Vanja Pirc

 |  Mladina 13  |  Družba

Ko klic postane enostaven klik

Vox.io, nova storitev, ki naj bi poenostavila spletno telefonijo in je plod slovenskega znanja, že navdušuje tujino

/media/www/slike.old/mladina/profilvox.io20110323_0761_b5.jpg

© Borut Peterlin

Januarja se je v Londonu zbrala zajetna množica ljudi, ki jim tisti, ki se prepričujemo, da se še nismo prelevili v totalne tehno frike - čeprav si tudi sami ne znamo več predstavljati vsakdana brez najnovejših tehnoloških gedžetov, brskanja po spletu in že skoraj nepogrešljive uporabe spletnih družabnih omrežij -, običajno rečemo geeki. A v britanski prestolnici se niso zbrali ravno običajni geeki. Prišli so tisti, ki ta hip razvijajo najbolj inovativne projekte s področja informacijske tehnologije, mobilne telefonije in spleta. Prišli so tisti, ki se jim je s takšnimi projekti že uspelo prebiti v sam svetovni vrh in so bili svoje izkušnje pripravljeni deliti z začetniki. Prišli pa so tudi tisti, ki odločajo, kateri na novo zastavljeni projekti, od aplikacij do spletnih strani, imajo največji potencial, da zaživijo v praksi, da prepričajo investitorje in da morda postanejo tudi naslednja zgodba o uspehu, v kateri bi se lahko z malo sreče letni prihodki šteli v milijonih.
Vse omenjene geeke, ki so bili pravzaprav podjetniki, je v London privabil Seedcamp, nekakšen inkubator za evropska start-up podjetja, torej za mlada in inovativna podjetja s področja informacijske tehnologije. Seedcamp, nad katerim bdi skupina posameznikov z velikim kapitalskim zaledjem, takšna podjetja spodbuja že peto leto in jih s tem sili k iskanju in zagonu novih rešitev, čeprav je to neredko tvegano početje. Pri tem jim ponuja v oporo mentorje iz največjih podjetij v panogi, od Googla do Facebooka in od Groupona do PayPala, ter stik z vlagatelji. Zmagovalce natečaja na koncu nagradi tudi z investicijo v višini 50.000 evrov.
Selekcija na Seedcampu je neizprosna, a slovenski inovativni projekti so na tem dogodku kljub temu, da nam majhnost naše države že tradicionalno povzroča travme, doslej nanizali kar nekaj vidnih uspehov. Projektoma Uniki in Visionect se je uspelo prebiti v finale, podjetje Zemanta pa si je leta 2007 v konkurenci 268 prijavljenih tekmecev skupaj s še petimi drugimi projekti izborilo celo zmago. Zemanta, ki jo vodita Andraž Tori in Boštjan Špetič, je žirijo takrat prepričala z inovacijo, ki bi lahko zelo olajšala delo blogerjem, saj bi jim pri pisanju objav na podlagi besedila in prejšnjih objav samodejno predlagala, kaj vse bi lahko še vključili v objavo, recimo slike, povezave ali sorodne teme. Zmago, ki jim jo je takrat prinesla dobra ideja, ki še ni bila realizirana, so pozneje dobro unovčili. Del ekipe se je zaradi lažjega sklepanja partnerstev preselil v New York, uspelo jim je najti investitorje, svoj izdelek pa še razvijajo in ne bi presenetilo, če bi ga kdaj v prihodnje sklenil kupiti kateri od spletnih velikanov, kakršen je denimo Google.
Ob tokratnem Seedcampovem dogodku v Londonu je minilo natančno štiri leta od Zemantine zmage. In po natančno štirih letih je Slovencem ponovno uspel veliki met. Žirija, ki je zadnje mesece opravljala selekcijo med 650 kandidati, prijavljenimi na letošnji natečaj, in jih je na koncu na zagovor povabila le 20, se je namreč odločila, da z zmago nagradi tri projekte in med njimi je bil tudi eden, ki je plod slovenskega znanja. Tisto, kar je pred štirimi leti uspelo Zemanti, je zdaj uspelo ekipi, ki v Ljubljani pripravlja projekt Vox.io in napoveduje, da bo prinesla svež veter na področje spletne telefonije, pri tem pa se spogleduje tudi z mislijo, da bi primat v panogi lahko spodnesla danes najbolj uveljavljenima ponudnikoma spletne telefonije in glasovne pošte, Skypu in Google Voicu. Poleg Vox.ia sta si zmago tokrat izborila še estonski projekt GrabCad (http://grabcad.com/), ki razvija spletno tržnico za inženirje in tiste, ki imajo ideje, a teh ne znajo spraviti v računalniško obliko, in francoski osameli strelec Mathieu Gosselin, ki tistim, ki ne znajo slikati, a si tega želijo, omogoča, da s pomočjo vnaprej izbrane debeline čopiča in umetnostnih slogov slikajo tako, da vlečejo poteze z računalniško miško. Njegovo spletno stran Psykopaint (http://psykopaint.com) že zdaj obišče 250.000 uporabnikov na mesec.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.