18. 12. 2000 | Mladina 51 | Kultura
Baročna zgodba
O tem, kako je umetnostni zgodovinar David Krašovec opravljal detektivsko delo s kolesom, kaj je iz tega nastalo in zakaj imamo dve knjigi o slikarju Valentinu Metzingerju
© Marko Jamnik
Odkar poznam Davida Krašovca, poznam pa ga od njegove preselitve iz Francije v knjižnico k njegovemu slovenskemu stricu iz Ljubljane leta 1996, vem, da "nekaj" vneto raziskuje, "nekaj" piše v zvezi z umetnostno zgodovino. Ponoči "nekaj" dela v založbi, tako da se podnevi, če ga srečate na cesti, lahko zgodi, da sploh ne ve, kateri dan je, kaj šele, koliko je ura. Bili so časi, ko so se okrog širile govorice, da so ga premagali konkurenti. Da je David nihče drug kot francoski vohun. Da Davidova knjiga sploh ne bo izšla. Končno, prejšnji teden v Francoskem centru v Ljubljani, je šestindvajsetletni umetnostni zgodovinar uradno predstavil več kot 300 strani svojega dvojezičnega raziskovalnega dela v modrih platnicah. Gre za prvi primer v Sloveniji, da sta o isti temi preučevanja hkrati nastali dve knjigi. Prva, Davidova (v slovenskem in francoskem jeziku), govori o slikarju Valentinu Metzingerju (1699-1759) v kontekstu baročne kulture na Slovenskem oz. v Notranji Avstriji. Avtorica druge knjige, nekdanja direktorica Narodne galerije Anica Cevc, obravnava istega slikarja, rojenega v Franciji, vendar se po napovedih bolj poglablja v slike kakor v družbena razmerja, v katerih je slikar ustvarjal. Predstavitev druge knjige je napovedana ob razstavi Metzingerjevih slik v Narodni galeriji 21. decembra letos.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?