Goran Kompoš

 |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

The Thing with Otomo Yoshihide: Shinjuku Crawl

2009, Smalltown Superjazzz

+ + + +

Norveško-švedski trio The Thing si je med desetletnim obstojem na studijskih ploščah in še raje v koncertnem kontekstu priropotal in pripiskal odmeven freejazzovski status z nekakšnim rockovskim oziroma punkovskim vzgibom. Njegova najraje udarna forma najbrž sicer ni po godu neprožnim jazzovskim konservativcem, toda spoštljivost do jazzovskih tradicij trio mojstrsko izkazuje v drznih prevodih eminentnežev, kot so Don Cherry, Albert Ayler in Duke Ellington. Je pa zasedba v svojih sodelovanjih (Thurston Moore, Jim O'Rourke ...) in s priredbami skladb popularnih rocko-vskih kreativcev (White Stripes, PJ Harvey, Lightning Bolt, Yeah, Yeah, Yeahs ...) vselej uhajala iz togih jazzovskih okvirov. Basist Ingebrigt Håker Flaten in bobnar Paal Nilssen-Love, ki ju v številnih zasedbah redno videvamo na domačih koncertnih prizoriščih, sestavljata eno najbolj udarnih, raznovrstnih, uigranih ritemsekcij ta čas, še bolj pa je med privrženci svobodnejših jazzovskih muzik prepoznaven tudi nam dobro znani saksofonist Mats Gustafsson. Odprtost do sodelovanj z različnimi glasbeniki je trojec potrdil leta 2007 na turneji po Japonski, kjer se mu je pridružil Otomo Yoshihide, eden od koncertov pa je bil konec lanskega leta zapisan na plošči Shinjuku Crawl. Tudi Yoshihide se je že večkrat predstavil slovenskim ljubiteljem svobodnjaških muzik - bodisi v solističnih različicah z gramofoni in kitaro ali pa s svojo skupino New Jazz Ensemble.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš

 |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

+ + + +

Norveško-švedski trio The Thing si je med desetletnim obstojem na studijskih ploščah in še raje v koncertnem kontekstu priropotal in pripiskal odmeven freejazzovski status z nekakšnim rockovskim oziroma punkovskim vzgibom. Njegova najraje udarna forma najbrž sicer ni po godu neprožnim jazzovskim konservativcem, toda spoštljivost do jazzovskih tradicij trio mojstrsko izkazuje v drznih prevodih eminentnežev, kot so Don Cherry, Albert Ayler in Duke Ellington. Je pa zasedba v svojih sodelovanjih (Thurston Moore, Jim O'Rourke ...) in s priredbami skladb popularnih rocko-vskih kreativcev (White Stripes, PJ Harvey, Lightning Bolt, Yeah, Yeah, Yeahs ...) vselej uhajala iz togih jazzovskih okvirov. Basist Ingebrigt Håker Flaten in bobnar Paal Nilssen-Love, ki ju v številnih zasedbah redno videvamo na domačih koncertnih prizoriščih, sestavljata eno najbolj udarnih, raznovrstnih, uigranih ritemsekcij ta čas, še bolj pa je med privrženci svobodnejših jazzovskih muzik prepoznaven tudi nam dobro znani saksofonist Mats Gustafsson. Odprtost do sodelovanj z različnimi glasbeniki je trojec potrdil leta 2007 na turneji po Japonski, kjer se mu je pridružil Otomo Yoshihide, eden od koncertov pa je bil konec lanskega leta zapisan na plošči Shinjuku Crawl. Tudi Yoshihide se je že večkrat predstavil slovenskim ljubiteljem svobodnjaških muzik - bodisi v solističnih različicah z gramofoni in kitaro ali pa s svojo skupino New Jazz Ensemble.

Album izvrstnega ravnotežja med tišjim zvočnim raziskovanjem in energičnim postavljanjem hrupnih vrhuncev.

Album izvrstnega ravnotežja med tišjim zvočnim raziskovanjem in energičnim postavljanjem hrupnih vrhuncev.
© @ Flickr.com

Zdi se, da si The Thing skorajda ne bi mogel izbrati primernejšega sošpilavca. Japonski kreativec, ki si je v mladih letih v majhnih jazzovskih kafičih bobniče cefral ob poslušanju dveh eminenc japonskih svobodnjaških muzik, Masayukija Takayanagija in Kaoruja Abeja, bi se že skozi prizmo njunih vplivov moral dobro znajti v intenzivni, udarni godbi tria The Thing. Toda presenetljivo (ali pa tudi ne) plošča Shinjuku Crawl ponudi bolj umirjeno poslušanje, kot bi morda pričakovali. Nemara je vzrok treba iskati v daljši, koncertni formi skladb, v katerih si glasbeniki odprejo širok prostor predvsem za gradnjo skupinske igre, dasiravno priložnostno pobudo prevzemata tudi kričavi Gustafsson in fjužnovski Yoshihide. Plošča ujame izvrstno ravnotežje med tišjim zvočnim raziskovanjem in energičnim, zasedbi The Thing lastnim postavljanjem hrupnih, strukturiranih vrhuncev. Kljub prepoznavnemu razgibanemu muziciranju štirim glasbenikom uspe predstaviti nov avanturističen, drzen in zelo učinkovit vpogled v sodobno svobodnjaško improvizirano godbo. Veljavnost nekakšnega nepisanega pravila, da ta glasba pravi presežek in intenzivnost v vsem svojem razponu doseže v koncertnem kontekstu, pa bo mogoče preveriti že 5. oktobra, ko The Thing in Otoma Yoshihideja gosti Klub Cankarjevega doma.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.