, ugotavljajo v panožnem združenju. Naročila in povpraševanje rastejo tako velikim kot srednjim podjetjem. Ti podatki so pomembni zato, ker nemška industrija velja za motor gospodarstva v evroobmočju.
In strojegradnja je dobaviteljica številnim ključnim industrijam, med njimi je ena najbolj pomembnih avtomobilska. Ta je ena ključnih panog tudi v slovenski industriji. V Sloveniji je od avtomobilske industrije po podatkih gospodarske zbornice odvisnih 150 tisoč delovnih mest. S to industrijo je povezanih deset gospodarskih panog. Avtomobile izdeluje le novomeški Revoz, preostala podjetja so dobavitelji avtomobilskim podjetjem in njihovi podizvajalci.
Slovenski dobavitelji avtomobilski industriji, ki so med drugim močno navezani prav na nemške odjemalce, so vključeni v avtomobilski grozd (ACS). Med njimi so Cimos, Domel, Eti, Gorenje Orodjarna, Helios Tblus, Hidria AET, Hidria Rotomatika, pet podjetij Iskra, Hella Saturnus, Johnson Controls - NTU, Kovinoplastika, Kolektor Liv, Prevent, Riko, Štore Steel, Talum, Unior ... Vsa ta podjetja imajo svoje dobavitelje surovin in polizdelkov. Če imajo dobavitelji in podizvajalci manj naročil, imajo manj dela tudi avtoprevozniki, ki dostavljajo surovine in polizdelke, hkrati pa vozijo avtomobilske dele in opremo do proizvajalcev avtomobilov. Manj je tudi prevozov novih avtomobilov, za slovenski trg pa tudi za tuje naročnike iz Luke Koper in vanjo, manj je prevozov za Slovenske železnice. Toda tudi evropsko avtomobilsko industrijo čaka resno prestrukturiranje, kar pomeni, da svojim dobaviteljem in podizvajalcem dolgoročno ne zagotavlja posla in gospodarske rasti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.