14. 4. 2011 | Mladina 15 | Kultura
Večer sodobne improvizirane godbe
Mary Halvorson Trio, Chicago Underground Duo in Sao Paulo Underground v Klubu CD
Rob Mazurek s svojima združenima skupinama
© Miro Majcen
Ko se je pred slabima dvema letoma v nekdanjem največjem ljubljanskem kinu v osrčju Šiške odpiralo novo, sodobno koncertno prizorišče, se marsikomu še sanjalo ni, kako bo tovrstna ustanova delovala. A Center urbane kulture Kino Šiška deluje na polno in z obilico koncertnih in ostalih kulturnih užitkov je obogatil kulturno ponudbo prestolnice in širše regije. S tem, ko se je Kino Šiška izkazal za enega vodilnih koncertnih prostorov, pa je prevzel dobršen delež domače medijske pozornosti nekoč tradicionalnim koncertnim prizoriščem. Eno tistih, ki jih je potisnil v ozadje, je denimo Klub CD. A ta klub, ki deluje pod okriljem Cankarjevega doma, še vedno sodi med izstopajoča koncertna prizorišča, ki skrbijo za pestro in kakovostno glasbeno ponudbo, od jazzovske do sodobne improvizirane in etno glasbe.
Ljubitelji jazza in sodobne improvizirane godbe so imeli tako prejšnji torek priložnost uživati v nastopu treh napovedanih zasedb v sklopu že tradicionalnega cikla Cankarjevi torki. Občinstvu so se tokrat predstavili kitaristka Mary Halvorson s svojim triom in dve zasedbi chicaškega trobentača Roba Mazureka, Chicago Underground Duo in Sao Paulo Underground. Mary Halvorson se je v zadnjih letih uveljavila kot ena najobetavnejših jazzovskih kitaristk mlajše generacije, za katero lahko zgolj pogojno rečemo, da igra jazz, saj se njen glasbeni izraz naslanja na različne glasbene žanre, ki jih Halvorsonova spretno vključuje v interakcijo z obstoječo ritem sekcijo lastnega tria. S kakovostno ritem sekcijo, ki jo sestavljata kontrabasist John Herbert in bobnar Chess Smith, je imela proste roke in je svoje kompozicije tkala s preveliko mero pozornosti, kar je na trenutke sicer delovalo nekoliko hermetično. Tako je celoten nastop njenega tria deloval kot nekakšna uvertura v bis, pri katerem pa se je kitaristka nekoliko sprostila in se s pomočjo ritem sekcije pokazala v polni luči ter upravičila sloves trenutno ene kreativnejših mladih kitaristk.
Čeprav smo mislili, da bomo po prvem delu na odru videli Chicago Undergrond Duo, nas je Rob Mazurek presenetil, saj je združil obe svoji zasedbi in tako se je na odru Kluba CD pojavila pisana množica petih glasbenikov. Čeprav je Mazurek z značilnim zvokom svojega korneta tudi tokrat deloval kot vodja zasedbe, je bil celoten nastop prepuščen razširjenemu glasbenemu kolektivu, ki je kar s tremi bobnarji predstavil obilico ritmičnih užitkov, podkrepljenih z zvokom kitare, analognih klaviatur in samplerjev, ki so Mazurku dopuščali dobršno dozo improvizacije, občinstvu pa uživanje v poskočni mešanici različnih ritmov.
Nedvomno je šlo za še en vrhunski večer sodobne improvizirane godbe, ki jih skrbno organizira osrednja slovenska kulturna ustanova.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
14. 4. 2011 | Mladina 15 | Kultura
Rob Mazurek s svojima združenima skupinama
© Miro Majcen
Ko se je pred slabima dvema letoma v nekdanjem največjem ljubljanskem kinu v osrčju Šiške odpiralo novo, sodobno koncertno prizorišče, se marsikomu še sanjalo ni, kako bo tovrstna ustanova delovala. A Center urbane kulture Kino Šiška deluje na polno in z obilico koncertnih in ostalih kulturnih užitkov je obogatil kulturno ponudbo prestolnice in širše regije. S tem, ko se je Kino Šiška izkazal za enega vodilnih koncertnih prostorov, pa je prevzel dobršen delež domače medijske pozornosti nekoč tradicionalnim koncertnim prizoriščem. Eno tistih, ki jih je potisnil v ozadje, je denimo Klub CD. A ta klub, ki deluje pod okriljem Cankarjevega doma, še vedno sodi med izstopajoča koncertna prizorišča, ki skrbijo za pestro in kakovostno glasbeno ponudbo, od jazzovske do sodobne improvizirane in etno glasbe.
Ljubitelji jazza in sodobne improvizirane godbe so imeli tako prejšnji torek priložnost uživati v nastopu treh napovedanih zasedb v sklopu že tradicionalnega cikla Cankarjevi torki. Občinstvu so se tokrat predstavili kitaristka Mary Halvorson s svojim triom in dve zasedbi chicaškega trobentača Roba Mazureka, Chicago Underground Duo in Sao Paulo Underground. Mary Halvorson se je v zadnjih letih uveljavila kot ena najobetavnejših jazzovskih kitaristk mlajše generacije, za katero lahko zgolj pogojno rečemo, da igra jazz, saj se njen glasbeni izraz naslanja na različne glasbene žanre, ki jih Halvorsonova spretno vključuje v interakcijo z obstoječo ritem sekcijo lastnega tria. S kakovostno ritem sekcijo, ki jo sestavljata kontrabasist John Herbert in bobnar Chess Smith, je imela proste roke in je svoje kompozicije tkala s preveliko mero pozornosti, kar je na trenutke sicer delovalo nekoliko hermetično. Tako je celoten nastop njenega tria deloval kot nekakšna uvertura v bis, pri katerem pa se je kitaristka nekoliko sprostila in se s pomočjo ritem sekcije pokazala v polni luči ter upravičila sloves trenutno ene kreativnejših mladih kitaristk.
Čeprav smo mislili, da bomo po prvem delu na odru videli Chicago Undergrond Duo, nas je Rob Mazurek presenetil, saj je združil obe svoji zasedbi in tako se je na odru Kluba CD pojavila pisana množica petih glasbenikov. Čeprav je Mazurek z značilnim zvokom svojega korneta tudi tokrat deloval kot vodja zasedbe, je bil celoten nastop prepuščen razširjenemu glasbenemu kolektivu, ki je kar s tremi bobnarji predstavil obilico ritmičnih užitkov, podkrepljenih z zvokom kitare, analognih klaviatur in samplerjev, ki so Mazurku dopuščali dobršno dozo improvizacije, občinstvu pa uživanje v poskočni mešanici različnih ritmov.
Nedvomno je šlo za še en vrhunski večer sodobne improvizirane godbe, ki jih skrbno organizira osrednja slovenska kulturna ustanova.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.